G: Plussanneiden alkuraskausoireet

Plusaus:
- plussa tuli omien laskemieni mukaan kp 49. En testaillut aiemmin koska on ollut vaihteleva kierto vaikka edelliset olikin tasan 30kp.
- Ei tullut haamuja vaan heti kaksi vahvaa viivaa.
- Apnteekin oma testi keltavihreä paketti. En luottanut tulokseen ja uusin testin illalla Clear Blue testillä ja se näytti myös plussaa.

Oireet ennen plussaa:
- kuukautisten alkamisen tuntuisia kipuja alavatsalla, lievää painontunnetta, repäisevä kivun tunne johon heräsin 2 yönä perä kanaa.
- Rinnat pitkään jo kipeänä
- Vilu
- Väsymys ja herkkä itkuisuus
- Nenän tukkoisuutta


Oireet plussan jälkeen:
- Voimakkaampi väsymys
- aineenvaihdunnan nopeutuminen
- Menkkamaisia tuntemuksia etenkin jos teen äkkinäisiä liikkeitä
- Rinnat edelleen kipeänä
- palelee
- kuvottaa
- itkuisuus jatkuu

Jos lasken kierron tuon edellisen kierron mukaan eli 30kp niin olen menossa 7+0rv. Ja ensi viikolla ultraan...:D
 
Heipä hei!!

elikkä kierto mulla normaalisti sen 28-30... ekan testin tein kp 24 ja olisin voinu vaikka vannoo et jotain suttuu siin oli... :) oli kaupan liuska testi..
kp25 tuli haamu, kaupan liuska testi, sit oli pakko hakee clearblue, ja siihen tuli haalee plussa..
kp26 tuli jo ihan selvä viiva kaupan liusketestiin..
kp26 selvenee vaan..
tänään 28 kp ja selkee plussa!
mä oon ollu hivenen fanaattinen nyt ton testaamisen suhteen..

alavatsa on tuntunu siltä et siel on tennispallo.. ja mulle ei tullu yhtään finniä..
siinäpä ne ihmeellisimmät :)
so happy..:heart:
 
Ennen plussaa:
-kp25/~30? tuntui vas. alavatsalla kova vihlaisu yöllä, johon havahduin, migreenikohtaus ja nännit tosi herkät
-kp30-32 kovat menkkakrampit ja päätä särki 3 pv + kauheet ilmavaivat
-kp32 testi vielä nega, oireet alkoi vähän vähentyä, vatsaa välillä kouri ja nippaili, ei juuri muuta (ainii, tuntu myös sellanen elohiiri/värinä alavatsalla, se oli hassu mut oon muiltakin lukenu vastaavaa, siks kiinnitin huomiota)

Oireet testipäivänä:
- edellä mainitut + lisäks tästä lähtien selkein raskausoire on ollut sellanen "perhosia vatsassa"-olo. Siis samanlainen kuin jos joskus on oikein jotain odottanut/jännittänyt niin, että se tuntuu vatsassa asti.
-kp35 haamujen haamu Davidin testiin (25miu) (rv3+4)
-kp36/~30? digitestiin raskaana 1-2 (rv 3+5)

Oireet plussan jälkeen:
- mahassa edelleen möyrii ja nippailee, nyt taas ehkä vähän kovempaa tai sitten vaan kiinnittää huomiota enemmän, yleensä iltapainotteisesti (muutkin oireet)
- päätä jomotti ekat päivät koko ajan tosi vähän
- vähän sellanen krapula/flunssaolo
- pissattaa, mutta sitä ollut koko kierron
- välillä särkee myös nivusia ja häpyluun seutua
- se perhosia vatsassa-fiilis
- nyt rv 4+1 näytti digiin 2-3 vkoa
Tähän korjaus, että viikkoja olikin jo enemmän eli eka haamu tulikin vasta 4+4 ja digiin 4+5, selvisi tänään tuo raskauden kesto ultrassa. Antaa ehkä toivoa niille, jotka testailee negaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Piti vanhasta ketjusta käydä lunttaamassa, siis kolmikymppisistä ekakertalaisista:

