[QUOTE="SusieQ";27366379]Jaa, sinusta siis sisustussuunnittelijaa PITÄÄ käyttää, jos on kallis talo? Miksi ihmeessä, jos itse tietää, miten haluaa sisustaa ja on varma sisustaja? Meidän taloa on parikin ammattilaissuunnittelijaa kehunut, en siis koe, että mun olisi pitänyt maksaa ulkopuoliselle tonneja siitä, että se suosittelee meille joitain überkalliita design-huonekaluja vain periaatteesta.
Meillä siis on mm. Jacobsenin tuoleja, BoConceptia, Eamesia, Muutoa jne, mutta kun kerran löydettiin Ikeasta esim. kiva pöytä ja kelpo matot, ostettiin ne. Ei mulle tule identiteettiongelmia, jos vieraat sen hoksaavat.
Suunnittelijaa käytettiin saunaremonttiin, ja kun keittiö joskus laitetaan uusiksi, sekin tietysti teetetään ammattilaisella. Puutarhasuunnitelmakin tehtiin itse, mies on siinä aika kätevä.[/QUOTE]
Jos asumiseen panostaa (ostaa kalliin talon), niin yleensä ilmeisesti haluaa mukavan kodin. Jos oikeasti osaa sisustaa itse, niin mitään hätää, ei sitä sisustussuunnittelijaa tarvitse, mutta aika harva mielestäni omaa sitä taitoa.
Kaveripiirissäni oikeastaan vain 2 voi sanoa, että on tyylikkäät sisustukset. Ja en tarkoita sillä sitä, että ne olisi oman makuni mukaiset: ei ole, mutta niistä kodeistä näkee, että niihin on panostettu ja ovat todella viihtyisät ja kauniit.
Ne itseasiassa on tehnyt sisustussuunnittelija.
Ja toinen näistä asunnoista on sen sisustussuunnittelijan (oli Gloria lehdessäkin kannessa), mutta toinen on ihan pk-seudulla "halpiskämppä" Espoossa. Tosi kamala 70-luvun kerrostalo, mutta kun sinne asuntoon pääsee, niin kyllä silmä lepää siinä.