G:Sektioäideille!

• Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Yksi takana. Kolmas lapsi syntyi sektiolla.
Toivuin sektiosta paremmin kuin muista synnytyksistä, jos neljäs lapsi joskus tulee, toivon sektiota tämän hetkisen pelon takia (kolmatta yritin ensin normaalisti synnyttää), toivottavasti pelko laantunut jos vielä lapsia saadaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja sek:
kolme, kohtu hyvässä kunnossa mutta seuraava viilto pitää tehdä pystyyn päin. Aiemmat vaakaan kaikki.
Neljänteen annettiin lupa ilman epäröintiä.
Onko ollut mitään tulehduksia minkään sektion jälkeen? Onko arpikudokset siistejä, vai onko kasvanut lisäkudosta?

Kaksi ensimmäistä normaalisti ja kaksi suunniteltuna sektiona.
Minä itse päätin ettei enempää joten piuhat katkastiin viimeisimmässä.
Tiedän pari äitiä joilla neljä leikattu mutta toisella viimeisin raskaus ja leikkaus oli sekä äidille että lapselle hengenvaarallinen koska kohdunseinämä oli niin ohentunut että lapsen hiuksia tuli seinämän läpi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaksi ja enempää ei suositella
Antoko silti pienen toivon siihen et kolmas ois viel mahdollinen, vai jyrkkä ei?
Toisessa leikkauksessa tuli leikatessa joku "reikä" johkin jota joutuivat parsimaan tosi paljon. Paraneminen oli tosi hidasta. Ja jos vielä lapsia haluis pitäis leikkaushaava tehdä paljon ylemmäs, mutta eivät suositelleet.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Tiedän pari äitiä joilla neljä leikattu mutta toisella viimeisin raskaus ja leikkaus oli sekä äidille että lapselle hengenvaarallinen koska kohdunseinämä oli niin ohentunut että lapsen hiuksia tuli seinämän läpi.
Tiedätkö oliko tolle toiselle äidille sanottu kolmannen leikkauksen jälkeen ettei neljättä enää kannattas tehä, vai oliko annettu lupa, ja siitä huolimatta kävi nuin et oli aika riskiraskaus?

**
2 sektiota takana. Kolmanteen saatiin lupa ja hän kasvaakin nyt tuolla masussa. Tästä myös sektio edessä... sen näkee sitten kielletäänkö lasten teko vai saako vielä neljäs tulla. Itse en vielä osaa sanoa tuleeko tämä olemaan omasta tahdosta viimeinen vai kenties vielä joskus lisää haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Tiedätkö oliko tolle toiselle äidille sanottu kolmannen leikkauksen jälkeen ettei neljättä enää kannattas tehä, vai oliko annettu lupa, ja siitä huolimatta kävi nuin et oli aika riskiraskaus?
Kyllä oli jo sanottu että se olisi sitten riskiraskaus.

Yks imukuppi synnytys, kaks sektiota, jossa ensimmäisessä leikkauksessa kohtu repes. Sillon sanottiin, että ei suositella enää yhtään, kohtu saattaa revetä, jos kovia supistuksia. No, sitte toisen leikkauksen jälkeen sanoi, että yhden voi vielä leikata, mutta se on sitte viimeinen. Syyksi sanoi, että tuo sektiojälki rustottuu pahasti, jos on useita leikkauksia (Pystysuuntaan leikattu) ja tuo kohdunseinämän ohentuminen. Sanoi myös että toisinpäin ei edes lähde leikkaamaan vaan samasta leikkausjäljestä leikataan.

Mustapantteri
Yksi sektio takana, lääkäri sanoi että maksimissaan 3 lasta saa tulla, mutta tarkastetaan seuraavassa raskaudessa vielä tarkemmin. Ja sitä painotti että 3 vuotta pitäisi pitää raskauksissa väliä!!!

??
Miksiköhän lääkärit ei voi nähdä jo ultralla ennen raskautta että miten se edellinen sektiohaava on tuolta sisältä parantunut? Vai onko se tosiaan niin, et sitten vasta kun maha on auki niin näkevät tilanteen?

sek
Alkuperäinen kirjoittaja sek:
kolme, kohtu hyvässä kunnossa mutta seuraava viilto pitää tehdä pystyyn päin. Aiemmat vaakaan kaikki.
Neljänteen annettiin lupa ilman epäröintiä.
Onko ollut mitään tulehduksia minkään sektion jälkeen? Onko arpikudokset siistejä, vai onko kasvanut lisäkudosta?
ekan jälkeen oli melko paha haavainfektio johon antibiootit.
arpikudokset siistejä mutta kiinnikkeitä tullut (en tiedä onko sama asia...)
mutta kiinnikkeitä on siis vain matkalla ennen kohtua.
Itse kohtu on hyvässä kunnossa. Ei ohentumia eikä muuta ongelmaa.

Yhteistyössä