dpo 10 vaaleanpunainen pieni pieni haamu One Step-liuska 10
dpo 11 vaaleanpunainen vähän selvempi haamu One Step-liuska 10 ja One Step-puikko 10?
lämpöä, palelemista, väsymys
dpo 12 haalea, oikein selvä plussa sekä Biocard 20/25 ja First Signal 10
lämpöä, palelemista, tissiarkuutta, voimakasta juilintaa kohdussa ja muniksissa, väsymys
dpo 13 haalea plussa predictor 50?
lämpöä, palelemista, väsymystä, tissiarkuutta, tosi voimakasta juilintaa ja kipua kohdussa ja muniksissa
dpo 14 kontrolliviivaa haalempi oikein selvä plussa Biocard 20/25
juilintaa vasemmassa muniksessa, väsymystä, tissien arkuutta ja palelemista
dpo 15 CB digi raskaana 1-2
kipeänä flunssassa, tissit arat, vasenta munasarjaa nipistelee

Joku joskus jossain kirjoitti, että tissit on samalla lailla kipeenä kuin kuumeessa iho yleensä. Just tolta tuntui. Nännit ei olleet niin arat, mutta tissit oli kuin kuumeessa varsinkin sivulta ja alta - tuli sellainen myötätuntoinen olo niiden parkojen puolesta. Ja juilinta oli kunnollista menkkakipua ilman sitä "ulvahdusta tai tulvahdusta, sitä jännää tunnetta mahan ja selän läpi", josta tiesi, että vuoto alkoi. Ja tosiaan olin kipeänä pikkuflunssassa pari päivää siinä.

Nyt 20+0 :heart:

muoks: pakko kommentoida tota omaa testimäärää, että oli "vähän" vauvakuumetta ja puolustukseksi voi sanoa, että olin ostanut suurimman osan testeistä suht halvalla netistä...:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Sain tosiaan plussan tuossa joitakin päiviä sitten kp 27/27 ja ajattelin tulla tänne laittamaan oirelistaan omat oireeni:)

Eli ennen plussaa:

FINNIT esim.rinnuksilla ja LEUASSA (yleensä ei ole)
pari päivää ennen plussaa huimaus
nopeasti hengästyminen ja kamalan väsy olo
outo "intuitio"
vatsa turvoksissa
päivä ennen plussaa hajuherkkyys ja kiukkuisuus

plussan jälkeen:
samat jatkuvat
rinnat kipeät sivuilta
jännä nippailu ja jopa suht kipeät vihlaisut vatsan seudulla
KOVA turvotus vatsassa
pientä etovaa oloa
valkovuotoa (pelkään koko ajan että onkin verta kun tuntuu kostealta...)
ruokahalu aika pieni
autossa tuli etova olo
 
dpo 10 haamuplussa 22.4. Apteekin omalla, kp 31/36-37
dpo 11 haalea, mutta selvä plussa Apteekin omalla alle 5 min
dpo 13 haalea, mutta selvä plussa Apteekin omalla alle 5 min

Oireina on ollut 18.4. eli dpo 6 alkaen (kiinnittymisestä alkaen?):
- palelua ja ihan kuin flunssa tulossa, kurkku vähän kipeä (jatkunut siis 1,5 viikkoa)
- lämpö dpo 1 alkaen 36.7, normaalisti 36.4, tänään dpo 14 lämpö 37.1
- melko kovaa väsymystä ekasta plussasta alkaen, haukottelua jo aamupäivällä
- pientä nippailua mahassa, mutta paljon lievempää kuin yleensä menkkojen alkaessa
- nänneissä yllättävän vähän herkkyyttä, rinnoissa ehkä vähän raskas fiilis

Menossa rv 4, torstaina testaan vielä ja sitte soitan terveyskeskukseen ja varaan ajan :). Jos ja kun siis tulee vahvempi plussa.

Pillerit lopetin 9/2010, kierto n. 38 päivää ja mun laskujeni mukaan tää on 5. kierto pillereiden lopettamisen jälkeen. Eka vauva haaveissa (tai siis masussa), jänskää. Aiemmin testeihin ei oo tullu mitään, ei siis yhtään mitään, ja siksi se eka dpo 10 hailakka haamu jäikin vaivaamaan ja testasin uudelleen. Hajotin jopa testin jotta näin liuskan ilman muovia välissä =D. Ja kyllä siinäkin oli jo viiva.
 
