G; Te, joilla on enemmän kuin 1 lapsi, toistaako lastenne nimet jotain tiettyä "kaavaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vili43
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vili43

Aktiivinen jäsen
15.08.2005
10 063
1
36
Tai millä tavalla olette lapsille nimet valinneet?

Nimiä ei tietenkään tarvitse kertoa, mutta onko teillä lapset samalla etukirjaimella alkavat nimet?

Vai nimesittekö lapsenne tyyliin 3 etunimeä vai onko lapsillanne toisella 2 nimeä ja toisella 3?

Noudattaako lastenne nimet jotain tiettyä "kaavaa", onko nimissä jokin yhdistävä juju vai onko jokaisella lapsellanne oma erillinen, toisista poikkeava nimensä?

:)

Ainoa kaava on se että molemmilla on kaksi nimeä. Molempien nimi on myös löytynyt samalla tavalla. On ollut jo raskausaikana hienot suunnitelmat mutta kun lapsi on syntynyt niin se ei ole yhtään näyttänyt suunnitellun nimiseltä. :D Nimet sitten vaan tulivat jostain ja tuntuivat heti ainoilta oikeilta.

toistaa, pojan nimi on ollut mulla lapsesta asti valmiina ja esikon nimi valittiin siihen sopivaksi, samalla päätteellä, siis tytölle =) ja toinen nimi tuli suvusta miehen puolelta, kuopukselle taas valittiin, myös tyttö, esikoisen nimeen sopiva nimi, eli kolme viimeistä kirjainta samat, ja mun puolen suvusta toinen nimi, ja kaksi viimeistä kirjainta samat kuin esikon toisessa nimessä :D v

Toistaa.
Etunimet on saman tyyliset, yksi tavuiset ja helpot.
Toisina niminä vanhat suomalaiset nimet, jotka voisi olla myös kutsumaniminä.
Ja kolmantena nimenä molemmilla pojilla on isin toinen nimi =)

Meillä on molemmilla lapsilla samalla kirjaimella alkava etunimi, toiset nimet ei oo samantyylisiä. Mutta ei kyllä sen takia annettu kuopukselle samalla kirjaimella alkavaa että ois samantyyliset. Se vaan oli just paras nimi meidän jätkälle.

pojalla on niin yleinen ja suosittukin nimi kun vaan mahdollista, minä jo pikkulikkana olen sen nimen valinnut ja sattumalta miehen toinen nimi sattuu olemaan sama mitä olen toiseksi nimeksi lapselleni miettinyt, tästä mun äitini jaksaakin aina hehkuttaa kun on niin paljon ihmeellisiä yhteensattumia että just minä ja mies rakastuttiin. Tälle toiselle on nimi myös valmiina ja sillä ei ole yhtään mitään yhteistä esikoisen nimen kanssa, muutakuin se että me nimestä tykkäämme, suht suosittu nimi tämäkin. Molemmilla on 2 etunimeä.

Eli ei ole etunimien kanssa ollu mitään juttua tai jujua miks ollaan just se nimi tahdottu, on vaan tykätty nimistä. Toiset nimet näillä nyt sitten kuten tuossa jo kerroin niin miehellä ja pojalla on sama toinen nimi ja tälle tulevalle vauvalle toinen nimi on kulkenu mun suvussa.

Kyllä ne vahingossa noudattaa...
Molempien etunimet alkaa samoilla kirjaimilla, molempien etunimissä on 5 kirjainta ja nimet myös päättyvat samaan kirjaimeen. Molemmilla on kolme nimeä, joista toiset ja kolmannet nimet tulevat suvuista. Toiset nimet molemmilla on 5 kirjaimisia, ja alkavat samoilla vokaaleilla, päättyen konsonanttiin. Kolmannet nimet ovat molemmilla pojilla pitkät ja päätteet niissä ovat samanlaiset.
Samalla "soinnulla" ovat siis molempien nimet. :D

Toisella on kolme nimeä ja toisella kaksi, saman tyyliset nimet kummallakin. Toisella on toisena nimenä perintönimi, toiselle kuulemma löytyy kaima jostain kaukaisesta suvusta. Nimien pituudet menee ihan ristiin.

Hauskin yhtäläisyys huomattiin vasta kun kuopuksen nimeämisestä oli jo kulunut viikkoja, eli kummallekkin on oma nimikko jääkiekko joukkue.

Ei mitaan kaavaa - eika niissa nimissa mitaan yhteista ole edes sattumalta. Kunhan vaan ovat nimia joista me tykataan - kakkosparin nimissa mukana myos isompien veljien valitsemia.

Meillä 6 lasta. kahden ensimmäisen nimet aika samantyyliset (samalla kirjaimella). Myös neljännen nimi alkaa samallla kirjaimella mutta on erityylinen. Loppujen kolmen nimet muuten erilaisia mutta loppuvat kaikki konsonanttiin (jokaisella eriin). Kaikilla 2 nimeä. Ja nimet valittu sen mukaan mistä ite ollaan tykätty. Osalla nimet yleisiä ja osalla harvinaisempia.

Molemmilla on 3 nimeä ja kummallakin 1 nimi suvun puolelta. Etunimet rimmaavat kivasti vaikka se ei ollut todellakaan kriteeri nimivalinnassa. Kansainväliset nimet molemmilla koska olemme 2-kielinen perhe. Etunimessä molemmilla 4 kirjainta ja päättyvät myöskin samaan kirjaimeen.

Sattumalta molemmat alkaa samalla kirjaimella.. eli tarkotuksella ei valittu samalla kirjaimella alkavia vaan tykästyttiin sitten kuopuksen kohdalla juuri tuohon nimeen.. :D mitään muuta samaa ei nimissä ole.. toisella on kaksi ja toisella kolme nimeä..

Yhteistyössä