G: Pesetkö aina kätesi kun tulet kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Yön gallupoija
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Pesen aina. Olen niin tehnyt niin kauan kuin muistan. Ja mikä vaiva siinä edes on? Eikä minusta ole yhtään kiva kun on likaiset kädet. Pesen käsiä shoppausreissun aikanakin, ja sitten taas mukava jatkaa shoppailua kun ei ole lian tunne käsissä. Lapselle olen tottakai opettanut, että kädet pestään kun tullaan kotiin ja ennen ruokailua jne... Me ei sairastella juuri koskaan.

jaana
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Kyllä.

Töitteni puolesta olen päässyt seuraamaan kuinka aikuiset ihmiset käyttäytyvät vessassa, joten :x Mä pesen käteni joka käänteessä kuin vain voin.
kerros enemmän tuosta vessa käyttäytymisestä? :eek:

millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja jaana:
Kyllä.

Töitteni puolesta olen päässyt seuraamaan kuinka aikuiset ihmiset käyttäytyvät vessassa, joten :x Mä pesen käteni joka käänteessä kuin vain voin.
No moni ainakin jättää kätensä pesemättä vessakäynnin jälkeen... ja tän havaitakseen on tarvinnut vaan vilkaista ympärilleen yleisessä vessassa.

Kyllä.

Käydään vessassa huiskitaan minne sattuu (varsinkin miehet ), ei käytetä paperia, eikä varsinkaan pestä käsiä. Sitten otetaan sillä laikaisella kädellä kiinni ovenkahvasta ja tath's it :x

jaana
Kyllä.

Käydään vessassa huiskitaan minne sattuu (varsinkin miehet ), ei käytetä paperia, eikä varsinkaan pestä käsiä. Sitten otetaan sillä laikaisella kädellä kiinni ovenkahvasta ja tath's it :x
Y-Ö-K! juoksee oksentamaan!! :x

vieras
Pesen ja meillä muutkin pesee. Töissä (laitoshuoltaja sairaalassa) Tiedän, että suurin osa miespotilaista ei pese käsiä vessareissun jälkeen. Ei edes sairaalassa. Pesevätkö muualla? Ei varmasti!

Miesten vessojen roskispusseja ei tarvi vaihtaa joka päivä, vaikka meillä on yli 20 miestä hoidossa yötä päivää. Naisia ehkä hitusen vähemmän ja heidän veskin pussi vaihdetaan 2 kertaa päivässä.

meikku
En koskaan mene heti kotiin tultua pesemään, ellei sitten ole jotain erityistä likaa.
Ennen syöntiä sitten pesen, kuten pesen töissäkin tauoille mennessä. Sairastan ehkä kerran vuodessa ja syön lisäksi kynsiäni...

En aina, en ainakaan heti. Esim ruokaostokset yleensä pistän kaappiin ja sitten vasta pesen kädet. Pihalta multahommista tullessa yleensä on pakko pestä kädet, mutta en todellakaan pese käsiä, joka kerta takapihan terassilta sisään tullessani. Mähän saatan ravata sisään ja ulos koko ajan.

Järki käteen hygieniassa. Vessa, bussi tai ostoskärryt on ihan eri kuin omalla takapihalla hetken ulkoilu.

Beep
No todellakin pesen, kaikki pesee ja kotoa olen tämän oppinut. Olen tosin vähän pöpökammoinenkin. Mutta lähinnä siksi kädet täytyy pestä, että ne on likaiset ja mä pidän kotimme tosi siistinä, enkä kuitenkaan jaksa koko aikaa siivota, eli kun elää siivosti, pysyy koti siistinä pidempään, riittää viikkosiivous ja vähän pientä joka päivä.

Mut kotona esim. ennen syöntiä ei lapset pese käsiään, kodin bakteerit kun on samat tutut, vaan pestään kädet syönnin jälkeen, kun usein syödään leipää samalla tai jotain muuta sormin.

Joku kirjoitti että esim. shoppausreissulla tuntee käsien pölyn/lian, niin minäkin tunnen ja wc-käynnin yhteydessä on ihanaa kun saa pestä kädet saippualla. Kyllä muuten lähtee tummaa saippuavettä nopeastikin shoppausreissun jälkeen. Monet tuotteet hyllyssä on ihan pölyisiä.

Yhteistyössä