G: Pystytkö juomaan yhden annoksen alkoholia ja jättämään sen siihen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisa kalluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaisa kalluppi

Vieras
Eli oletko kykenevä nauttimaan lasin viiniä, pullon olutta tai siideriä tai vaikkapa konjakkiryypyn ihan vain nauttiaksesi ja rentoutuaksesi, mutta lopettamaan "kännäämisen" siihen? Siis kiertämään korkin kiinni. Jos tähän pystyt, niin kuinka usein niin teet? Vai teetkö koskaan?

Ja sitten niitä perustelujakin, kiitos.

No pystyn. Syystä, että juon niin harvoin, että huomaan alkoholin vaikutuksen ihan vaan lasillisesta kuohariakin, enkä halua olla känässä, koska känässä olen, kuten tosi moni muukin, ääliö.

Kyllä pystyn. Taidankin ottaa tilkan konjakkia nyt heti :D Tuolla on avattu pullo ollut pöydällä pari viikkoa. Siitä on hyvä laittaa tilkka lämmikkeeksi lämpimiin juomiin.

Helposti. kotona tulee otettua silloin tällöin siideri tai lasi viiniä. Vaikka alkoholia olisi talossa enemmänkin niin siihen se jää. Seuraava päivä lasten kanssa on aina mukavampi kun ei ole krapulaa. Myös vastuu lapsista estää kännäämisen.

Pystyn. Ja rippuu paljon tilanteesta. Esim nyt oon dietillä, niin en maistakkaan alkoholia. Mutta helposti voin ottaqa illalla miehen kanssa lasin viiniä tai kahvin kanssa lasin konjakkia nautiskellakseni. Sen enempää mua ei ryyppääminen kiinnosta.

Juu, pystyn. Tykkään oluista ja punaviineistä. Ehkä kerran parissa kk:ssa ostan itselleni erikoisoluen jonka sitten iltasella nautiskelen. Viinilasillisen juon harvemmin, silloin max 2 lasillista.

Ja miksi? Ihan vaan maun vuoksi.

Ihan ongelmitta pystyn. Nautin yhden oluen ns. rentoutusmielessä n. 4-6 kertaa kuukaudessa. talvella harvemmin. Ja minusta on joskus mukava suoda itselleni hetki oluen kanssa parvekkeella, kun lapset ovat nukahtaneet.

Tottakai pystyn. En mä tiedä miten sitä pitäisi perustella? Lasin punkkua tai pullo siideriä maistuu hyvältä ja rentouttaa, mutta en mä tarvi enempää. Joskus kyllä juon humalahakuisestikin.

Jos ei pysty, on kyseessä jonkun asteinen alkoholismi.

[QUOTE="vieras";22184274]Tottakai pystyn. En mä tiedä miten sitä pitäisi perustella? Lasin punkkua tai pullo siideriä maistuu hyvältä ja rentouttaa, mutta en mä tarvi enempää. Joskus kyllä juon humalahakuisestikin.

Jos ei pysty, on kyseessä jonkun asteinen alkoholismi.[/QUOTE]
Ja tulikin tästä aloituksesta mieleen että voisin juoda yhden lasin punkkua. :D

Pystyn. Ja nykyisin useimmiten pitäydynkin siinä yhdessä (max kahdessa) annoksessa.
Mutta on olemassa sellainen joku raja, jolle en osaa kyllä tiettyä annosmäärää asettaa, jonka nautittuani en osakaan lopettaa..:ashamed:

Sellaista ei tosin usein tapahdu, ehkä kerran vuodessa tai kahdessa on sattunut viimeisen viiden vuoden aikana.

Pystyn.. Useimmiten myös teen niin, juon yhden lonkeron illalla ennen nukkumaanmenoa ja siinä se. Ei tarvii juoda kaikkia pois jääkaapista kerralla :) Juon vähintään 1x/vko sen yhden, joskus useampanakin iltana.

*lisäys* Niin ja ihan maun vuoksi, rentoutumiseen ja unen tuloon auttaa kun suihkun jälkeen rauhan ja hiljasuuden vallitessa juo sen yhden lonkeron/ max 2.. Sitte siihen päälle tupakka ja valmis sänkyyn...

Viimeksi muokattu:
Mitä luultavimmin mulla jäis yhteen hörppyyn (jos ei joku pakota juomaan koko annosta). Siideriä saan kyllä pari kolme desiä juotua helposti, sitte alkaa tökkimään. Viinit ym tökkii heti ekan hörpyn jälkeen. En käytä alkoholia käytännössä ollenkaan.

en todellakaan - olenhan suomalainen. juon kaikkien viinat etkoilla, siirryn baariin ja juon siellä vieraiden pöytien kolpakoiden jämäpohjat ja nakkijonossa rupean rähjäämään,kun viina on loppu.

no ei.
pystyn eikä tee edes tiukkaa.