G:tärkein ja turhin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankinta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
*, ei hiosta teillä, vai et usko hiostavan teidän lasta? Koititko sitä viime yönä siis?

Mä muuten mielelläni todellakin testaisinkin itse vaikka kaiken, jos se vaan olis mahdollista. En halua lapsella sellaista käyttää, mistä en itsekään pitäisi. Tosin tässä tapauksessa pelkäsin lapsiveden menevän sänkyyn ja siksi käytin muovia itse, en testaustarkoituksessa.

Sadetakki, kumihanskat, pvc-housut, keinonahkasohva hiostaa (silti niitäkin myydään..) niin miten juuri tuo muovi ei sängyssä hiostaisi?

Villa- tai fleecepeitto lakanan alla pitää ihan yhtä lailla patjan kuivana ja on hengittäviä vaihtoehtoja.

Tarpeellisin ""turhake"" (ei siis ihan välttämätön) rintapumppu ja rintareppu.

Turhin turhake hyppykiikku. Punnitsin sen ostamista pitkään ja hartaasti ja kun vihdoin päätin hankkia, vauva on vain huutanut kiikussa...

Tärkein on varmasti vaunut, turhinpia jotkut epäkäytännölliset vaatteet... Kantoreppu oli alkuun huono, mutta myöhemmin ulkoillessa kiva...

Meillä tyttö hikoilee alkuyöstä oli muovitettuja froteelakanoita tai ei... Mieluummin pidän pissisuojan alla kuin pesen patjoja. Vaahtomuovista on aika hankala saada likaa pois....ja huuhtelu vie iäisyyden!

Lasken jokapäiväisiin välttämättömiin juttuihin sängyn, vaunut ja turvakaukalon.
Poika melkein 4kk, tässä vaiheessa
turhin: ""pikkuniistäjä""
tärkein: hoitopöytä

Meillä turhimmat ovat ehdottomasti olleet vaunut ja pinnasänky. Vauva nukkui meidän välissä ja inhosi olla vaunuissa. Tärkein liikkumisen mahdollistava väline kantoliina. Rintareppuakin käytettiin jonkin verran mutta liinassa oli paljon mukavampi kantaa.

Tärkein ehdottomasti Emman kuppimallinen keinuva sitteri.
Turhin:itse ostin yövaatteeksi terättömiä pitkähihaisia haalareita,ei ole pidetty kertaakaan.Meilläkin kuuma kalle ja yöllä pidetään lyhyt hihaista bodia ja ohkasia potkareita.

Tärkein hankinta on rintapumppu. Luovutin äidinmaitoa 8 kk ja lypsän edelleen neidille maitoa puuroa ja ruokia varten. Väillä tissit myös herahtelivat niin kipeää tekevästi, että oli pakko pumpata ylimääräisiä maitoja pois. Ilman pumppua en olisi pärjännyt.

Turhin on ollut maidonkerääjä. En viitsinyt käyttää sitä.

Tärkeimmät: vaunut ja vaipparoskis (ennen hankintaa tuntui että koko kämppä haisi,vaikka käytimme kannellista roskista)
Turhimmat: hupulliset colleget ja muutenkin liikaa vaatteita

Tärkeimmät: turvakaukaloon sopivat matkarattaat (ei tarvinnut kanniskella turvaistuinta kaupoissa)
musiikkia soittava sitteri (tosi paljon käytössä),pinnasänky myös kodinhoitohuoneeseen (eri kerroksessa kuin varsinaiset asuintilat,vauva viihtyi sängyssä leikkimässä kun esim. silitin pyykkiä)

Turhimmat:rintapumppu,itkuhälyttimet (eivät olleet edes halvimmasta päästä jakäytettiin 2krt)

Meillä ihan ehdottomasti tarpeellisimmat ovat olleet tuttipullot, tutit ja itkuhälytin.
Tuttipullojen aika on jo ohi ja tuttikin käytössä enää nukkuessa, mutta itkuhälytin on edelleen jatkuvassa käytössä. Poika nukkuu 3 tunnin päikkärit pihalla, eikä itkua kuule sisälle asti ilman itkuhälytintä. Lisäksi käytetään itkuhälytintä myös iltaisin, kun poika jo nukkuu yöuniaan ja me vanhemmat touhuamme yömyöhään puutarhassa :)

Turhin ostos oli rintareppu, siinä poika ei viihtynyt yhtään.

Tärkeimmät: kapaloliinat, unipussi, niistäjä, rintapumppu ja rintakumit, kantoliina, vaipparoskis kerrostaloasunnossa.

Turhimmat: soiva muovinen mobile (saatiin perintönä, ihan karmea), hyttysverkko (kaupungissa ei ole hyttysiä), potkuhousut (suhteessa pitkäkoipinen hoikka poika jolle terälliset puntit aina liian lyhyet), vauvan lyhytvartiset sukat (eivät pysy jalassa jos vartta ei ole polveen asti...), maidonkerääjä (hankala)

tärkein kakkosen tullessa taloon: kantoliina, ilman sitä olin aluksi aivan pulassa esikoisen kanssa, nyt jää kädet vapaaksi puuhata esikoisen kanssa

turhin: hmm, potkuhousut, joita kuumakallepoikamme ei voi pitää, kun hikoilee kovin, puolipotkarit ovat toimivammat

Me asutaan ""maalla"" ja hyttysverkko on ollut joka päivä käytössä ympäri vuoden, talvellakin! Olen käyttänyt sitä, jotta esim. kissat tai linnut eivät pääse vaunuihin, lapsen siellä nukkuessa päikkäreitä.

Yhteistyössä