G:Pieniä täysiaikaisia vauvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jadalille:
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
rv 38+0 ja tyttö paino 2,6kg ja oli 46cm pitkä

Sinähän olet täällä kertonut tupakoivasi raskausaikoina?
Sitä se teettää.

tiedän, ja otan täysin syyt tästä itselleni. En edes yritä väitä, ettei tupakka olisi vaikuttanut.
Jos mä pystyn käyttäytymään idiottimaisesti, niin sentään pystyn myöntämään sen, ja sen vaikutukset.

tyttö 37+2 2130g ja pituus 41 cm. Paha raskausmyrkytys ja istukka osittain kalkkeutunut. Käynnistetty synnytys.
poika 36+5 2360g ja pituus 43 cm. Syytä ei tutkittu Käynnistetty synnytys, kun sydänäänet monotooniset.
poika 38+ 2790g ja pituus 47 cm. Ei syytä haettu.
poika 39+ 2650g ja pituus 45cm. Ei tutkittu pienikokoisuutta,mutta yleisekis syyksi on arvioitu ahdasta lantiota, joten luonnostaan lapset pienempiä että mahtuvat syntymään alakautta

Ja vain esikoisen aikana olen tupakoinut,joten muihin ei ole vaikuttanut mun tupakointi

Sitä se teettää.

tiedän, ja otan täysin syyt tästä itselleni. En edes yritä väitä, ettei tupakka olisi vaikuttanut.
Jos mä pystyn käyttäytymään idiottimaisesti, niin sentään pystyn myöntämään sen, ja sen vaikutukset.

kommentoiko lääkärit tuota kokoa ja tupakointia tai kätilöt

Alkuperäinen kirjoittaja j:

Sitä se teettää.

kommentoiko lääkärit tuota kokoa ja tupakointia tai kätilöt

ihme kyllä ei, vaikka neuvolakortissa näkyi että savukkeita 0-7/vrk
Suoraan sanottuna mua oikein ärsyttää miten mullekin vähätellään neuvolassa yms. tupakoinnin vaaroista, vaikka itse olen neuvolassa puhunut siitä miten vaikea mun on lopettaa, ja miten kauhea syyllisyys ja pelko on sen takia.
Sanotaan vaan, että oo tyytyväinen jokaisesta minkä onnistut vähentämään. :headwall:

Esikoinen painoi syntyessään viikolla 38 2629 gr ja oli 49 senttiä pitkä. Syynä ihan vaan geenit:)
Toinen ja kolmas painoi noin 3,4 kiloa, en muista tarkkaan ja toisella oli pituutta 49 senttiä, kolmas oli jättiläinen; mittaa oli 56 senttiä!

Esikoinen 41+3 3510g, 49 cm, viikkoihin nähden suht pieni,
Kuopus 40+1 3100g, 49 cm

Ja itse olen melkoisen ylipainoinen, joten se väite että läskit saavat pulleita vauvoja, ei ainakaan minun kohdallani ole pitänyt paikkaansa.

Molemmat lapset sitten kyllä kasvaneet ihan hirvittävää vauhtia, joten painossa menneet hetkessä ohi isompina syntyneistä vauvoista.

Uusimmat

Yhteistyössä