Viimeksi muokattu:
- minä kp:nä tuli plussa

Tänä aamuna, kp 28 / 24-29. (Luulen, että ovulaatio oli n. kp 12, joten dpo 16 olisi tuo plussa.)

- milloin tuli mahdollinen eka haamu

Ei tullut, testasin ekaa kertaa kp28. Ja vain siksi, että tänä aamuna olisi ollut myös ensimmäinen aika lapsettomuuspolille! Muuten olisin vielä odotellut.

- minkämerkkinen testi

First Response (en tiedä, saako näitä Suomesta, asun ulkomailla).

-Oireet ennen plussaa:

Ihan normaalit PMS-oireet: tissikipua, turvotusta, väsymystä. Ja pissahätää ja palelua, joita on mulla ylipäänsä aina. Mikään ei poikennut normaalista, paitsi että kp 22 tuli veritahra, joka sekin olisi ollut ihan normaalia menkkojen alkusoittoa jos menkat olisivat alkaneet. Yleensä tulee sellainen tahra 2-3 päivää ennen menkkojen varsinaista alkamista. Ja nyt tuli pelkkä tahra, ei menkkoja.

Testiä edeltävänä yönä (kp 27 ja 28 välisenä yönä) alkoi ensi kertaa tuntua jänniä, uusia tuntemuksia kohdun tienoilla, mutta varmaankin huomasin nämä vain siksi, että jännitin testiä ja tarkkailin itseäni. Jos en olisi tarkkaillut itseäni samalla lailla, niin olisi varmasti jäänyt huomaamatta koko tuntemukset.


-Oireet testipäivänä:

Se on siis tänään. :) Ei muuta kuin että nyt alkaa tuntua, että kaikki palelut ja mielenliikahdukset ja vatsatuntemukset ovat taatusti raskausoireita, vaikka oikeasti osa on nyt varmasti ihan tavallisia tuntemuksia. Sitä vain tarkkailee oloaan ja haluaa varmistua siitä, että todellakin on raskaana.

-Oireet plussan jälkeen:

Jään innolla odottamaan, mitä tuleman pitää!
 
Plussa tuli kp 28 yk 9. Kierrot on yrityksen aikana vaihdelleet välillä 27-35 päivää, mutta loppuvaiheesta kiertojen pituudeksi tuli useimmiten 30-32 päivää. Tämän plussan olisi varmaan joku laskenut haamuksi, koska se oli sen verran haalea, mutta mä pidän tuota päivää plussauspäivänäni. Se oli siis myös kierron eka testipäivä. Testi oli David-liuska (herkkyys 25), jolla ei taida kauhean vahvoja viivoja juuri kukaan saada.

Oireet ennen plussaa:

- Alavatsan kutina (piti ihan raapia siis)
- Useamman finnin ilmestyminen leukaan, rintaan ja selkään
- Jonkin verran nippailua/nipistelyä alavatsalla
- Repäisykipuja pari kertaa yskiessä ja kylkeä kääntäessä
- Palelu ja lievästi kuumeinen olo iltaisin

Oireet testipäivänä ja sen jälkeen:

- Rinnat tuntuvat painavilta ja pinkeiltä, mahallaan nukkuminen tuntuu pahalta
- Välillä melko kovaakin menkkajomottelua ja vihlontaa alavatsassa (kohdun tienoilla)
- Väsymys
- Kahvia ei tee mieli ollenkaan (ja tämä varmaan lisää väsymystä)
- Rauhallinen ja tyyni olo
 
Plussa tuli dpo 10 (illalla cb testillä) (kp 21/25). Ekana päivänä se oli haalea, sitten hieman vahvistunut parin päivän kuluttua ja nyt pysynyt samanlaisena pari päivää (dpo 16, kp 27/25).

