Ole iloinen vaan et kala kelpaa, tosin näyttää kelpaavan monessa muussakin perheessä. Itse en ole pienenä ihmeemmin kalasta tykännyt kun meillä kotona ei kalaa syöty ja päiväkodin kalaruoat olivat silakkaa (jotka ei mulle vielä tänä päiväkään uppoa, kiitos päiväkodin pakotuksen et lautasen on oltava tyhjä ). Joten kun meillä nykyään syödään kalaa, enimmäkseen lohta, niin olen iloinen kun lapseni itse pyytää kalaruokia ja tykkää niistä.Alkuperäinen kirjoittaja kk:Jostain syystä lohipasta on meidän lapsien ehdoton suosikki. Jos pojalta reilu kolme vee kysyy mitä haluaisit ruoaksi on vastaus lähes poikkeuksetta lohipasta =( Eli sitä syödään aika usein.
Näin juuri. Aivan liian monet syövät aivan liian vähän kalaa. Ja monesti sekin vähä kala mitä ruokapöydästä löytyy, on kalapuikkojen muodossa. :/Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ole iloinen vaan et kala kelpaa, tosin näyttää kelpaavan monessa muussakin perheessä. Itse en ole pienenä ihmeemmin kalasta tykännyt kun meillä kotona ei kalaa syöty ja päiväkodin kalaruoat olivat silakkaa (jotka ei mulle vielä tänä päiväkään uppoa, kiitos päiväkodin pakotuksen et lautasen on oltava tyhjä ). Joten kun meillä nykyään syödään kalaa, enimmäkseen lohta, niin olen iloinen kun lapseni itse pyytää kalaruokia ja tykkää niistä.Alkuperäinen kirjoittaja kk:Jostain syystä lohipasta on meidän lapsien ehdoton suosikki. Jos pojalta reilu kolme vee kysyy mitä haluaisit ruoaksi on vastaus lähes poikkeuksetta lohipasta =( Eli sitä syödään aika usein.
Tuntuu nimittäin ainakin meidän tuttavapiirissämme kalaa syövät lapset olevan harvinaista, tietty vanhempien malli vaikuttaa asiaan paljon eli jos ei vanhemmat syö eikä laita kotona kalaruokia .
Että neljäki kertaa viikossa samaa ruokaa? Taitaa todellakin olla teidän herkkua se Meillä taitaa eniten olla lautasella muusia erilaisine lisukkeineen.Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Kanafilesuikaleista tehty kastike johon lisäämme valkosipulia. Tätä ainakin 2-4krt joka viikko.
Lisäksi keitetyt perunat tai makaroni. Filesuikaleet mieluiten aina al natural.. eli ilman kaupan öklökastikkeita *tosin kyllä niitäkin syön jos hyvä tarjous*
Näin meilläkin. Muuten ruokaa tehdään fiiliksen mukaan, harvemmin samaa ruokaa pöytään sattuu, korkeintaan kerran parissa kuukaudessa.Alkuperäinen kirjoittaja t77:Salaattia joka päivä.