G: Pitäisitkö SINÄ tällaisesta lahjasta/mielipiteesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli ajattelin viedä lähimmille sukulaisille joululahjaksi itsetehtyjä kuivakakkuja, piirakoita, pikkuleipiä - mitä nyt keksinkään leipoa, sellaista kuitenkin, että voivat pakastaa tuotteita halutessaan.

Aattelin ikään kuin herkkukorin tyylistä lahjaa, jossa herkkuina noita leipomuksia, esim. muutama kakku/pullaa per lahjansaaja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli ajattelin viedä lähimmille sukulaisille joululahjaksi itsetehtyjä kuivakakkuja, piirakoita, pikkuleipiä - mitä nyt keksinkään leipoa, sellaista kuitenkin, että voivat pakastaa tuotteita halutessaan.

Aattelin ikään kuin herkkukorin tyylistä lahjaa, jossa herkkuina noita leipomuksia, esim. muutama kakku/pullaa per lahjansaaja.

Jos saaja on semmoinen joka ei itse tykkää tai osaa leipoa niin varmasti hyvä lahjaidea. Mutta esim. itse tykkään leipomisesta ja leivon paljon, joten minä en osaa noita tuomisia arvostaa niin paljon kuin ne jotka eivät itse leivo. Eli riippuu saajasta.

Aikuisille sukulaisille siis veisin. Lähipiirin lapsille vien leluja/kirjoja/vaatteita.
Muutama läheinen on kieltänyt tuomasta mitään lahjaa ja kuitenkin jotain haluaisin viedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Chupa:
En tykkäisi. En oikein syö leivonnaisia, enemmän pitäisin suklaasta lahjana, jos jotain syötävää viedään.

Tarjoatko vieraille kahvin kanssa leipomuksia? Mietin, että jos joku ei itse söisi, niin ainahan ne voi sit syöttää vieraille. :) Kun siis vien tuotteita, jotka eivät pilaannu hetkessä ja jotka voi pakastaa.

Itse olen kova leipomaan, joten tykkäisin kyllä tavallaan lahjasta mutta jos on kovin runsas niin jäisi ehkä osin käyttämättä, koska meillä kuitenkin on aina omatekemääkin. Tosin meinaan kyllä leipoa muutamille tuttaville jouluksi herkkuja, kun tiedän heidän pitävän ajatuksesta (eivät itse koskaan leivo mitään)

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos saaja on semmoinen joka ei itse tykkää tai osaa leipoa niin varmasti hyvä lahjaidea. Mutta esim. itse tykkään leipomisesta ja leivon paljon, joten minä en osaa noita tuomisia arvostaa niin paljon kuin ne jotka eivät itse leivo. Eli riippuu saajasta.

Olennaistahan tässä on se, että lahjan antaja on nähnyt vaivaa lahjan eteen! Itse kyllä tykkäisin, ja arvostaisin siinäkin tapauksessa, että ehtisin joskus leipoa itsekin... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
Tykkäisin! Varsinkin jos vaivautuu jotain suolaisia piirakoita tekemään, makean joulun jälkeen olisi aivan luksusta.

Tätä mietinkin, mutta mitä suolaista piirakkaa sitä voisi leipoa? :/ Tuntuu, että sen pitäisi kuitenkin olla jotain "jouluista"... Vai pitääkö...

Yhteistyössä