Oireet ennen plussaa:

Dpo 3 ja dpo 6 tuntui kovaa juilintaa ja vihlontaa alavatsalla ja munasarjojen kohdalla. Hieman menkkamaista muttei ihan. Dpo 7-8 aikaan tuntui pistävää kipua juuri kohdun kohdalla noin 10 minuutin ajan. Yöllä on tuntunut paineen tunnetta ja sellaista "sisäistä nakertamista" kuin joku kaivaisi pikkulapiolla kuoppaa kohtuun. Vatsa on ollut hieman sekaisin jostain dpo 4-5 asti. Ennen plussaa myös iso finni ilmestyi, ja nälkä oli tiheämmin. Nuha, joka oli jo ovulaation aikaan, ei ole loppunut. Vihlontaa ja nippailua alavatsalla noin joka toinen päivä.

Oireet testipäivänä ja sen jälkeen:

Tihentynyt pissahätä dpo 9:stä eteenpäin (ei joka päivä). Lämpö ollut ylhäällä noin 37 astetta, paitsi dpo 12, jolloin laski yli puolella asteella ja luulin, että "raskaus" loppui siihen (että oli kemiallinen). Silloin ei ollut muitakaan oireita tai ne siis katosivat. Oireet jatkuivat kuitenkin taas dpo 13 ja lämpö nousi. Menkkajomottelua aika ajoin, voimakastakin.

Ai niin: yksi ekoista ja selkeistä oireista päivä ennen plussaa ja myös sen jälkeen on aamuheräily kukonlaulun aikaan. Yleensä olen tosi aamu-uninen.
 
Viimeksi muokattu:
Mä tein eilen plussan clearbluen viikkotestillä joka näytti 3+, eli nyt ois menossa rv5-6 väliltä joku:)En todellakaan ois uskonu olevani raskaana, oireita oli jonkun verran..

Viikon verran ennen odotettuja menkkoja: kovat vatsakivut, heräsin yöllä ja muutenkin nivusia vihlo.
Pari päivää ennen plussaa: flunssanen olo, paleli koko ajan! Väsymys, nukahdin päikkäreille melkein heti kun menin makaamaan(en yleensä ikinä nuku päikkäreitä) ja illalla samoin olin jo valmis yö unille 21.00 maissa:DYleensä menee kevyesti puoleen yöhön..Samoin vessassa sai rampata koko ajan, myös yöllä.

Oireina edelleen väsymys, flunssanen olo, itkuherkkyys ja nivusiin sattuu varsinkin iltaisin ja äkkiä ylös noustessa. Myös rinnan on tosi arat, ei niinkään nännit vaan mahallaan ja kyljellään olo sattuu rintoihin..
 
Ennen plussaa: Väsymys, vatsa"kipuilua". Ei mitenkään edes alavatsassa, vaan koko vatsa oli ikäänkuin arka tosta päältä. Tein clearbluen digitestin joka ilmoitti "raskaana 1-2 vko".

Plussatessa: Ei niinkään rinnat, mutta nännit arkana (viikkoja 4+1).

Jälkeen: Väsymys aivan järkyttävää (heräsin äsken 14h yöunilta, normisti nukun 5h). Vatsaa nippaillut esim. eilen joka askeleella.
 
Plussa tuli toissapäivänä :) oviksen ajankohdasta vain arvailuja...

oireet ennen plussaa (kp36):
- kp25 (kierto 32-35) kovia nipistelyjä vasemmalla puolella (noin viikko oviksesta, ehkä...)
- hiuksia lähtee päästä, epätavallista minulle
- kp32 vähän verta pyyhkiessä
- kp33-36 ruskeaa tuhrua ja peri kertaa myös tuntui siltä, että NYT alkaa kuukautiset, hulahteli ja oli menkkakipuja.
- kp36 myös pahoinvointia ja vilutusta

- ei sanottavaa väsymystä
- ei mitään rinta/nännikipuja
- pissatti kovasti kp16-26 mutta johtunee kuumassa ilmanalassa oleilusta...
- kahvi maistuu
- myös alkoholia join aika pitkään, en paljon, mutta kyllä saunaolut maistui

eli ei oikeastaan mitään raskausoireita ennen eikä jälkeen plussan. Tuhruttelu oli ainut selkeä oire.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä