G:vaipoista

Lokki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 08:52 häh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 15:05 ihmettelevä kirjoitti:
Ah tätä kestovaippojen ja kuukautiskupin suomaa hygienisyyttä ja vapautta! Ei joudu muhimaan eritteissä, ei äiti eikä lapsikaan :)
Miten kestovaippa on hygieenisempi kuin kertis?
Lähinnä siksi että niitä raaski ivaihtaa usein,ja eivät sisällä kemikaaleja. Kertiksessä kun se kuitukangas pyllyä vasten on myös muovista....Ja kestoissa ei ole kemikaaleja kuten kertiksessä. Kyllä mie nyt itellenikin ennemmin pistän kankaise vaatteet kuin muoviset :p

Ja kysymykseen: Meillä menee 2-6vaippaa päivässä.2 niinä päivinä kun ollaan kotosalla ja ainoastaan unilla on vaiapt,muualla tarvitsee vielä vaipan kun ei usein muista touhussa ja tohinassa kertoa hädästä.
 
öö... en miä ees oo kauheesti laskenu vaippojen määrää, joskus menee vaan pari hassua (poika 2v, pottailee useamman kerran päivässä) joskus sit taas enemmän. Aiemmin meil meni vaippoja PALJON kun poika viel 1,5 vuotiaana kakkas useita kertoja päivässä. Ja kestot on käytössä.
 
beaz
Siis jos menee 3 vaippaa vuorokaudessa, yöunet n. 12h, niin käyttääkö jonkun raukan vauva vaippaa 6h putkeen? :eek: Mä vaihdan pojalleni (7kk) vaippaa tunnin välein, kotona on enimmäkseen aivan ilman ja kylässäkin tiheesti. Kyllä vaippa imis pidempään (n. 3h), mutta minusta vauvalla on oikeus ilmakylpyihin ja kuivaan vaippaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:30 beaz kirjoitti:
Siis jos menee 3 vaippaa vuorokaudessa, yöunet n. 12h, niin käyttääkö jonkun raukan vauva vaippaa 6h putkeen? :eek: Mä vaihdan pojalleni (7kk) vaippaa tunnin välein, kotona on enimmäkseen aivan ilman ja kylässäkin tiheesti. Kyllä vaippa imis pidempään (n. 3h), mutta minusta vauvalla on oikeus ilmakylpyihin ja kuivaan vaippaan.
Eihän vauva välttämättä edes pissaa joka tunti. Tuo touhu menee mun mielestä sitten taas sinne toiseen ääripäähän. Etenkin, jos vielä kertisvaipoista on kyse.
 
beaz
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:54 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:30 beaz kirjoitti:
Siis jos menee 3 vaippaa vuorokaudessa, yöunet n. 12h, niin käyttääkö jonkun raukan vauva vaippaa 6h putkeen? :eek: Mä vaihdan pojalleni (7kk) vaippaa tunnin välein, kotona on enimmäkseen aivan ilman ja kylässäkin tiheesti. Kyllä vaippa imis pidempään (n. 3h), mutta minusta vauvalla on oikeus ilmakylpyihin ja kuivaan vaippaan.
Eihän vauva välttämättä edes pissaa joka tunti. Tuo touhu menee mun mielestä sitten taas sinne toiseen ääripäähän. Etenkin, jos vielä kertisvaipoista on kyse.
Niin, kyllähän vauva saattaa olla pissimättä pidemmänkin välin, mutta harva vauva on pissaamatta kuitenkaan noin pitkään. En voisi itse ajatella, että mulla ois mahollisuus käydä vessassa vain 2krt päivässä ja itse miellän vaipanvaihdon samaksi asiaksi. Vaippa on vain suoja, ei mikään pissanvarastointisäiliö. Kestot meillä on käytössä ja tosiaan imu riittäis pidemmäksikin aikaa, mutta minusta vain on mukava antaa vauvan telmiä ilman vaippaa ja olla mahdollisimman kuivassa.
 
Meillä ei hyvin pienenä (alle 3kk) vaihdettu pelkkiä pissivaippoja, koska kakkaa tuli todella usein päivässä (yli 5 kertaa), joten minusta niitä vaippoja vaihdettiin riittävän usein. En kyllä ihan ymmärrä, miksi sitä joka tuntikaan pitää vaihtaa, toisaalta 6 h:kin on aika pitkä aika päivällä.
Tunnustan kyllä että joskus vieläkin (poika 1v 9kk) saattaa käydä niin että muistaa vasta illalla, että vaippaa ei ole tarhan jälkeen vaihdettu... :ashamed: Kyllä meillä jo kohtuu hyvin pottaillaankin, että ei tuon pojan asiat niin huonosti ole, mitä tuo edellä oleva lause antaa ymmärtää.
 
