G:tupakoitko? Montako korvatulehdusta lapsellasi on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en, mies on lakossa.

Esikoisella ollu kaks viruspohjaista ja yks bakteerin aiheuttama (uimahallissa vettä korvaan)

Kuopuksella ollu vissiin kaks kanssa. Muisti pätkii voi kauheeta. :ashamed: :/ :D

Vielä 2kk sitten tupakoimme molemmat,nyt vain mies mutta 6v tytöllä ei ole ollut kuin yksi tulehdus ja 1½v pojalla ei yhtään.Tosin en yhtään puolustele tupakointia,lopettakaa hyvät ihmiset se tupakointi ennen kuin tarvii yskiä keuhkon palasia :/

Molemmat polttaa,poltin myös raskausaikana(jonkin verran),lapsi 5v,ei korvatulehduksia.
Itellä allergiaperäisiä korvatulehduksia,erikoislääkäri sanoi että korvatulehdukset johtuvat useimmiten rakenneviasta korvassa ja ovat osaksi perinnöllisiäkin,tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Samoin sanoi,että ellei lapsella ole ollut korvatulehduksia 1:n ikävuoteen mennessä,niin tuskin enään tulehduskierteeseen joutuukaan.

Kyseinen erikoislääkäri on hyvin arvostettu kaupungissamme.Minä itse en niinkään arvosta...oista korvavaivoistani ei tiennyt niin mitään

tupakoin ,mutta en odotus ja imetys aikana ,enkä koskaan lasten läsnäollessa, eli lapset eivät ole koskaan altistuneet minun tupakansavulleni.

esikko 2 korvatulehdusta
keskimmäinen putkitettu ja yht. n. 14 korvatulehdusta
nuorin putkitettu ja yht. n. 15 korvatulehdusta

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 15:00 Wicked Fairy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 14:57 Tupakoija kirjoitti:
Tämän gallupin tulos näyttää olevan sellainen, että tupakoimattomien lapsilla on enemmän korvatulehduksia.

Niin, se tupakka kun antaa niin kovin hyvän suojan pöpjä vastaan :kieh:

Juu ja eikös sitä tupakansavua "neuvota" puhaltamaan kipeään korvaan...? Niinku kipulääkkeeksi?
Meillä kun ei noita tulehduksia ole ollut niin ei oo voinu kokeilla. :whistle: :/

Kumpikaan ei tupakoida ja pojalla ei yhtäkään korvatulehdusta ja ikää 4,5v.
Osan vaikutuksesta tekee varmaan sekin ettei olla koskaan annettu ns pulloa petiin että jois makuuasennossa maitoa ja siten hyvin pöpöjä kasvattavat maidot pääsis lähelle korvatiehyitä.
Mun äiti ja isä tupakoi ja sain tupakat niin kohdussa, rinnalla kuin sisätiloissa ja oli usein korvatulehdus :/ Eihän se mikään päätekijä ole mutta osansa on voinut tuoda tuokin asia, siis tupakka.

Yhteistyössä