G: Rakastatko molempia vanhempiasi yhtä paljon?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
äitin kanssa on viha-rakkaus suhde,isän kanssa pelko-rakkaus.
äiti ei ikinä ollut läsnä,ja jos olikin niin hän aina siivosi...paljon kaunaa.
isää rakastin paljon pienenä mutta pelolla,isä oli äkkipikainen ja antoi selkään.
 
Jaah..olipa hyvä kysymys - ja vaikea.
En ole varma voiko erilaisia tuntemuksiani vanhempiani kohtaan kuvata sanalla rakkaus. Ainoastaan saatan päätyä tähän tulkintaan syvällisemmän pohdinnan tuloksena mutta epäilyttää hieman..
Tunnen molempia kohtaan myötätuntoa todella kovasti mutta mielestäni se ei ole rakkautta.
Valitettavasti.
 
isääni en rakasta yhtään,en edes vihaa.
äitiäni en rakasta enää ollenkaan (!) enkä vihaa,ja lapsena rakastin äitiäni ylikaiken.
Äidiksi tultuani huomasin miten itsekäs oma äitini on ja on ollut ja hänen rakkautensa minua kohtaan ollut vain riippuvuutta ettei tarvitsisi olla yksin.Sen voin hyvin antaa anteeksi,en enää elä siitä mulla on oma elämä ja lapseni:heart: .Lapsuus vain sujahti ohitseni melko onnettomana äitini valintojen takia,ei ollut esim.läsnä vaikka oli paikalla ym.Huomasin miten äitini jäi lopulta etäiseksi ja on varsinainen marttyri joka syyllisti minua omista ongelmistaan,joihin en voinut vaikuttaa.
Lopputuloksena totean etten tunne oikeastaan mitään äitiänikään kohtaan.En mitään kiintymystä jonka aion omiin lapsiini juurruttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänjää:
isääni en rakasta yhtään,en edes vihaa.
äitiäni en rakasta enää ollenkaan (!) enkä vihaa,ja lapsena rakastin äitiäni ylikaiken.
Äidiksi tultuani huomasin miten itsekäs oma äitini on ja on ollut ja hänen rakkautensa minua kohtaan ollut vain riippuvuutta ettei tarvitsisi olla yksin.Sen voin hyvin antaa anteeksi,en enää elä siitä mulla on oma elämä ja lapseni:heart: .Lapsuus vain sujahti ohitseni melko onnettomana äitini valintojen takia,ei ollut esim.läsnä vaikka oli paikalla ym.Huomasin miten äitini jäi lopulta etäiseksi ja on varsinainen marttyri joka syyllisti minua omista ongelmistaan,joihin en voinut vaikuttaa.
Lopputuloksena totean etten tunne oikeastaan mitään äitiänikään kohtaan.En mitään kiintymystä jonka aion omiin lapsiini juurruttaa.
olen miettinyt muita joilla samanlainen tilanne, että millainen tukiverkosto kullakin on, kun ei ole isovanhempia kunnolla lastenlasten elämässä.
Hyvin epäsäännöllisesti ja harvakseltaan mutta melko olematonta tuntuu kiinnostus lapsenlapsia kohtaan olevan.
 
justina
Voiko tuota yleensä jotenkin mitata? Omalla kohdallani on kai niin, että molempia rakastan kyllä, mutta isästäni en pidä yhtä paljon kuin äidistä.. Jos menee pitkä aika etten näe kumpaakaan, äitiä tulee ensin ikävä! Vaikka mitenkään läheisiä emme ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
olen miettinyt muita joilla samanlainen tilanne, että millainen tukiverkosto kullakin on, kun ei ole isovanhempia kunnolla lastenlasten elämässä.
Hyvin epäsäännöllisesti ja harvakseltaan mutta melko olematonta tuntuu kiinnostus lapsenlapsia kohtaan olevan.
Se on varma,että mikäli joskus tulen itse mummiksi,niin lapseni ja heidän lapsensa ovat mun silmäteriäni ja aion sen myös kaikintavoin osoittaa teoilla,en vain koreilla kauniilla sanoilla.Haluan todellakin olla tukena ja näyttää miten tärkeitä,ainutlaatuisia ja rakkaita he ovat!
Mikään ei kestä ikuisesti ja lapsuus,nuoruus ja kaikki menee ohitse aikanaan.Mitä jää jäljelle,ei mitään.

Lempisanontani onkin:
"kaikki mitä teet itsellesi,kuolee mukanasi-
kaikki mitä teet toiselle,elää ikuisesti."
 

Yhteistyössä