G: Pystyisitkö elämään avoimessa suhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nykyisen kanssa, mutta olen elänyt ns. avoimessa suhteessa aiemmin elämässäni. Asuimme yhdessä, harrastimme seksiä, mutta meillä molemmilla oli vapaus myös harrastaa seksiä muiden kanssa. Toimi ihan hyvin. Me jopa etsittiin toisillemme potentiaalisia seksikumppaneita yhdessä ja se oli tosi hauskaa, koska viihdyttiin hyvin kimpassa. Mutta rakkautta se ei ollut. Emme siis rakastaneet toisiamme romanttisessa mielessä lainkaan, vaikka seksuaalista vetoa tunnettiinkin. En voi kuvitella, että toisiaan rakastavat ihmiset voisivat elää avoimessa suhteessa. Olisin raivoissani, jos avopuolisoni edes ehdottaisi moista. Se olisi osoitus siitä, ettei hän enää rakasta minua niin paljon kuin parisuhteessa pitäisi toista rakastaa.

Uskoisin voivani. Olen harkinnut sen ehdottamista miehelleni, mutta luulen, että hän ei haluaisi sellaista suhdetta. Me ollaan jo vuosia oltu vaan kavereita tässä liitossa, seksiäkään ei ole ollut yli kahteen vuoteen. Lasten takia ei kuitenkaan haluta erota, koska meillä ei kuitenkaan riidellä eikä sinänsä ole muitakaan ongelmia.

Toisaalta sitten itse en seksistä saa juuri mitään, joten sinänsä avoin suhde olisi vähän turha, jos sen määritelmänä on se, että saa harrastaa seksiä kenen kanssa haluaa. Mutta olisi kiva ihastua :)

Ehkä, riippuisi ihmisestä. Tosin mäkin luulen että kovin voimakkaita rakkaustunteita siinä suhteessa ei mahtuis olemaan ilman että olisin omistuksenhaluinen ja mustasukkainen.

Luulisin pystyväni, mutta tietyillä kriteereillä (ei mikään "panomies", vaan täytyisi olla joku "oikea" syy seksiin muidenkin kanssa, sekä vapauden pitäisi ulottua muillekin osa-alueille...en halua tilittää kenellekään ihan perus menemisiänikään, tyyliin kaupassa käynti).

En pystyisi, ei kiinosta, mie haluan olla miehen ainut ensisijainen kumppani ja mies haluaa
miun olevan hänelle.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.

Yhteistyössä