niin no
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:59 beaz kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:54 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:30 beaz kirjoitti:
Siis jos menee 3 vaippaa vuorokaudessa, yöunet n. 12h, niin käyttääkö jonkun raukan vauva vaippaa 6h putkeen? :eek: Mä vaihdan pojalleni (7kk) vaippaa tunnin välein, kotona on enimmäkseen aivan ilman ja kylässäkin tiheesti. Kyllä vaippa imis pidempään (n. 3h), mutta minusta vauvalla on oikeus ilmakylpyihin ja kuivaan vaippaan.
Eihän vauva välttämättä edes pissaa joka tunti. Tuo touhu menee mun mielestä sitten taas sinne toiseen ääripäähän. Etenkin, jos vielä kertisvaipoista on kyse.
Niin, kyllähän vauva saattaa olla pissimättä pidemmänkin välin, mutta harva vauva on pissaamatta kuitenkaan noin pitkään. En voisi itse ajatella, että mulla ois mahollisuus käydä vessassa vain 2krt päivässä ja itse miellän vaipanvaihdon samaksi asiaksi. Vaippa on vain suoja, ei mikään pissanvarastointisäiliö. Kestot meillä on käytössä ja tosiaan imu riittäis pidemmäksikin aikaa, mutta minusta vain on mukava antaa vauvan telmiä ilman vaippaa ja olla mahdollisimman kuivassa.
Todella huono vertauskuva tuo, että jos itse voisi käydä kaksi kertaa päivässä vessassa ja miellät vaipanvaihdon samaan. Kyllähän sen kaksi vaippaa päivässä ja vaihto kerran tunnissa väliin mahtuu "muutama" normaali vaipanvaihtokerta, aivan siis tuollaisia ääripäitä vaan sinun vertauksessasi. Asian vierestä, mutta kun jäi vaan tuo kaivelemaan ;)
 
beaz
^saat pitää mielipiteesi ;) mutta miten niin vessassakäynti ja vaipanvaihto ei ole suht sama asia? Jos vaikkapa verrataan kuukautissiteen vaihtoa ja vaipanvaihtoa, niin kyllä mä vaihdan siteen hieman useemmin kuin 3krt/päivä... joka vessareissulla tulee vaihdettua (useamminkin). Mutta en mä omia konstejani automaattisina totuuksina tarjoile, tässähän kysyttiin miten itse kukin vaihtaa ja minä toimin näin :)

Ja OT:nä. Suosittelen lämpimästi kaikille tiheitä ilmakylpyjä. Kertiksiä käyttävillekin (etupäässä heille), kukaan tuntemistani kertisvauvoista ei juuri koskaan ilmakylve (itse ovat kertoneet, vanhempansa siis ;) , pelkäävät vahinkoja) :eek: Minua jotenkin puistattaa ajatus hiostavasta vaipasta kellonympäri ja sit vaipanvaihtokin niin äkkiä kuin mahollista.
 
tsidii
Meillä menee päiväaikaan yleensä 6-7 vaippaa plus yövaippa. Kestoillaan päivisin, yöllä välillä kesto, välillä kertis.
Lapselle kyllä vaihdan kernaasti vaippaa tiheään, mutta menkkojen aikaan yleensä vaihdan siteen vain aamuin ja illoin (luulin et muutkin tekee niin...).
 
niin no
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 16:09 beaz kirjoitti:
^saat pitää mielipiteesi ;) mutta miten niin vessassakäynti ja vaipanvaihto ei ole suht sama asia?
Siis en ole sanonut, etteikö olisi suht sama asia, mutta sulla näytti olevan vain kaksi vaihtoehtoa, eli joko se vaippa vaihdetaan tunnin välein tai sitten vain 2 kertaa päivässä. Onhan siitäkin välimuotoja! Niin ja tuskin itsekään käyt tunnin välein vessassa ;)
 
järkyttynyt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 17:55 auts kirjoitti:
^Eikös sillä vaihtovälillä jo haiskahda vastaantulijan ja vieressä istujan nenään? Tarkoitan, ettei sitä "omaa hajuansa" itse aina tunne, mutta toiset kylläkin :x

Siis johan se hiostava muoviläpyskä haisee kahen tunnin päästä pinppi- ja taivehielle jollei muulle, että käy omaankin nokkaan. Saati jos siinä seisoo vanhat veret niin kyllä semmonen dunkkis käy että hyvä kun vessasta ite selviää tajuissaan ulos. Saati jos sitä sidettä vaihtaisi vaan kaksi kertaa päivässä! Toivottavasti ei ole minun tulevissa työkavereissani moisia haisuleita, pakko olisi kyllä sanoa, että josko viittisit #&%?$!*ättisi vaihtaa hieman useammin ettei tarvi toisten hankkia hajusuolaa :eek:
 
Snowflye
Joskus vaihdan vaipan joka pissan jälkeen. Öisin poika nukkuu 12 h ja sen ajan on yövaippakäytössä. Joskus vaihtoväli on päivisin 3 h (esim. päikkyjen aikaan tai jos ollaan reissussa eikä vaihtopaikkaa ole joka nurkan takana) ja välillä 1 h tai allekkin. Täyskestopeppuja ollaan. Välillä on meillä niitäkin vuorokausia, ettei montaa vaippaa kastu, kun harrastetaan vvv:täkin.
 
Tuo oli hyvä vertauskuva, että vaipan kuuluisi olla suoja, ei mikään säiliö johon lorotetaan. Kertis haisee järkylle ekan lirun jälkeen. Mä en todellakaan halua että lapseni haisee kamalalle, saati että joutuisi omissa liemissään olemaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:17 tiuhti kirjoitti:
Tuo oli hyvä vertauskuva, että vaipan kuuluisi olla suoja, ei mikään säiliö johon lorotetaan. Kertis haisee järkylle ekan lirun jälkeen. Mä en todellakaan halua että lapseni haisee kamalalle, saati että joutuisi omissa liemissään olemaan!
Vaipoissa on eroja. Pampers haisee ekan pisun jälkeen jo ihan järkyttävälle. Muut vaipat ei, ei vaikka vaippa olisi ollut muutamankin tunnin päällä.
 
Meillä vaihdetaan n.6 kertaa vaippa..välillä enemmänkin:)
Yön yli on sama vaippa ellei tietty falskaa yli..

En oo ikinä oikeen laskenut,et monta niitä menee...kolme tuntia on meillä maksimissaan sama vaippa =)
 

Yhteistyössä