G: Pystytkö juomaan yhden annoksen alkoholia ja jättämään sen siihen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisa kalluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En juonut pisaaraakaan raskausaikana. Juu, pystyn jättää juomisen siihen yhteenkin mutta en harrastele sitä. En näe miksi joisin sitten vaan sen yhden. Otan harvoin mutta sitten otan enemmän kuin sen yhden.

pystyn ja halutessani pystyn olemaan vaikka monta vuotta juomatta pisaraakaan, mutta voin mä joskus noin 5 vuoden välein sen känninkin ottaa jos mieli tekee.....
Ei ole mitään tarvetta saada alkoholia, saunan jälkeenkin voi ihan hyvin juoda limsa, ei pakosti mitään alkoholia

Nykyään tulee niin harvoin otettua mitään että on helppo lopettaa siihen yhteen. Saunan jälkeen joskus otan siiderin, mutta en malta ostaa sitä kovin usein koska en meinaa saada juotua koko pulloa :D Tänä vuonna oon kerran alkoholia ottanut enempi kun oli ystävän häät, ja siihen se varmaan taasen jääkin. Kyllä mulla hauskaa on muutenkin kun vain kännissä.

Mitä nautintoa se kenellekään tuo, kun eihän se alkoholi maistu kenestäkään hyvältä eikä yhdestä tule edes humalaan?

Tuo kohta herätti huomioni.
Tottakai se maistuu hyvälle, eihän sitä muuten joisi! Esimerkiksi lasi hyvää punaviiniä kyllä parantaa hyvän pihvin makua entisestään. Ja kylmä olut saunan jälkeen tai helteellä verannalla ovat sellaisia, mistä nautitaan nimenomaan maun vuoksi.

Erikseen on sitten vaikka terävien nappailu humaltumistarkoituksessa. Harvassa on baarimikot, jotka pystyvät vaikka kossusta tai votkasta tekemään oikeasti hyvän makuista. Silloin epäilemättä pointti nousuhumalaan liittyvässä mielihyvässä.

No laitetaanpa teille lisäkysymys: joitko lainkaan alkoholia raskausaikana? Miksi, miksi et?

Minulla on monta lasta ja vaikka useimpien raskausajat ovat tainneet mennä kokonaan alkotta niin on toki ollut sellaisiakin tilanteita joissa olen nostanut vaikkapa shampanjamaljan hääparille sen kummemmin asiaa miettimättä.
Välillä näitä nettikeskusteluja seuratessani, melkeinpä kadun tuota alkottomuutta, koska se tahattomasti liittää minut samaan kastiin muutamien hysteerikkojen kanssa.
En pidän fanatismista missään muodossa ja usein nämä alkoholikeskustelut lipsahtavat juuri siihen: "Jos rakastaisit lastasi, et joisi ruokaviiniä kertaakaan tai kulaustakaan siideriä tai..."
Sellainen on mielestäni äärimäisen typerää ja saa minut miettimään että missä muissa asioissa ko. ihminen on fanaattinen. Pelottaa mitä vahinkoa moinen kasvattaja pystyy lapselle ja nuorelle tekemään...

Viimeksi muokattu:
Arg, perustele juomattomuutesi. Niinhän se on tässä suomen maassa, että jos et juo, olet siis joko alkoholisti, raskaana, uskovainen tai sinulla on jonkinlainen muu ongelma alkoholin suhteen.

Olen absolutisti neljättä vuotta, en peruste, kun en näe mitään syytä miksi minun pitäisi perustella juomattomuuttani kellekään.
Pystyn toki ottamaan esim ruoan kanssa lasillisen hyvää punaviiniä, ai että se onkin hyvää. :D