G: Voisitteko seurustella/mennä naimisiin miehen kanssa, joka ei tiedä minä vuonna Suomi itsenäistyi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Voisin, sillä itsekkin muistin et vuosi oli 1912 :whistle: En silti kutsuis itseäni sivistyksettömäksi moukaksi, tai jos olisin sellainen niin melkoisella tuurilla olisin sitten kaikki opiskelut suorittanut.
 
mami
No voisin kun en sitä itsekään tahdo muistaa. Ei sillä ole mitään merkitystä monettako vuotta juhlitaan, jos ei muistaisi milloin juhlitaan, se olisi jo vähän eri asia.
 
Jos miehellä on yleisesti ottaen heikko yleistiedon taso, en usko meidän löytävän yhteistä säveltä. Tapailin joskus nuorempana hetken itseäni lähes 10 vuotta vanhempaa miestä, joka mm. ei ollut koskaan kuullut valtiosta nimeltä Uusi-Seelanti, ei tiennyt mitä eroa on talvi- ja jatkosodalla eikä tiennyt mikä on adjektiivi :| Tapailu loppui hyvin lyhyeen. En odota mieheltä korkeaa koulutusta, mutta yleistiedon taso saisi mielellään olla parempi kuin olematon tai välttävä.
 
vieras
En usko että sillä olisi mulle kovin isoa merkitystä, jos joku vuosiluku ei ole niin tarkkaan muistissa. Mun mies on kuitenkin kiinnostunut historiasta ja tietää siitä paljon ja myös sen koska Suomi itsenäistyi ja monia muitakin historiallisia päivämääriä. Itse sen sijaan kysyn varmaan joka vuosi, että minä vuonna se olikaan. Vuosiluvut ei jää mieleen.
Toisaalta miehelle tuottaa välillä vaikeuksia muistaa missä järjestyksessä kuukaudet menee, etenkin englanniksi. Että onko hän nyt sitten tyhmä vai sivistymätön?
 

Yhteistyössä