G.Saisiko/ saako sinun teini ikäinen värjätä hiuksensa siniseksi?

  • Viestiketjun aloittaja teinin äiti
  • Ensimmäinen viesti
Saisi, jos todella niin tahtoo tai jos muuten vaan haluaa hullutella. Hieman normaalimpaa on nähdä 15v siniset hiukset kuin 35v siniset hiukset :D

Mutta sitten en ymmärrä ala-asteelaisten tai sitä nuorempien hiusten värjäämistä tai edes pientä raitaa. Kyllä sitä sitten teininä ja aikuisena saa kokeilla rajojaan ja kasvavia hiuksia, mutta ei pienille lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja teinin äiti:
G.Saisiko/ saako sinun teini ikäinen värjätä hiuksensa siniseksi? Tai jollain mulla shokkivärillä?
Miksi? Miksi ei?
Tottakai: heti, kun teini-ikäinen lapseni on huostaanotettu, hän saa sen tehdä.

 
Sagwa harmaana
Riippuu minkä ikäisestä teinistä on kyse... En mä nyt ehkä ihan ilosta kattoon pomppisi mutta oikean reaktionhan tietäisi vasta jos tilanne vastaan tulisi.

Muistan vaan kun eräs asiakas, oli jo vanhempi mies johtavassa asemassa, esitteli mulle ylpeänä kuvaa tyttärestään. Oli erityisen ylpeä tytön kirkkaanvihreistä hiuksista, jotka hänen mielestään todella sopivat tytölle (luonteeseen jne). Silloin mietin, että vitsit kun mustakin tulisi joskus noin aidosti lastani tukeva vanhempi.
 
joo sais
värjätä yläasteikäisenä mutta kyllä varmaan kysyisin että miksi oot sen värin valinnut ja otettais selvää miten väriä sitten pystyy muuttamaan jos mieli muuttuu myöhemmin.
 
kinuski
Saa toki. Ja kun itse olin teini-ikäinen en edes kysynyt vanhemmiltani lupaa kun värjäsin. Vieläkin (täytin juuri 30v) isäni marmattaa kun "aina pittää värjätä tuommoseksi".
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Kypsä:
Saisi kyllä, autoinhan esikoistakin värjäämään hiuksensa punaisiksi, kun hän oli 10v. Oli silloin tämän seudun villitys, että pojilla punaiset hiukset.
Meilläkin mulle lankeaa tuo värjäyshomma ei kampaamoon mene. Ja yleensä ei mee
Kun on itse värjäämässä lapsen päätä, voi paremmin kontrolloida, minkä värisen pään saa ja miten tiheästi värjää. Meillä värjättiin vain kerran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kypsä:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Kypsä:
Saisi kyllä, autoinhan esikoistakin värjäämään hiuksensa punaisiksi, kun hän oli 10v. Oli silloin tämän seudun villitys, että pojilla punaiset hiukset.
Meilläkin mulle lankeaa tuo värjäyshomma ei kampaamoon mene. Ja yleensä ei mee
Kun on itse värjäämässä lapsen päätä, voi paremmin kontrolloida, minkä värisen pään saa ja miten tiheästi värjää. Meillä värjättiin vain kerran.
Meillä tuo itse värin kävi ostamassa kun juurikasvu oli kamalan näköinen. Minust on parempi ite se väri laittaa kun putsata vessaa pojan jäljiltä tai olla sitten neuvomassa alvariinsa. Saas nähdä kuinka kauan jaksaa samaa väriä katella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Totta kai saisi. Jos äidillä on violetti-oranssi-tukka, tuskin lapsi edes haluaisi.

Sininen vain haalistuu nopeasti.
Juu :whistle: . Tälläkin äidillä oli muutama punainen raita. Ne ei vaan ollu kauheen shokeeraavat, kun pohjana oli lähes musta. Ja punainen väri lähtee todella nopeasti pois.
 
papukaijan ruokottomat puheet
Jos antaisin luvan värjäämiseen, niin en kysyisi onko tarkoituksena värjätä tummanruskeaksi, mustaksi vai siniseksi. Suunnilleen yhtä myrkyllisiä/ihoaärsyttäviä ne kaikki värit on...

Rehellisesti sanottuna en toivo lasteni alkavan värjäämään hiuksiaan niin kauan kun kotona asuvat, mutta en aio tätä varsinaisesti heille kertoa, koska silloin tulisi tapaus "älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon".
 
Meiän porukat suuttui aivan kamalasti, kun tulin yks päivä kotiin hiukset sinisinä (olin 15v.) :| Ajattelin, että tässäkin ketjussa kaikki olis vastaan sinistä päätä, mutta näköjään asenteet muuttuu :D
 

Yhteistyössä