G: Syötkö suklaan jääkaappikylmänä vai huoneenlämpöisenä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jääkaappikylmä aina. Kylmänä ja kovana se maistuu parhaalta. Lämpimänä se sulaa sormiin ja suuhun heti, ei yhtään kiva, ja maistuukin jotenkin tunkkaisemmalle.

Fazerin pähkinäsuklaa... :p
 
"..."
RIippuu ihan suklaasta. Normaali levysuklaat syön jääkaappikylmänä tai pakkasessa jäädytettynä, esim Fatzerin sininen on älyttömän hyvää tosi kylmänä. Konvehdit yms. täytesuklaat huoneenlämpöisenä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23549731:
:O Oikeastiko te työnnätte suklaan jääkaappiin?


Miksi?
Se on ällön lötköä huoneenlämpöisenä. Jääkaappi antaa hyvän pureskeltavan rakenteen suklaalle. Tai sitten jos haluaa vaan imeskellä sitä palaa niin se kestää pidempään niinkin :)
 
"aloittaja"
Mä syön useimmiten huoneenlämpöisenä, mut äsken laitoin levyn Fazerin sinistä jääkaappiin vaihtelun vuoksi. Kylmä suklaa ei ole niin makeeta kuin lämmin, joten sitä pystyy syömään paljon enemmän... Siksi suosin yleensä huoneenlämpöistä! :)
 
harvinanen
syön sen aina lämpimänä, jos levy on ollut esim. kesällä jääkaapissa niin laitan pöydälle ''sulamaan'' hetkeksi.
kylmänä rasva jää kiinni kitalakeen eikä se muutenkaan maistu kylmänä millekään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23549731:
:O Oikeastiko te työnnätte suklaan jääkaappiin?


Miksi?
Aina syön jääkaapista. Poikkeuksena jos olen jossain ja ostan suklaapatukan kaupasta ja syön sen heti. Mutta jos kotiin ostan suklaata niin aina jääkaappiin. On paljon paremman makuista, raikkaampaa ja ei sula heti sormiin tai suuhun mikä olisi ällöttävää. Lisäksi huoneenlämpöinen suklaa on muutenkin tunkkaisempaa ja pahemman makuista.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23549768]Mä syön useimmiten huoneenlämpöisenä, mut äsken laitoin levyn Fazerin sinistä jääkaappiin vaihtelun vuoksi. Kylmä suklaa ei ole niin makeeta kuin lämmin, joten sitä pystyy syömään paljon enemmän... Siksi suosin yleensä huoneenlämpöistä! :)[/QUOTE]

Tuo on totta, että kylmä suklaa ei ole niin makeantuntuista. Siksi aina jääkaappikylmänä.
 
"..."
[QUOTE="jeppe";23549777]Miks ei saisi laittaa jos maistuu paremmalle?[/QUOTE]

Koska asiantuntijat ovat päättäneet, että suklaa on parempaa huoneenlämpöisenä. Ja kyllä asiantuntijat tietävät paremmin kuin sinä, mikä maistuu ja mikä ei.
 
minä,
http://www.suklaatasting.fi/tietoasuklaasta
Säilytys

Pidä suklaa erossa voimakkaan tuoksuisista elintarvikkeista. Suklaa imee helposti itseensä tuoksuja ja ne vaikuttavat sen hienoon makuun.
Suklaata ei säilytetä jääkaapissa. Jääkaapissa suklaaseen muodostuu harmaa pinta eikä se näytä oikein kiehtovalta, saman aiheuttavat yli 10 asteen lämpötilan vaihtelut. Oikea lämpötila suklaan säilytykseen on 12-16 astetta, maksimissaan 18 astetta. Suklaa tarjoillaan huoneenlämpöisenä 18-21 asteisena, jolloin se pysyy rapeana ja kaikki maut ja aromit pääsevät oikeuksiinsa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.suklaatasting.fi/tietoasuklaasta
Säilytys

Pidä suklaa erossa voimakkaan tuoksuisista elintarvikkeista. Suklaa imee helposti itseensä tuoksuja ja ne vaikuttavat sen hienoon makuun.
Suklaata ei säilytetä jääkaapissa. Jääkaapissa suklaaseen muodostuu harmaa pinta eikä se näytä oikein kiehtovalta, saman aiheuttavat yli 10 asteen lämpötilan vaihtelut. Oikea lämpötila suklaan säilytykseen on 12-16 astetta, maksimissaan 18 astetta. Suklaa tarjoillaan huoneenlämpöisenä 18-21 asteisena, jolloin se pysyy rapeana ja kaikki maut ja aromit pääsevät oikeuksiinsa.
Mitä tuosta? Ei se ole mikään laki, että suklaata ei saa laittaa jääkaappiin. :D
 

Yhteistyössä