G: Vuodot raskausaikana

Mulla oli esikoisen aikaan pientä veristä vuotoa viikolla 6-7. Vain pyyhittäessä paperiin tuli verta, ei siis ihan valumalla valunut. Kyllä silti säikäytti pahemman kerran ja menin yksityiselle ultraan jossa todettiin, että elävä sikiöhän siellä on ja syke löytyi. :) Raskaus jatkui loppuun saakka ja rv 38 syntyi pieni poika.
 
Minulla ei ole kahden lapsemme kohdalla olut vuotoja, Vuoden alussa sain spontaanin keskenmenon viikolla 5+ ja vuoto oli heti runsasta. Nyt uusi raskaus ja testaamisen jälkeen alkoi ruskea verinen vuoto. Olin ihan varma että tässä se taas oli, mut neuvolasta rauhoitteli ja kävin yksityisellä varhaisultrassa ja sieltä löytyi 7mm alkio ja syke, lisäksi toinen pussi josta ei löytynyt elämää. Joten kaksosraskautena alkanut, mut toinen vuotaa pois. Vuoto ollut kokoajan ruskee ja määrä hiukan vaihdellu. Lähinnä pyyhkiessä tullut. Vuoto kestänyt kohta kolme viikkoa, mut nyt selvästi loppumassa. Nyt jännitellään np-ultraa 24.3. Nyt siis viikot 8+3.
 
Mulla alko melko heti testaamisen jälkeen niukka rusehtava vuoto, välillä kirkkaamman veristäkin. Vuotoa kesti lähes päivittäin viikolle 9 asti. Tuli siis sellanen lorahdus kerran päivässä.
Vuoto oli pois pari viikkoa, mutta nyt viikolla 12+6 tuli reilusti kirkasta vuotoa, ihan housujen läpi. Ultrassa kaikki ok, ja raskaus jatkuu toistaiseksi normaalisti. Syytä vuodoille ei ole löydetty.
Nyt viikkoja 13+3.
 
Mulla alkoi kova maha kipu ja verinen vuoto n. rv10-11. Sitä kesti pari päivää. Ultrassa selvisi, että olin odottanut kaksosia joista toinen meni kesken.
Nyt rv 39+2 menossa ja tällä masussa pysyneellä vauvelilla kaikki ollut hyvin. :)
 
kaz
Minulla 5+5 kaksi veristä lorahdusta, joissa hyytymiä. 6+2 taas verinen lorahdus ja sen jälkeen tumman ruskeita lorahduksia. 6+3 ainoastaan tumman ruskeita lorahduksia, jonka jälkeen ei mitään. Ultrassa 9+5 viikkoja vastaava sikiö elossa. Ei kipuja missään vaiheessa.

kaz 11+0
 
Ekassa raskaudessa ei vuotoja, kaikki meni hyvin.
Tokassa raskaudessa hieman kirkasta tuhrua ja puolen vuorokauden reippaampi vuoto. Ei kipuja. Keskenmeno 6+.
Seuraavassa raskaudessa ruskeat tuhrut alko 5+. Lisäksi reiluakin vuotoa, yleensä ruskeaa. Ultrassa todettiin hematooma istukan takana, dg uhkaava keskenmeno. Nyt 13+, vuodot, kivut ja odottelu jatkuu.
 
Elokuisessa raskaudessa tuhrulla alkoi (pyyhkiessä ensin) rv 7 ja siitä voimistui vuotoon(ei kovin isoon) ja vähän nivusnippailuja. Viikko siitä eteenpäin todettiin ultrassa keskenmeno. Tyhjennys lääkkeillä kotona.

Nyt tässä tuhrua rv 10 (viimeisenä kertana tuli pyyhkiessä punaista verta, eikä siis mitään tuhrua enää) tuli pyyhkiessä noin 2 vuorokautena ja laskin, että noin 8 kertana (ei siis joka kerta), mutta loppui, kuin seinään. Edelleen raskaana ja rv 15.
 
Molemmassa kestäneessä raskaudessa on ollut vuotoja, tässä toisessa aika paljonkin ja ihan kirkasta verta.
Alkanut vuotamaan jo heti plussauksen jälkeen, mutta mukana on pysynyt. Toki mukaan mahtuu niitäkin, jotka ovat vuotaneet pois, mutta se vuoto on runsastunut aika nopeasti "klönttiseksi"
 
Mulla ollut pientä tiputtelua / tuhruvuotoa (rusehtavaa tai vaaleanpunaista) moneen otteeseen: rv4+, 6+, 9+, 14+, viimeksi taas eilen eli 17+. Alan jo epäillä että nämä ovat kuukautisten ajankohtaan liittyvää vuotoa, jatkuukohan näitä koko raskauden ajan...? Toistaiseksi on tullut vain 1-2 kertaa joko pyyhkiessä tai sitten pikkuhousuun pienet tuhrut. Toivottavasti ei tulisi runsaampana milloinkaan. On se aina pelottavaa, saa pelätä jospa se pikku tuhru on alku isommalle tulvalle... :|
 
Mulla ollut kolmessa raskaudessa vuotoja, tokassa raskaudessa oli enemmänkin sellasta verensekasta limavuotoa, neljännessä ihan kunnolla lorisi verta viikkoon 14 asti. Tämä oli ollut kaksoisraskaus joka selvis vasta synnytyksessä. Viides raskaus ei sitten päättynytkään hyvin, verinen vuoto alko heti testin tehtyäni, ultrassa näkyi yksi syke ja toinen jolta ei sykettä löytynyt koskaan. Vuoto jatkui aina sillon tällön vähäisenä, viikolla 14 ultrassa näkyi pieni hematooma jonka lääkäri sanoi olevan vaaraton. Viikolla 17 tuli isompi vuoto, mutta ultrassa kaikki hyvin. Puolessa välissä raskautta ei sitten sykettä enään ultrassa näkynyt, hematooma oli vaurioittanut istukkaa joka oli lakannut toimimasta.
 
