G: Suuri ikäero-mielipidekysely!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anjuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta tuintuu, ettei "riskitkään" ole iästä riippuvaisia, jos sulla jokin sitoutumiseen riippuva pelko on. Mut onhan se totta, että jos toisella on enemmän kokemusta parisuhteista, niin vähän epäilyttävämmällä mielellä voi olla mukana uudessa suhteessa. Turhaanpa siinäkään ikään kannattaa keskittyä.

Sitoutumispelkoa mulla ei ole. Ja parisuhteesta kokemusta nuoremmalla osapuolellakin monen vuoden pätkältä.
Tää ikäero onkin selkeesti mulle isompi juttu kuin hänelle.

Kun menimme miehen kanssa yhteen, minulla oli vielä monta alaikäistä lasta (Kaksi nuorinta on sitten syntynyt liitosta hänen kanssaan). Mikäli lapseni olisivat olleet suhdettamme vastaan niin emme olisi muuttaneet yhteen ainakaan siinä elämänvaiheessa. En toisi väkisin lasten kotiin ihmistä, joka olisi heille vastenmielinen.
Kaikkien lasten muutettua kotoa tilanne olisi ollut ehkä eri.

Et nyt vastannut kysymykseeni.

Eli jos joku lapsista olis pitänyt miestä liian nuorena tai vanhana sulle, olisit vaihtanut toiseen? Mistä lapset tietää, minkä ikäinen mies on sulle sopiva?

On jotenkin eri asia, jos toinen on 18 ja toinen 42 kuin että jos toinen on 30 ja toinen 54.

Peesi. Näin nelikymppisenä 20-vuotiaat tuntuu aika lapsilta. Töissä on kivoja kolmekymppisiä miehiä joita voisi vaikka ajatella jos ei itse olisi lämpimässä parisuhteessa. Tässä iässä ei ainakaan 10-15v nyt ole mitään, kumpaankaan suuntaan.

Aplle tiedoksi että tunnen yhden pariskunnan jotka olleet kohta 20v yhdessä, nainen 20v vanhempi ja alkoivat seurustelemaan kun mies oli alle 20. Täytyy myös sanoa että aikanaan herätti huomiota tällaisella keskikokoisella paikkakunnalla.

Mä en vois olla itseäni 20v vanhemman miehen kans eli mä 30 ja mies 50v, koska muutoin olis samanikäinen ku mun isä. Siin menee raja.

10v on mulle iha tarpeeks, tosin en vois kuvitella seurustelevani tässä iässä parikymmppisen kanssa.. :D

Kun olin 19v silloinen poikaystävä oli 31v ja se oli liikaa. Sen huomas ajatusmaailmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitikin;23331549:
Peesi. Näin nelikymppisenä 20-vuotiaat tuntuu aika lapsilta. Töissä on kivoja kolmekymppisiä miehiä joita voisi vaikka ajatella jos ei itse olisi lämpimässä parisuhteessa. Tässä iässä ei ainakaan 10-15v nyt ole mitään, kumpaankaan suuntaan.

Aplle tiedoksi että tunnen yhden pariskunnan jotka olleet kohta 20v yhdessä, nainen 20v vanhempi ja alkoivat seurustelemaan kun mies oli alle 20. Täytyy myös sanoa että aikanaan herätti huomiota tällaisella keskikokoisella paikkakunnalla.

Pieni paikka on tää meidänkin kotosemme. Ja kaikki tuntee kaikki. Siksi mä alusta asti tolkutin tälle miehelle, että oothan nyt varma mitä teet..? Kun täällä ei voi mitään salassa pitää..

Et nyt vastannut kysymykseeni.

Eli jos joku lapsista olis pitänyt miestä liian nuorena tai vanhana sulle, olisit vaihtanut toiseen? Mistä lapset tietää, minkä ikäinen mies on sulle sopiva?

Vastaus kysymykseen, olisinko eronnut miehestäni ikäeron vuoksi, jos se olisi ollut lapsille vastenmielinen, on ei.
Sitten taas vastaus siihen, että olisiko ajan myötä lasten suhtautuminen aiheuttanut suhteessa paineita jotka johtaneet ristiriitoihin, onkin vaikeampi.
Ehkä olisi, ehkä ei. Olen iloinen ettemme joutuneet asiaa testaamaan.

Vastaus siihen toiseen kysymykseen, että mistä lapseni tietävät millainen ihminen on minulle sopiva, taas on se, että lapseni olivat siinä vaiheessa kun minä ja mieheni menimme yksiin , tunteneet minut, elämäni, arvoni, historiani, luonteeni jne vuosien ajan. Vanhin oli elänyt kanssani 19 vuotta ja nuorinkin (jolla luonnollisesti oletusarvoisesti tuohon vähiten sanottavaa) kuudesta jo 5 vuotta.

Tuo sopivuus kuitenkin eri asia, kuin se, että olisinko muuttanut mieheni kanssa yhteen, mikäli lapset olisivat väärinarvioineet meidät sopimattomaksi: Se ei liity varsinaisesti parisuhteeseen vaan aikaisempaan sitoumukseen ja vastuuseen valinnoistaan.
Minulla oli leskeksi jäädessäni kuusi lasta. Koin ja koen vahvasti, että ensisijainen sitoumukseni siinä vaihessa oli saattaa heidät tasapainoiseen aikuisuuteen.
Tämä ei tietenkään sulje pois muuta elämää (ei edes velvollisuutta muuhun elämään), mutta se asettaa ulkoisia rajoja, jotka hyväksyn ja joita jopa arvostan. Kun alkaa vanhemmaksi, sitoutuu siihen, ettei tietoisesti vahingoita lapsiaan millään lailla.