G: Synnytyksestä

• Viestiketjun aloittaja vivve
  • Ensimmäinen viesti
L
minä huusin ku puukolla pistettyä sikaa viimeiset hetket molemmissa synnytyksissä... en käsitä miten voi olla hiljaa kun joku sattuu noin mahdottomasti.... hävettää näin jälkeen päin.. mies parka mitäköhän sekin on ajatellu... :/

juuh
Alkuperäinen kirjoittaja ni:
No en huutanu. En oikein ymmärrä muutenkaan miks akat karjuu kuin leffoissa??
Vai karjuiskohan ne niissä leffoissa kuin tosielämässä...

Huusin ponnistusvaiheessa, mutta ei kyllä olisi kannattanut... vie tehoa ponnistuksista. Ja kyllähän sitä huutaa kun sattuu niin penteleesti.

Kannattaa muistaa, että jokaisen ihmisen synnytys on oma henkilökohtainen kokemus. Vaikka monet synnytykset menevät periaatteessa samalla tavalla, pitää ymmärtää, että se mikä on totta yhdelle ei ole sitä välttämättä toiselle...

np
En huutanut suoraa huutoa vaan käytin vaistomaisesti ääntäni kivun helpottamiseksi - sellaista matalaa mutta kovaäänistä "höyryjen päästöä". Se olikin ainoa keino, luomusti nääs mentiin ilman mitään lääkettä!

Ponnistusvaiheessa kätilö käski keskittyä hengittämään ja ponnistamaan joten olin aivan hiljaa ja keskityin. Esikoinen oli ulkona 12 minuutissa :)

jadal
kahdessa ensimmäisessä olin täysin äänetön, kerran taisin molemmissa sanoa, että sattuu.
Kolmannessa, sektioon päätyneessä huusin kuin eläin, varmaan kuului kauas. Enemmän se oli kyllä jotain ulvontaa...

jaaha
Alkuperäinen kirjoittaja bibii:
huusin mut en kait kauheesti ... lääkäri tosin oli toista mieltä käski mun olla hiljaa ja sano et vaikka nyt sattuuki niin onse hyvältäki tuntunu =)
Onks tollasia lääkäreitä oikeesti vielä... eiks noi oo vähän kuluneita vitsejä jo ja sitäpaitsi täysin epäasiallisia.

ni
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja ni:
No en huutanu. En oikein ymmärrä muutenkaan miks akat karjuu kuin leffoissa??
no haloo se voi todellakin sattua aika paljon!!! ei sitä pysty kontrolloimaan huutaako vai ei!!!
No tuskin sattuu niin plajon että pitää pää punaisena karjua.
Itse vain keskityin ponnistamaan. Ei olisi ollut aikaa edes huutaa.

Yhteistyössä