*G* Uskallatteko ajaa pyörällä kaupunkialueella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras

Mie en.En itse asiassa ees muista millon viimeks oisin pyörällä ajanu. Oon aatellu että saisin vähän omaakin aikaa kun uskaltais ottaa pyörän ja ajella ite kaupungille tms. Kun tähän asti oon ollu miehen kyydityksen varassa kun itellä ei oo korttiakaan.

Pyörä on "maalla",vanhempieni luona ja monena kesänä oon meinannut että tänä kesänä ajan ees harjottelemaan, kattoo sitten monenko auton alle jään...mutta ei,aina se on vaan jääny.
Toisaalta sitten, jos alankin pyöräillä keskustaan, niin pelkään että joku pöllii miun jopotin :/ Se on isäni "rakentama" vanhasta pyöränromusta, sillä on siis tunnearvoakin :)

Mutta niin,ajatteko ja miten uskallatte?

Kyllä uskallan. Siellähän on hyvät reiti mitä ajaa. Paljon turvallisempaa kuin ison tien vartta missä ei oo edes pyörätietä. Aiankin ROvaniemellä pääsee fillarilla nopsempaan kuin linja-autolla tai omalla autolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä uskallatteko ajaa kaupunkialueella LIIKENNESÄÄNTÖJEN mukaan? Siis autokaistalla silloin, kun ei ole kevyenliikenteenväylää?

Kyllä. Mä osaan myös suunnitella reittini niin, että menen korttelin eri kohdasta, jos se on järkevämpää liikenteen ja vauhdin kannalta. En valitse reittiä, missä on kielletty ajosuunta, tms. Valitsen pääkadun sijaan mukavamman samansuuntaisen sivukadun, jne.

Ei se nyt NIIN vaikeata ole. Tietty jos on joku fiksaatio että pitää mennä ainoastaan samaa reittiä kuin bussi...

Pakkohan se on ajaa, koska muuten joutuisin kävelemään paikasta toiseen. Ja vaikka käynkin kävelyllä usein, niin en silti halua asioita alkaa hoitmaan kävellen.
Ja ihan yhtä pelottavaa se on kaupungissa kuin maallakin, vaikka maalla tulee raktoreita vastaan ja lehmiä, eikä siellä ole jalkakäytäviä ja tiet on kaposia ja ihmiset on usein humalassa.

Entä uskallatteko ajaa kaupunkialueella LIIKENNESÄÄNTÖJEN mukaan? Siis autokaistalla silloin, kun ei ole kevyenliikenteenväylää?

Juu. Tosin nyt kun on joku vuosi ollut taukoa välissä voisi keskustassa hetken kestää ennen kuin tottuisi.

Uskallan, vaikka kerran on päälle peruutettu, autoilijan syytä oli. Tietyissä paikoissa pitää olla tarpeeksi röyhkeä ja ottaa tilaa, ettei jää jalkoihin.

Jep, naiskuskit ovat pirun vaarallisia liikenteessä, pyörillä tai autoilla. He ajavat kuin ketään muuta ei ole, joten tarkkana pitää olla muutoin jää alle.

Tarkoititko ap että autojen seassa kaduilla?

Meidän kaupungissa harvoin ajetaan autoteillä pyörillä.

Mutta jos ei nyt tuosta puhuta niin vastaan: uskallan ajaa kaupungissa pyörällä, autolla en niinkään.

Yhteistyössä