G: valitsistko junayhteyksistä kalliimman mutta helpomman vai halvemman mutta useemmalla vaihdolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Eli oon lähdössä kahden lapsen (2v ja 7v) kanssa. Toinen junayhteys ois 30€ kalliimpi ja siinä on ekat 3 tuntia bussissa ja sit vaihto junaan sopivan pitusella vaihdolla. Bussissa pienempi ehkä vois nukkuu päiväunet.

Toisessa on kaks vaihtoo ja molemmissa aikaa n. 7min vaihtaa ja on siis sen 30 € halvempi. Junassa päiväunia ei taatusti kumpikaan nuku.

Aluks olin suunnitellu ottavani ton ekan vaihtoehdon, mut kun menin tänään lippuja ostamaan niin selvis ettei vr voi myydä niitä bussilippuja ja et se on kalliimpi. Musta toi 30€ on kuitenkin aika paljon...

Jos tuntuu, että lasten päiväunien ja päivärytmin takia kannattaa ottaa se missä on myös bussi, kannattaa ottaa se :) En tiedä miten tuon ikäisten lasten kanssa, mutta meillä menee puolivuotiaan kanssa ainakin pari seuraavaakin päivää ihan pilalle jos päivärytmi jostain syystä kärsii kauheasti. Maksaisin ihan mielelläni sen 30e ylimääräsitä jos sillä välttyy kuuntelemasta huutoa seuraavat yöt ja päivät :D

Jos taas ne päiväunet voi skipata ilman että siitä tulee ihan kamalaa harmia, menisin pelkästään junalla. 7 minuutin vaihto voi olla vähän hankala kyllä jos on ihan hirveästi kannettavaa mukana, kun pitää lapsistakin huolehtia.

pitääkö vr:n aikataulut nykyisin niin hyvin ,että uskaltaa ottaa 7 min vaihdon?

Mä matkustelin 90-luvun alussa junilla ja ne ei olleet IKINÄ aikataulussa. (paitsi jos mä olin myöhässä...)

Valitsisin oman auton tai sen puutteessa vuokra-auton.

Kyllä mä maksaisin 30 € enemmän, jotta saadaa matka luistamaan lasten kannalta mukavimmin. 7 minuuttia vaihtoaikaa lasten kanssa on aika vähän ja jos on vielä tavaroitakin roudattavana. Mutta asiahan on aina jokaisen omasta budjetista kiinni ja sen mukaan pitää mennä.

[QUOTE="vieras";24085615]Jos tuntuu, että lasten päiväunien ja päivärytmin takia kannattaa ottaa se missä on myös bussi, kannattaa ottaa se :) En tiedä miten tuon ikäisten lasten kanssa, mutta meillä menee puolivuotiaan kanssa ainakin pari seuraavaakin päivää ihan pilalle jos päivärytmi jostain syystä kärsii kauheasti. Maksaisin ihan mielelläni sen 30e ylimääräsitä jos sillä välttyy kuuntelemasta huutoa seuraavat yöt ja päivät :D

Jos taas ne päiväunet voi skipata ilman että siitä tulee ihan kamalaa harmia, menisin pelkästään junalla. 7 minuutin vaihto voi olla vähän hankala kyllä jos on ihan hirveästi kannettavaa mukana, kun pitää lapsistakin huolehtia.[/QUOTE]

Meillä ei kyllä mene loppupäivä, puhumattakaan seuraavasta päivästä pilalle jos ei nuku päiväunia. Toisaalta saattaa olla aika väsyny koska joutuu aikasin heräämään. Molemmat yhteydet lähtee n. klo 9.

[QUOTE="www";24085629]mun kokemuksen mukaan lapset ei reissussa nuku silloin kun äiti on sen suunnitellut.[/QUOTE]

Näinpä ja en oo koskaan matkustanu bussilla ton pienemmän kanssa joten en tiiä miten se käyttäytyy, mut paremmin se ehkä nukkuu siellä kun bussissa.

Olethan huomioinut että vaikkain bussimatka kuuluu vr:n matkaan, niin bussi ei odota junaa ja juna ei odota bussia. toisin kuin juna odottaa pääsääntöisesti junaa.
nimimerkillä kokemuksen syvällärintaäänellä..

Yhteistyössä