G: viikonloppukyläily sukulais/tuttavaperheeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adelade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Adelade

Aktiivinen jäsen
11.10.2006
4 780
0
36
Eli laitanpas tämmöisen pienen gallupin pystyyn... =)
Jos meette kauempana asuvien sukulaisten/tuttavien luo kylään viikonlopuksi, niin:

1) viettekö tuliaisia? Jos niin mitä?
2) otatteko omat lakanat ja pyyhkeet mukaan?
3) suunnitteletteko etukäteen ohjelmaa (esim. nähtävyyksiä, huvipuistokäyntejä tms.) vai odotatteko että isäntäperhe järjestää jotain?

Meillä siis viikonloppureissu sukulaisten luokse suunnitteilla, ihan sillä utelen. B)

Olemme varmaan niin tylsää seuraa, että ei meitä ole kutsuttu...
tottakai veisin jotain tuliaisia.
ja sopisin otammeko lakanata ja pyyhkeet
ja kyllä minä jotain ohjelmaa itse miettisin.

1) aina tuliaisia, lapsille ja aikuisille, esim jotain hyvää syötävää, kukkia, leivonnaisia tai lapsille lahjoja, jos on esim synttärit/nimpparit lähellä.
2) omat pyyhkeet juu, mutta lakanoita ei tuttavaperheet tuo meille, niin emme mekään vie heille.
3) yleensä jotain ohjelmaa on suunniteltu yhdessä etukäteen, joskus vaan ollaan möllötellään kotosalla =)

1) viettekö tuliaisia? Jos niin mitä? Vien. Lapsille jotain ja "isäntäperheelle" jotain yhteistä
2) otatteko omat lakanat ja pyyhkeet mukaan? Ei
3) suunnitteletteko etukäteen ohjelmaa (esim. nähtävyyksiä, huvipuistokäyntejä tms.) vai odotatteko että isäntäperhe järjestää jotain? Suunnitellaan yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Olemme varmaan niin tylsää seuraa, että ei meitä ole kutsuttu...
tottakai veisin jotain tuliaisia.
ja sopisin otammeko lakanata ja pyyhkeet
ja kyllä minä jotain ohjelmaa itse miettisin.

No meitä on pyydetty montakin kertaa, mut hankala järjestää kun ei oo aina saatu noille lemmikeille hoitajaa... Nyt helpompi lähtee kun ei oo hevosia enää.

1. Kukkapuska, kahvipaketti, pullaa, leipää, jogurttia, uusia perunoita, mansikoita, banaania jne. Eli kaikkee sellasta mitä varmaan syötäis plus sitten pullaa ja kaffipaketti isäntäväelle. Sekä tietty tuo kukkapuska :)
2. Ei, ellei erikseen käsketä
3. Suunnitellaan itse jotain, mutta joustetaan kyllä jos isäntäväki onkin suunnitellut meille jotain ohjelmaa

Heips,
1. En vie sisaruksille tai miehen sisarille. Tai joo, omille veljille leipää, kun ne tykkää mun tekemästä mutta en osta mitään. Ihan tuttaviin vien lapsille jotain pientä, riippuen lasten iästä.

2. Vien jos olen sopinut asiasta. Meillä on iso perhe ( yhteensä 7 henkeä) ja se tietää kamalaa pyykkivuorta. Silloinkin kun liikutaan pienemällä porukalla sovin etukäteen kysymällä " mitä haluat minun tuovan". Toimii hyvin puolin ja toisin. Miehen sisko tuo aina omat petivaatteet tullessaan ja musta se on loistava. Ja vielä parempi jos niillä on pyyhkeet mukana.

3. Sovimme yleensä sukulaisten/ tuttavien kanssa mitä tehdään jo etukäteen. Mutta jos ei sovita, ei järkätä omiakaan tekemisiä. Tai ajotetaan se siten että tehdään se vierailun jälkeen.
Näin meillä.

Mulla ei oo juurikaan sellaisia sukulaisia ja tuttuja,
jotka asuis toisella paikkakunnalla- mutta jos olis niin veisin tuliaisia, yöpyisin tod. näk. hotellissa tms. majoituspaikassa ja suunnittelisin ohjelmaa etukäteen.

Yks kaveriperhe asuu pk-seudun ulkopuolella ja sinne on viety tuliaisia.
Niillä on hotelli joten yövytään siellä.
Ohjelmaa ei tarvi, koska kyläily itsessään on se ohjelma; ollaan max. yksi yö.

On kohteliasta viedä tuliaisia, esim. jotain herkkuja, viiniä, oman paikkakunnan tuotteita, kukkia (ei ehkä kesällä). Omat pyyhkeet ottaisin ja yleensä on etukäteen puhetta ohjelmasta tai jos on jossain huvipuistossa tms. käyntiä.

viemisiä joo. ja omat tarvikkeet mukana, meillä on myös peitot ja tyynyt kun mulla on semmonen tapa ja meitä on 6 niin ei kaikilla oiskaan niin paljon vara peittoja ja tyynyjä. omat helpottaa nukkumista. ohjelmia ei hirveesti suunnitella yleensä etukäteen.

Yhteistyössä