G: Uudenvuoden menu?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
palsta neuvoo
Ei ette voi olla tosissanne noiden ruokienne kera :O ettekö te tiedä etiketistä.
Tuohan on sama kun vetäisi hernekeittoa jouluaattona.
Ei se sovi ei ollenkaan.

Meillä varmaan syödään kolmioleipiä, itsetehtyjä, jollain hyvällä täytteellä sekä salaattia. Ja herkkuja. Lisäksi lupasin muksulle, että paahdetaan takassa vaahtokarkkeja.
Meillä ollut tortilloja yleensä uutena vuotena, mut nyt puuttuu keittiö, joten jotain muuta tällä kertaa.
Kotona ollaan, ulkoillaan jos sää sallii. Jos ei, niin vietetään leffamaraton.

"a p"
Mä varmaan teen sellasia yrttivoileipiä, nakkipiiloja, ihan tavan nakkeja, lihapullia, majoneesisalaattia, perunasalaattia, vihersalaattia.. Sipsejä, dippejä, karkkia.. :)

Ehkä tex mex -voikkari ja viereen varataan ainaki 20 litran tonkka maitoa. :cool:

En oikein tiedä vielä mitä uutena vuonna syödään. Ehkä tortilloja. Tai sitten nakkeja, lohkoperunoita ja perunasalaattia.

Meillä miehen veli puolisoineen kylässä yli uuden vuoden, joten lähdetään viihteelle. Pari kaveria myös tulossa alkuillasta meille. Mun äiti ja isäpuoli tulee hoitamaan lapsia silloin. Lasten kanssa kuitenkin ammutaan joitakin raketteja ja ollaan yhdessä, kunnes menevät nukkumaan. Jos malttavat mennä. Saavat valvoa puoleen yöhön, mutta tuskin jaksavat. Esikoinen kyllä jaksaisi, mutta on isällään. Itse lähdetään kaupungille varmaan siinä klo 21 jälkeen. Ja ehkä mennään katsomaan kaupungin ilotulitus puolenyön aikaan. Riippuu tietenkin ilmasta.

Muoks. Niin ja tietenkin sitten on sipsejä ja karkkeja tarjolla :popcorn:

Viimeksi muokattu:
Fetasalaatti
Perunasalaatti

Ranskanperunat
Täytetyt uuniperunat
Lihapullat
Nakit
Kebakoita

+ Sour cream, original ja barbeque sipsejä + American ja valkosipuli dipit
+ Karkkeja ja limsaa

Ehkä tuorejuustokakku

Viimeksi muokattu:
lucifer
me pidetään grillibileet; eli lihaa, makkaraa, vartaita, kasviksia, sieniä. salaatteja, pontikkaa, kljaa, lonkeroa, limpparia.... ja lanttu- ja porkkanalaatikkoa

ja muuta hyvää sekaan,

Anoppi tekee hedelmäisiä lihapullavartaita (erityisesti lasten makuun).
Appi leipoo pikkupasteijoita (erityisesti mieheni makuun)
Me viemme mennessämme sushirullia ja aineet valkosipulietanoihin (erityisesti apen, anopin ja minun makuuni).

:)

uudenvuodenaatto: uuniperunat, kinkkutäyte, katkaraputäyte ja peuratäyte. Lisäksi erilaisia salaatteja ja valkosipulikastiketta.

uudenvuodenpäivä: pihvit naudan sisäfileestä, punaviinikastike+ jotain salaattia ja ehkä perunaa?

tietty on herkkuja tarjolla: popcornia, limua ja karkkia.

Ilmeisesti aika monessa taloudessa uutena vuotena syödään tortilloja/tacoja kun ainakin meidän lähikaupan hyllyt ovat aina tyhjentyneet noista tarvikkeista.

Meillä on varmaan sekalaista tarjolla, ehkä itsetehtyä pizzaa tai hampurilaisia, nakkipiiloja lapsille(en ole aiemmin tehnyt), tulisia kanankoipia(miehen herkkua), quasadilloja kana-ja lihatäytteillä + kahdella kastikkeella. Ja sipsejä, popcornia ja muita herkkuja.

maito kunniaan
Anoppi tekee hedelmäisiä lihapullavartaita (erityisesti lasten makuun).
Appi leipoo pikkupasteijoita (erityisesti mieheni makuun)
Me viemme mennessämme sushirullia ja aineet valkosipulietanoihin (erityisesti apen, anopin ja minun makuuni).

:)
Sinun jos kenen olisin luullut tajuavan kunnioittaa perinteitä ja kauniita tapoja ja tehdä perinneruokaa eikä mitään junttimaista omaa sovellusta!

Uudenvuoden menu - Matti Mattila

Yhteistyössä