G. Saavatko lapsesi ampua raketteja?

Ei saa ampua, on ihan liian pieni vielä (innoissaan kyllä katseli ja kovasti ois halunnu et ois itsekkin ammuttu ) En tiedä millon tulis sopiva ikä et antasin ampua aikuisen valvonnassa.

Mä kyllä kans seurasin ohi mennessä miten oli annettu raketit kotoa muutamalle tenavalle matkaan ja oli just tätä ammutaan toisia päin ilmiötä liikenteessä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
lisä kysymys niille joitten lapset on ns. "liian nuoria" että minkä ikäisen antaisit?
Kyllä pitäis 10v olla että antaisin yksin ampua. Omassa valvonnassa ehkä kouluikäisen antaisin. Itse olen saanut räjäytellä yksin 5-vuotiaasta asti mutta en näe siinä mitään järkeä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
Annan 11-vuotiaan ampua, meidän vanhempien seurassa siis. Ja vain pikkupaukkuja, iskä laittaa isot raketit :)
toivottavasti joku näkee ja soittaa poliisille :)
Millaset sakot voi saada jos antaa alaikäisen sytyttää esim. pikkukiinalaisen? Tuolla on meinaan kenttä täynnä lapsia rakettien kanssa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
Annan 11-vuotiaan ampua, meidän vanhempien seurassa siis. Ja vain pikkupaukkuja, iskä laittaa isot raketit :)
toivottavasti joku näkee ja soittaa poliisille :)
Millaset sakot voi saada jos antaa alaikäisen sytyttää esim. pikkukiinalaisen? Tuolla on meinaan kenttä täynnä lapsia rakettien kanssa...
riippuu vanhemman tuloista,mutta jossain oli maininta,että keskiverto palkkaa saava voi saada 500 euron sakot
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Vähän ihmetyttää tää laki, ettei alle 18v saa ampua! Eikös nää kuitenkin enemmän lasten juttu oo!
Mikä hiton lasten juttu? Siis oikeestiko miellät räjähteet lasten jutuksi? Kyllä mä katsomisen ymmärrän, se voi ollakin lasten juttu, mutta ei räjähteiden sytyttäminen todellakaan ole.
 
mie
Tossa just mietin että olisko pitäny soittaa poliisille kun oltii ampumassa meidän raketteja nii meidän ohi käveli porukka alakouluikäsiä poikia reput pullollaan raketteja ja tuumivat että menevät läheiselle luistinradan jäälle niitä ampumaan :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tossa just mietin että olisko pitäny soittaa poliisille kun oltii ampumassa meidän raketteja nii meidän ohi käveli porukka alakouluikäsiä poikia reput pullollaan raketteja ja tuumivat että menevät läheiselle luistinradan jäälle niitä ampumaan :/
olisi
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Vähän ihmetyttää tää laki, ettei alle 18v saa ampua! Eikös nää kuitenkin enemmän lasten juttu oo!
Mikä hiton lasten juttu? Siis oikeestiko miellät räjähteet lasten jutuksi? Kyllä mä katsomisen ymmärrän, se voi ollakin lasten juttu, mutta ei räjähteiden sytyttäminen todellakaan ole.
No älä nyt hikeenny :D Mä vaan jotenkin luulin, et lapset ja teinit on enemmän niitten perään...
 

Yhteistyössä