Ekassa raskaudessa tuli joskus rv 8 ja 10 kirkasta verta. Molempina kertoina vuoto kesti ehkä neljä-viisi tuntia ja oli tosi runsasta, runsaampaa ku menkkavuoto. Ekalla kerralla olin ihan varma että kesken meni, pääsin samana päivänä gynelle ja pieni syke löytyi :) Gynekin sanoi että no jopas vuotaakin! Ja siis ihan loppuun asti meni raskaus :)
Nyt tokassa raskaudessa ei ole vuotoja tullu.
 
Ekassa raskaudessa tuli kerran kirkasta verta paperiin wc-käynnin yhteydessä. Tokassa raskaudessa oli ruskeata tuhrua ja kirkasta verta paperille asti useita kertoja rv 7-12. Sekä ekassa että tokassa raskaudessa kaikki meni hyvin kaikesta huolimatta. Tässä kolmannessa raskaudessa (nyt 10+0) kirkasta verta on tullut paperille asti wc-käyntien yhteydessä kuusi kertaa. Gynen mukaan kaikki on nytkin ok, mutta ilmeisesti istukka on vielä niin kohdunsuulla, että vuotoa tulee.
 
Heti plussaamisen jälkeen alkoi viikon kestänyt tuhruvuoto (4+4-5+5), suurimmaksi osaksi rusehtavaa mutta silloin tällöin ihan punaistakin. Tuhruilua esiintyi lähestulkoon viikoittain kunnes rv 14+4 lorahti ihan kirkkaanpunaista verta reilusti. Kirkas punainen vuoto kesti yhden vuorokauden. Pientä menkkamaista kipua on esiintynyt silloin tällöin vuotojen yhteydessä, sitä on tosin ollut ilman vuotojakin.

Kolme kertaa ultrattu (6+1, 10+3, 21+0), aina kaikki ollut hyvin ja syytä vuodoille ei ole löytynyt.

Raskaus ja vuodot jatkuu edelleen, viimeksi vuotoa viikko sitten ja nyt menossa rv 26, ja ainakin tällä hetkellä mahassa melskataan niin kovasti että vaava todistettavasti on hengissä. :)
 
Mulla oli vuonna 06 rv 5,7 ja 8 runsaita ,hulahtavia,voimakkaita verenvuotoja ja monet kerrat heitin hanskat jo naulaan raskauden onnistumisen suhteen.Mutta vuodot loppuivat tuon viikon 8 jälkeen ja terve tyttö syntyi hiukan la:n jälkeen=)vuotojen syy ei koskaan selvinnyt,hematooma jäi ainoaksi epäilyksi.
 
Alkuvaiheessa, rv 5-6 tuli tuhrua ja kerran kirkasta verta paperiin pyyhittäessä. Rv 10+ tiputteli kerran kirkasta verta pönttöön saakka ja rv 12+ tuli kunnon lorahdus pönttöön pissalla käydessä. Kipuja ei ole ollut ja ainakin toissailtana kuulin vielä dopplerilla sydänäänet :) Istukan sijainnista vuoto ei voi johtua, koska istukka on etuseinässä.

Eska & Onni-Ilona 14+1
 
Tapaus 1: Pientä tumman ruskeaa tuhrua viikolla 7-8. Loppui levolla. Alkoi uudestaan viikolla 9-10. Tummaa ruskeaa, välillä punaruskeaa, mutta pikkuhousunsuojalla pärjäsin. Lievää selkäjomotuksta. Päivystyksessä todettiin keskeytynyt keskenmeno, sikiö vastasi kooltaan rv 7-8. :'(

Tapaus 2: Neljä päivää plussan jälkeen holahti kirkasta punaista vuotoa. Kesti pari tuntia, ei kipuja. Tuhrutti muutaman päivän. Viikon päästä taas punaruskeaa vuotoa vähän. Tästä eteenpäin tuhrutti vaihtelevasti vaalean rusehtavaa vuotoa, välillä taas ei mitään. Tuhrut loppuivat vasta viikolla 12-13. Ultrassa todettiin viikolla 7 normaali raskaus, joku nesterakkula näkyi kohdussa (ja oli ehkä vuodon aiheuttaja). Tällä hetkellä raskausviikko 30+1 ja vointi mainio. :)
 
Mulla oli ajoittain tosi runsastakin (paljon runsaampaa kuin esim. menkkojen pahimpina päivinä) vuotoa viikoilla 11-15. Ensimmäiseen vuotoryöppyyn (kesto n. 4h) liittyi myös kipukouristus vatsassa --> km-epäilynä naistenpolille, mutta km ei kuitenkaan ollut.. Syy ei koskaan selvinnyt. Vuosin pariin otteeseen kirkasta verta myös jälkeen päin ja ruskea tuhru jatkui kaksi-kolme viikkoa. Nyt rv31+5. Istukan paikasta ei ollut kiinni eikä merkkejä kaksosen km:stäkään löytynyt..
 

Yhteistyössä