G, teille joilla LA näinä vuoden viimeisinä päivinä:

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Käsi sydämelle ja vastatkaa rehellisesti; Moniko toivoisi että laskettuaika menisi yli ja vauva syntyisi vasta tammikuun puolella?

Itse olen loppuvuoden lapsi ja jotenkin häiritsi koulussa, kun vietti synttäreitä "viimeisten" joukossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen loppuvuoden lapsi ja jotenkin häiritsi koulussa, kun vietti synttäreitä "viimeisten" joukossa.
Mäkin vastaan vaikken ole raskaana.. Minä oon syntynyt loppiaisena, ja sen takia menin vuotta aikaisemmin kouluun kun oli kaikki edellytykset siihen. Kouluaikana kyllä vähän häiritsi olla eri vuosimallia kun kaikki muut, sai koko ajan kuulla olevansa se porukan nuorin. Ei se myöhemmin tietenkään enää häirinnyt, mutta varsinkin ala-asteella.

 
Mä vastaan, vaikka mun LA:sta, joka oli loppuvuodesta, on jo 4 vuotta :whistle: Mutta siis, toivoin kovasti, että syntyisi ennen joulua, kun ei syntynty, toivoin, että olis syntynyt vasta tammikuun puolella :D Syntyi kuitenkin laskettuna päivänä, 29.12.05 klo 17, täsmällinen poika :heart:
 
Hankala kysymys, meillä keskimmäinen on syntynyt joulukuussa ja ainakaan vielä se ei ole haitannut millään tavalla.

Koulussa varmasti tulee hänellä sitten "haikea mieli" kun toiset saavuttaa "kaiken" ennen häntä, synttärit, mopo/ajokortti sun muut.
Ja tietysti vielä alakoulussa varmasti kehityksessä huomaa kun toisiin lapsiin on lähemmäs vuoden ikäero.
Myöhemmin sillä ei varmaan ole enää väliä.

Meillä ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia venyttää tammikuulle synnytystä koska la oli jo 6.12.
 
Khimaira
Mulla oli LA neljä vuotta sitten, olikohan se 27.12.
Ehdotin lekurille että eiköhän siirretä sektiota muutamalla päivällä vuodenvaihteen yli ja onneksi se kävi :D Poika syntyi 3.1. :heart:
 
Tinii harmaana
Mullakin LA vasta 28.1 ja puoliväliin asti toivoin että vasta reilusti ens vuoden puolella tulis mutta nyt kun kärsin vakavista rytmihäiriöistä, liitoskivuista ja raskaushepatoosista niin alkaa jo valkoinen lippu heilua ja alan olla valmis saattamaan pienen maailmaan...

Onneks tässä on joulu ja uv niin jaksaa nää viimeset viikot kaikesta huolimatta ja saa apua mieheltä esikon hoitoon!
 
jfaieogöjeoaiö
Mulla on kolmen lapsen lasketut ajan ollut vuoden vaihdeen molemmin puolin. Kaksi heistä on syntynyt tammikuun puolella ja yksi 23.12. Toki kaikille minäkin toivoin mieluummin tammikuista syntymäpäivää kun joulukuista. Mutta mutta... kun tuo 23.12. päivänä syntynyt vauva oli syntynyt ja häntä siinä ihmettelin niin mielessä kävi että mitä ihmeen väliä sillä on??
Sama kuin lapsen toivoisi olevan jotain muuta sukupuolta kuin mitä on? Ei sillä ollut enää mitään välin sen jälkeen kun lapsi oli syntynyt.
 
äiti minäkin
Mulla oli viime vuonna la tammikuussa. Toivoin koko ajan että syntyy vasta tammikuussa ja niin onneksi syntyikin. Itse olen syntynyt marraskuussa ja muistan kuinka otti päähän kun olin aina nuorin/nuorimpia. Ja ajokortin jne sain viimeisten joukossa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jfaieogöjeoaiö:
Ei sillä ollut enää mitään välin sen jälkeen kun lapsi oli syntynyt.
Ei sillä enää näin vanhempanakaan ole merkitystä ja gallupin aiheena olikin omasta toiveesta. Tuskin kukaan enää syntymän jälkeen edes murehtii sitä syntymäpäivää.
 
no ei

PÄINVASTOIN! Toivoin todella, että lapseni syntyisi joulukuun puolella (ja syntyikin sitten). Fiksuna lapsena pärjää helposti lähes vuotta vanhempien kanssa, lähes vuotta nuorempien kanssa opiskelu voisi turhauttaa todella paljon. Been there, done that.
 
Alkuperäinen kirjoittaja liisukka:
Kaverin kaveri sai esikoisensa 31.12 klo 23.52 :) On jäänyt elävästi mieleen... Ja laskettu aika oli vasta tammikuun puolivälissä.
Mun mies on syntynyt 31.12.1979 :D Ja muistaakseni aika myöhään illalla myös, etuajassakin. Hän kyllä aloitti "vuotta" nuorempien, eli vm 80 kanssa koulun :)
 
no ei
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
mun likalla oli la 31.12.2008, syntyi 4.1.-09. ihan hyvä, ei ole sitten niin kiirettä koulun kanssa...
Miksi te haluatte LYKÄTÄ lastenne koulun aloitusta? :eek: Ette luota lastenne kykyihin ja taitoihin, ette halua kasvattaa heistä koulukypsiä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja no ei :
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
mun likalla oli la 31.12.2008, syntyi 4.1.-09. ihan hyvä, ei ole sitten niin kiirettä koulun kanssa...
Miksi te haluatte LYKÄTÄ lastenne koulun aloitusta? :eek: Ette luota lastenne kykyihin ja taitoihin, ette halua kasvattaa heistä koulukypsiä?
hä? mä ajattelin, että saa ihan rauhassa olla lapsi sitten vuoden pitempään, kuin jos olisi syntynyt vaikka silloin 31.12.jos kovin kypsältä vaikuttaa, niin voihan sitä kouluunmenoa aikaistaakkin, nyt ei vaan ole sellaisia paineita, että pitäisi 6vuotiaana olla 7vuotiaan tasolla. kyllä siellä koulussa kerkiää sitten monet vuodet juosta oravanpyörässä, lapsuus on kuitenkin niin lyhyt aika, että antaa lapsen siitä nauttia!
 
vieras
No tottakai haluaisin että syntyy vasta tammikuussa!
Kuka haluaa lapselleen niin kamalan kohtalon, että syntyy esimerkiksi jouluaattona tai 31.12?!?

Mutta kun itse siihen asiaan ei voi piiruakaan vaikuttaa, turha ressata =).
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja no ei :
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
mun likalla oli la 31.12.2008, syntyi 4.1.-09. ihan hyvä, ei ole sitten niin kiirettä koulun kanssa...
Miksi te haluatte LYKÄTÄ lastenne koulun aloitusta? :eek: Ette luota lastenne kykyihin ja taitoihin, ette halua kasvattaa heistä koulukypsiä?
Tää on niin tätä superäiti ja superhyperlapsi maailmaa, säälittää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tottakai haluaisin että syntyy vasta tammikuussa!
Kuka haluaa lapselleen niin kamalan kohtalon, että syntyy esimerkiksi jouluaattona tai 31.12?!?
Tässä on niin rehellinen vastaus ettei toista ole. Asenne kohdallaan. Kiitos :flower:
 

Yhteistyössä