Pariskuntien ikäerot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Just Curious
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Just Curious

Vieras
Tuli vaan mieleen, että millainen ikäero on mielestänne vielä ns. "normaalia"? Pyörittelisittekö silmiänne, jos näkisitte 20v miehen ja 40v naisen kuhertelemassa julkisesti? Tai 40v miehen ja 20v naisen? Onko plussalaisia, jotka itse elävät suhteessa, jossa 10+ vuoden ikäero?

Ja ei, tämä ei ole provo.. Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kyselen.

Tää ehkä kuulostaa hassulta, mutta mä en pidä ikäeroa kovinkaan oleellisena. Siis kunhan ei alaikäisiin kosketa!

Mun mielestä tärkeämpää on kai se, että on vastuunottamisen kannalta samalla tasolla. Esim. kolmen lapsen parikymppinen isä voi olla hitosti kolmikymppistä sinkkunaista henkisesti edellä.

Pahin vaihtoehto musta kai olisi se, että viisikymppinen perheenisä hassahtaisi parikymppiseen viidenkympin villityksessä, jättäisi perheensä ja sitten sen "juoksu"kauden jälkeen tajuaisi että eihän mulla ole ton "lapsen" kanssa mitään yhteistä.

• Tykkää
Reactions: nedra
näitä ikäketjuja täällä on jo tosi monta mutta vastaan sulle kumminski ; kunhan ovat täysikäisiä jos tyttö vaikka 19v ja mies 400v harvemmin kai kyseessä mikään aitorakkaus mutta pitäähän nuoren tytyn/pojankin oppia elämästä jotain.
meillä taas ikäeroa löytyy 11v. olin 22 kun tapasin mieheni jolloin mies tietty oli 33.

No hiukan aluksi ihmettelin, kun hiukan yli kuuskymppinen (mutta erittäin nuorekas ja hyvännäköinen) sukulaismies alkoi seurustelemaan itseään 28 vuotta nuoremman naisen kanssa. Nykyään en heidän ikäeroaan tule edes ajatelleeksi, kun ovat olleet jo muutaman vuoden onnellisesti yhdessä.

Minun mieheni on 10+ nuorempi. Emme ole pitäneet koskaan toisiamme minkään ikäisinä ja mies on elämänrakennusvaiheessa paljon pidemmällä kuin monet ikäisensä. Suhteemme alkoi ystävyydestä ja samanhenkisyys oli se yhdistävä tekijä. Se on ehkä se suurin kysymys, eli onko valmis samanlaisiin haaveisiin nyt ja tässä. Suhteeseen ja rakastamiseen ei ikäerolla ole sinänsä merkitystä, ellei itse ala tekemään asiasta ongelmaa. Vaikeat asiat ja pelot pitää uskaltaa puhua ja ikäeron kaikki puolet pitää käsitellä jotta suhde olisi tarpeeksi vahva kestämään mahdolliset karikot. Ulkopuolisten hyväksyminen voi tietysti tuoda joko hyvää tai pahaa mieltä kuten kaikissa vastaavissa tilanteissa. Fyysisesti meitä ei kukaan ulkopuolinen kummeksu.

Sanoisin silti, että ikäero suhteessa on pääasiassa haitta. Siinä vaiheessa kun suhteessa tulee ongelmia -joita tulee kaikissa suhteissa- niin ikäero ei asiaa paranna. Myös se oma suhtautuminen ja ennakkoluulo ikäeroa kohtaan vaikeuttaa asioiden käsittelyä. Lähtökohtaisesti en suosittele kenellekkään suhteen aloittamista 10+ ikäerolla. Toisaalta, jos ystävyyttä ja sielunkumppanuutta on takana jo kohta kymmenen vuotta niin ehkä ei kannata enää ottaa turhaa ongelmaa pikkuseikoista...

Yhteistyössä