G: Tarinat lastenne nimien takaa?

  • Viestiketjun aloittaja "aada"
  • Ensimmäinen viesti
"rusina"
Haluttiin a:lla alkava nimi jota ei ole ihan joka toisella (ei esim Anna, Anni, Anniina) vaikka nykyään se taitaa olla aika suosittu :D Toinen nimi on sama kuin minulla ja äidilläni. Harmittaa kun huomasin tämän liian myöhään, mutta toiselle tytölle haluan ehdottomasti yhdeksi nimeksi Ilona. Minulle rakas ja läheinen ihminen, joka menehtyi pari vuotta sitten järkyttävässä onnettomuudessa, kutsui minua aina Ilonaksi/ sanoi että kiva kun olen hänen ilonaan kun kävin siellä kylässä...
 
"Kisu"
Pojan 1. nimi tarkoittaa meille molemmille tärkeää numeroa (häävuosi), 2. nimi tiettyä kuukautta, jolloin menimme kihloihin ja jolloin poikamme syntyi ja se löytyy minun suvustani, 3. nimi oli lapsen "tekonimi" ja se kulkee miehen suvussa. Aivan ihanat nimet saimme aikaiseksi, enkä tajua miten ikinä keksimme kakkoselle yhtä hyvät "perusteet" nimille...
 
eläinrakkautta?
ensimmäinen nimi on yleinen ja arkinen eikä särähtänyt kummankaan korvaan. poika on nyt lisäksi miehen isoisän niminen. toinen nimi tulee yhdeltä eläimeltä joita täällä näkee, kolmas on lainattu vanhimmalta hevoselta ja löytyy myös suvustani, ja sukunimikin on itäsuomalaisia eläinnimiä...
 
"Laulava Lomittaja"
Niinkin tylsästi että tytyn nimessä on molempien mummojen etunimet (Hilma Helena),etunimeksi haluttiin joku lyhyt ja topakka (Piia)
Poika no 1,jälleen tylsyyttä...molempien ukkien etunimet(Jouko Albin),ja etunimeksi joku helppo (Ville)
Poika no 2,Siinä käytiin jo joku vääntö..Minä olisin halunut pojan kutsumanimeksi ekan toisen nimen(Hannu),mutta mies hankas vastaan.Toinen toinen nimi(Ensio) tulee isältä.Ja etunimi onmiehen suvussa kulkeva(Vesa)
 
Jennan unelma harmaana
Joku kyseli lausimismuodosta. En kerro sitä teille ennen kuin tyttö on syntynyt (ja mahd. vielä kastettu), koska ootte tollasia ikäviä ilkeilijöitä :p
Sanotaanko vaikka, että se lausumismuoto on mulla, ja kohta toivottavasti miehelläkin, täysin hallinnassa. Että ei pelkoa ;)
 
"Vieras"
Me halusimme lapsillemme nimet jotka ovat helppoja ja yksinkertaisia sekä olleet käytössä yleisesti kun itse olimme lapsia....R ja S kirjaimet nimissä karsimme myös pois. Nykyään molemmat etunimet on vähän harvinaisempia molempien lasten ikäluokassa. Toiset nimet on molemmilla samat kuin vanhempien toiset nimet. Kolmannet nimet tulee kummeilta. Esikoinen on siis poika ja kakkonen on tyttö.
 

Yhteistyössä