Gallub: milloin päivähoitoon

Miskan äiskä
Meillä poika alottaa päiväkotiputken vuoden alussa ja on silloin n. 2v5kk vanha. Päiväkodin valitsin koska tiedän valmiiksi missä se sijaitsee (lähellä kotia, meillä ei ole autoa), ei tartte viedä muualle varahoitoon ja lisäksi luotan päiväkotiin enemmän kuin yhteen hoitajaan ja hänen jaksamiseensa. Lisäksi poika on reipas ja ulos päin suuntautunut ja uskon hänen pärjäävän päiväkodissa ja jos hyvin käy, niin saa olla samassa talossa siihen asti kun menee kouluun.

anu
Eiköhän sitä sillon viedä, kun tarvis vaatii???

No..heti kun äitiyslomani tulevalta vaavilta loppuu, viedään tutulle perhepäivähoitajalle tuohon ihan lähelle ja minä lähden jatkamaan istumista koulun penkillä. Esikoinen nyt 1v 9kk, ja hänkin meni hoitoon jo vaavina..

Onneksi aikaisemmasta jäi jo hyvät kokemukset; tyttö tykkäsi olla siellä muiden kanssa, ei itkuja koskaan ja oppi nopeasti uusia asioita isompien innoittamana..Lisäksi hoitotäti oli tosi osaava ja iloinen persoona! :flower:

Poika lähtee päivähoitoon 3-vuotiaana eli syksyllä 2008. Anomuksen pistinkin jo menemään lähimpään päiväkotiin. Olen kuullut siitä paikasta vain kehuja, joten toivottavasti poika pääsee sinne sitten aikanaan... Olenpahan ainakin ollut riittävän ajoissa hakemukseni kanssa (vaikka ei siitä ilmeisesti mitään hyötyä ole). :whistle:

Meillä tyttö ollut tarhassa 1v 1kk iästä ja tuntuu viihtyvän tosi hyvin. Päiväkoti on tosi pieni ja meidän tyttö nuorin, joten saa paljon huomiota. Kyllähän äiti aika ajoin kärsii huonoa omaa tuntoa noin pienen viemisestä tarhaan, mutta tämä on meidän perheen valinta ja äitiäkin lohduttaa koska sopeutuminen mennyt kivuttomasti.

Nanna28
Poju oli vuoden ja kuukauden kun lähti perhepäivähoitoon. Yhtenäkään aamuna ei jääny itkemään enkä oo potenu huonoa omatuntoa siitä,ett olen vieny lapseni tuon ikäisenä hoitoon. Sai leikkiä muiden lasten kanssa ja minun oli helppo käydä töissä.

Meiän poika lähtee perhepäivähoitoon ensi vuoden alussa ja ikää tuolloin 2 v 1 kk- syytä äidin töihin palaamiseen ei sen kummemmin ole. Vielä ei olis ollut rahallisesti välttämätöntä, mutta toiveissa pikkukakkonen ja ennen sitä olisi kiva vähän käydä töissäkin haistelemassa erilaisia tuulia!

Aikaisintaan kolme vuotiaana. Toivottavasti vasta eskariin. Nyt jos tämä maha-asukki tulee maailmaan niin esikko ei ainakaan ennen viittä ikävuotta mene päivähoitoon kun nuorimmainenkin menee aikaisintaan kolmen vanhana. Haluan kasvattaa omat lapseni kotona ja olla niin paljon kuin mahdollista heidän kanssaan. Käydään puistossa ja muskarissa ja jos esikko haluaa 3 vanhana mennä 3h päivässä kerhoon niin ok. Lapsikontakteja ja virikkeitä saa ilman päivähoitoakin.

Suunnitelmissa olis ett syksyllä 2008, silloin neiti on 3,5v. Ajoittain työelämä jo kutsuisi,mutt viellä ei kannata laittaa hoitoon kun on korvatulehdusta, astmaa, allergioita..... joutuisin luultavasti olemaan niin paljon töistä pois ettei työnantajat katsoisi hyvällä. Ja kotona olen viihtynyt vallan mainiosti kumminkin :D

Meillä esikoinen (nyt jo 4v8kk) meni aikanaan 1,5vuotiaana ryhmikseen hoitoon.
Nyt esikoinen ja kuopus aloittivat syyskyyn alussa kumpikin hoidon jolloin kuopus oli vajaan 10kk.
Meillä kuopus ei vierasta ketään, kertakaan ei ole hoidossa itkenyt tai jäänyt itkemään kun ollaan sinne viety.
Todella hyvin on mennyt ja äiti sekä isi nauttivat paremmin kotona olosta, kun välillä SAA käydä töissä.
Ja eipä se rahan tulokaan pahitteeksi ole ;)

Lapset ovat siis päiväkodissa ja noin 3 päivää viikossa. <br><br>

Perhepäivähoidon aloitti 1v 4kk. Ihan taloudellisista syistä palasin töihin, hyvä kun näin pitkään säästöillä sinniteltiin. En kyllä muutenkaan ole pahaa mieltä asian tiimoilta tuntenut enkä hetkeäkään päätöstäni katunut. Neiti on viihtynyt hyvin hoitopaikassa, vaikka vähän äitille kiukuttelee sitten kotona, viihtyy hoidossa hyvin eikä aina ees halua lähteä kotiin.

parin viikon päästä
aloittaa päiväkodin meidän 10 kk ikäinen poika, tosin puolipäiväisenä aluksi. En usko ongelmia tulevan kovin paljon, hän on tosi sosiaalinen poika eikä osaa ketään vierastaa ja kaipaa jo paljon virikkeitä. Luulen, että niin poika kuin äitikin ovat virkeämpiä kun lähdetään täältä neljän seinän sisältä vähäksi aikaa muihin ympyröihin.

Meillä tyttö 1v 1kk aloittaa perhepäivähoitajalla vuoden alussa.
Olisin halunnut yksityiseen päiväkotiin mut paikkoja ei ollut vapaana.
Taloudellisista syistä menen töihin..
Vähän pelottaa et miten pikkuinen pärjää hoidossa, mut on onneksi tosi reipas eikä pahemmin vierasta!!On varmaan mulle kovempi paikka jättää hänet sinne...

Laitettiin tarhaan 1v 2 kk, oli sitä ennen tutulla hoidossa (11kk -1v2kk). Hoitoon meni, koska kumpikaan meistä ei halunnut olla pidempään kotona, molemmat oltiin vuorotellen kotona vanhempainloman aikana. Taloudelliset syyt eivät olisi olleet esteenä kotiin jäämiselle. Viihtyy tarhassa tosi hyvin ja tutkija-vanhemmat töissä myös. :) Tämä sopii meille paremmin, kuin kiukkuinen ja kärsimätön kotiäiti
;)

meillä 7-vuotias on ollut elämänsä aikana vain yhden vuoden hoidossa, oli silloin 4 ja meillä oli kotona hoitaja (hänen kummmitätinsä). pienempi on nyt 1v 8kk ja jos jossain vaiheessa (ei ennen 3v) laitan hoitoon niin varmaan pieneen päiväkotiin tai ryhmikseen. Jos mahdollista niin en kuitenkaan vie kuopustakaan hoitoon.

Yhteistyössä