G: Ultra näkymät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mysteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mysteri

Vieras
Voi kuulostaa hieman turhamaiselta,mutta kuinka monella kokemuksia?Eli et ole halunnut tietää vauvan sukupuolta etukäteen,mutta se on ultrassa omin silmin "vahingossa" näkynyt?Itse en halua missään nimessä tietää kumpi on tulossa,haluan jännittää loppuun asti,mutta hirvittää mennä ultraan jos sielä näkyykin selkeästi kumpi on...eli onko kokemuksia?Oletteko itse nähneet ultrassa kumpi on tulossa?
Eip muuta :)

en ole itse osannut katsoa. mekään ei haluttu tietää ja vannotin joka kerta, ettei ultraaja varmasti sano. no, musta se kuvaruutukin oli niin sekava, että en tahtonut saada siitä selvää. pään tajusin ja jalat ja selkärangan, mutten mitään muuta. sitten vikassa ultrassa (rv 37?) oli vauva tietenkin jo niin iso, että ei sitä saatu kokonaan ruudulle kerrallaan eikä tuo kyllä ollut edes hyvässä asennossakaan.

Meillä taas menossa loppuraskaus ja parista viimeisestä äitiyspolin ultrasta on kyllä erittäin selvästi näkynyt kumpi on tulossa! Tämä siis pojan kohdalla, ehkä tyttöä on vaikeampi tunnistaa. Jos käyt vain np- ja rakenneultran, niin luulen, että niissä ei vielä "maallikko" kunnolla erota kumpi siellä köllii.

Käytiin sekä rakenne-ultrassa, että erikseen vielä 4D-ultrassa. Ei kyllä oltaisi todellakaan kummatakaan osattu päätellä kumpi on tulossa. Haluttiin kyllä kuitenkin tietää kumpi ja tyttö tulossa... Lääkäri oikein demonstroi vielä tuossa 4D:ssä ja osoitti kohtaa moneen otteeseen kohtaa mistä ilmeni, että tyttö on... Ei silti ymmärretty tosta yhtkäs mitään... :-/

Eli,näistä vastauksista voi päätellä juuri sen mitä luulinkin.Jos poika tulossa,sen voi nähdä selvemmin ultrassa ja jos tyttö,niin sitten ei ole "nähnyt" mitään mikä ratkaisisi asian...Kiitos teille vastauksistanne! :)

Usein napanuoraa luullaan virheellisesti pippeliksi. Toki ammattilaiset osaavat erottaa onko kysessä napanuora vai joku muu. Mm yksi kaveri oli ihan varma pojasta kun luuli nähneensä pippelin ultrassa. tyttö tuli ja yllätys oli melkoinen. Lääkäri ei ollut halunnut kommentoida sukupuolta, joten arvailut olivat jääneet äidin varaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mä näin...:
np-ultrassa pojan pippelin, lääkäri kyllä sanoi, ettei sukupuolta voi vielä erottaa, mutta poika tuli!

Epäilen oliko np-ultrassa näkemäsi todella pippeli, koska sikiön sukupuolielimet ovat kehittyneet tunnistettaviksi vasta viikon 20 tienoilla. Olet voinut arvata sukupuolen oikein, koska väärin arvaamisen mahdollisuushan on vain fifty-fifty.

meillä näkyi rakenneultrassa kivekset, kun alussa ultran suunta tuli jalkapohjista kohti haaroväliä. mut se oli niin nopea viuhahdus, ettei ultrajakaan sitä huomannu. sit myöhemmin uudestaan tarkoituksella katsottuna saatiin näkyviin ne uudestaan. ennen tota rakenneultraa oltiin siis käyty 4D ultrassa, jossa ei todellakaan ollu epäselvyyttä kumpi on kyseessä. siksi sen viuhahduksen osasin tulkita.

äitipolin ultrassa, jossa jouduin käymään vkolla 15, luulin nähneeni pippelin selkeästi. nyt kun tietää kumpi on kyseessä, voisin väittää, että myös np-ultrakuvassa on havaittavissa möykky haarojenvälissä.

Np-ultran aikoihin molemmilla sukupuolilla on vielä "pippeli" jalkovälissä, siis tytön sukuelimet ovat samannäköiset kuin pojankin. Jopa mahan ulkopuolelta on hyvin vaikea sanoa kumpi on kyseessä (olen synnyttänyt 14-viikkoisen sikiön eikä siitä oikein osattu sanoa...). Tytöillä alkaa noihin aikoihin klitoris vetäytyä häpyhuulten väliin eli kääntyy enemmän poikittaiseen asentoon, kun taas pojilla pippeli sojottaa pystymmässä. Tästä jotkut päättelevät sukupuolta ultrassa, puhutaan 30 asteen kulmasta mikä erottaa sukupuolet.

Yhteistyössä