G: Ylin ja alin koulutus mitä jollakin exälläsi/nyksällä on ollut?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Mun miehella on DI seka MBA tutkinnot. Entisia ei ole mulla ollutkaan.Ei kai tahan entisia poikaystavia tule laittaa?
Suomessa hankittu MBA ei ole tutkinto. Siis sitä ei myönnä yksikään yliopisto samaan tapaan kuin kandin, maisterin tai tohtorin tutkinnon.
nyt kyllä erehdyt. Miehen pomo "hankki" sellaisen Jyväskylän yliopistosta. Tosin puhutaanhan sitä kyllä ettei suomessa ole kuin yksi yliopisto...
Eikös tutkintoon johtavan koulutuksen tule olla Suomessa ilmaista? MBA:n voi suorittaa monessakin paikassa Suomessa, mutta ei se siitä tutkintoa tee? Jotain tällaista muistelisin kuulleeni, että lasketaan täydennyskoulutukseksi tms.?

vv
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mun miehella on DI seka MBA tutkinnot. Entisia ei ole mulla ollutkaan.Ei kai tahan entisia poikaystavia tule laittaa?
Suomessa hankittu MBA ei ole tutkinto. Siis sitä ei myönnä yksikään yliopisto samaan tapaan kuin kandin, maisterin tai tohtorin tutkinnon.
nyt kyllä erehdyt. Miehen pomo "hankki" sellaisen Jyväskylän yliopistosta. Tosin puhutaanhan sitä kyllä ettei suomessa ole kuin yksi yliopisto...
Eikös tutkintoon johtavan koulutuksen tule olla Suomessa ilmaista? MBA:n voi suorittaa monessakin paikassa Suomessa, mutta ei se siitä tutkintoa tee? Jotain tällaista muistelisin kuulleeni, että lasketaan täydennyskoulutukseksi tms.?
Täydennyskoulutushan se on, mutta viittasinkin tuohon ettei sitä mikään yliopisto myönnä. Tutkintokin se, vaikka onkin täydennyskoulutus. Tutkinto-sanaa kun käytetään muistakin kuin yliopistotuntkinnoista.

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Täydennyskoulutushan se on, mutta viittasinkin tuohon ettei sitä mikään yliopisto myönnä. Tutkintokin se, vaikka onkin täydennyskoulutus. Tutkinto-sanaa kun käytetään muistakin kuin yliopistotuntkinnoista.
Niin, kyllä mä tuon tiedän. Suomessa vaan ei kuka tahansa voi tuosta noin vaan ottaa ja nimittää opetusohjelmaa tutkinnoksi, näitä säädellään. MBA:n hinta on kohtalaisen korkea, joten se ei ole tutkinto, sillä opetusministeriön sivuilta löytää ne tiedot, paljonko tutkinnot saavat Suomessa maksaa:

http://74.125.77.132/search?q=cache:mTNz-aMa9Y8J:www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Koulutus/aikuiskoulutus_ja_vapaa_sivistystyoe/lomakkeet_ja_paeaetoekset/muistiot/Tutkinto_ja_aik_koulutuksen_maksut.doc+tutkintoon+johtava+koulutus+maksutonta&cd=3&hl=en&ct=clnk&gl=fi

hivenenhullu
heh, ylin oli lukio sekä jonkun aikaa otaniemessä jotain linjaa opiskelemassa... toinen samanlaisella koulutuksella kuin mä.. lukiota ja amista mutta kummastakaan ei valmistunut :D

Yhteistyössä