G:peruisitko hääsi,jos puolet kutsutuista vieraista ei tulisi?

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
åpoåpo
Älä hyvä ihminen peru, Teidänhän juhla se on!!! Kun on kutsuttu niin on annettu sanoo vanha sananlaskukin. Vieraiden moka, kun eivät vaivaudu paikalle! Ymmärrän kyllä mielipahasi, kun iso osa tärkeistä ihmisista ei jostakin syystä halua tulla juhlimaan suurta päiväänne :( Mutta ei siinä auta muu kuin ottaa päivästä kaikki irti niiden kanssa, jotka haluavat sen kanssanne jakaa...Mietin että onko kyseisenä viikonloppuna suvussa muita juhlia, onko suvuissanne riitaa tms, joka olisi voinut tämän ilmiön aiheuttaa? Tai onko juhlapaikka kaukana/hankala päästä sinne (vanhoja ihmisiä?)? Olisiko mahdollisesti joku (äitisi, anoppisi), joka voisi kauttarantain selvitellä, miksi puolet kutsutuista ei halua tulla paikalle? Eihän se asioita muuta, mutta mielesi ei olisi yhtä paha, jos poisjäänneille olisi jokin ymmärrettävä syy...

....
Meillä vähän sama ongelma,kutsuttuja oli 120 ja ilmottautuneita 43,eilen oli viiminen ilmottautumis päivä.Ei ole myöskään tullut kielteisiä ilmoituksia..Mutta emme peru häitä,temme parhaamme että niistä tulee ikimuistoiset myös pienellä vierasmäärällä :)
Hyviä häitä ap:lle! :)

syitä on vaan ei mikään miellytä hääparia
Alkuperäinen kirjoittaja åpoåpo:
Älä hyvä ihminen peru, Teidänhän juhla se on!!! Kun on kutsuttu niin on annettu sanoo vanha sananlaskukin. Vieraiden moka, kun eivät vaivaudu paikalle! Ymmärrän kyllä mielipahasi, kun iso osa tärkeistä ihmisista ei jostakin syystä halua tulla juhlimaan suurta päiväänne :( Mutta ei siinä auta muu kuin ottaa päivästä kaikki irti niiden kanssa, jotka haluavat sen kanssanne jakaa...Mietin että onko kyseisenä viikonloppuna suvussa muita juhlia, onko suvuissanne riitaa tms, joka olisi voinut tämän ilmiön aiheuttaa? Tai onko juhlapaikka kaukana/hankala päästä sinne (vanhoja ihmisiä?)? Olisiko mahdollisesti joku (äitisi, anoppisi), joka voisi kauttarantain selvitellä, miksi puolet kutsutuista ei halua tulla paikalle? Eihän se asioita muuta, mutta mielesi ei olisi yhtä paha, jos poisjäänneille olisi jokin ymmärrettävä syy...
Höpö höpö oli syy sitten mikä tahansa ei se koskaan ole hääparia miellyttävä syyy ja aina ne on heidän mukaan tekosyitä.
Nimimerkillä yhdet häät jäänyt pois kun lapset sairastu oksutautiin :(
Yhdet häät missattiin kun oli lähisukulaisenkin häät smaan aikaan eri puolella Suomea
ja yhdet häät kun hääpari halusi ehdottomasti lapsettomat häät tietäen että meillä ei ole hoitajia lapsille ja emme todellakaan ala maksamaan hoitajalle siitä että päästään häihin vaan ollaan mielummin kahden jossakin omaa vapaa aikaa viettämässä jos maksullinen hoitajakin olisi hankittu,
häntä myös varoittelin että täysin ehdoton ei lapsettomiin häihin voi karsia hyvin vieraslistaa ja siitä ei myöskään hääparin pidä suuttua.

hmm
Kyllä mä uskon että harmittaa. Mun sisko ei tullut meidän häihin, sanoi vaan kuukautta ennen ei jaksa, ei jaksa matkustaa (200 km) eikä vaan jaksa käyttää viikonloppua siihen. Ja kyllä loukkaannuin ja päätin etten sitten osallistu hänenkään mihinkään juhliin, sanon vaan että en jaksa. Ehkä sitten tajuaisi miten pahalta tuo tuntuu! Ettei pidä oman siskon häitä minään :(

Ja joku sanoi että vieraiden takiako ne häät pidetään niin kyllähän se osittain on niin. Halutaan siis kaikki ne läheiset ja tärkeät ihmiset juhlimaan yhdessä sitä naimisiin menoa. Aika harva pari juhlii ihan vain kahdestaan häitään..

ap
No, isäni on huonoissa väleissä äitini puolen suvun kanssa, ja suurin osa sukulaisista on äidin puolelta (isällä tosi pieni suku). Ja MINÄ olen aina ollut hyvissä väleissä sukulaisteni kanssa, vaikka suht harvakseltaan kerran vuoteen ollaan nähty. Ja en lahjojen takia heitä kutsunut, vaan olisi ollut mukavaa saada mun AINOAT tädit, sedät ym. paikalle.. nyt miehen puolelta tulee vaikka ketä sukulaisia, mun puolelta vaan vanhemmat + kummitäti.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, isäni on huonoissa väleissä äitini puolen suvun kanssa, ja suurin osa sukulaisista on äidin puolelta (isällä tosi pieni suku). Ja MINÄ olen aina ollut hyvissä väleissä sukulaisteni kanssa, vaikka suht harvakseltaan kerran vuoteen ollaan nähty. Ja en lahjojen takia heitä kutsunut, vaan olisi ollut mukavaa saada mun AINOAT tädit, sedät ym. paikalle.. nyt miehen puolelta tulee vaikka ketä sukulaisia, mun puolelta vaan vanhemmat + kummitäti.
Tässä tapauksessa jos minusta tuntuisi, että syy olisi jossain vanhoissa sukuriidoissa, sanoisin koko porukalle hiton pahasti.

Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Harmillista. :( Ja lapsellista touhua. Mun mielestä aikuisten ihmisten pitäisi sen verran osata käyttäytyä että pystyisivät sentään samoissa sukujuhlissa käymään.

Toisaalta... ehkä parempi näin, eipähän mene ilta riitoja kuunnellen tai kyräilyjä katsellen. Unohda heidän käytöksensä ja pidä oikein hauskat häät. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
En peruisi, vaaan järjestäisin tosi hyvät pippalot sille pienemmälle porukalle. :) Ajattele millaiset esim. tarjoilut saat hankituksi kun porukkaa on vähemmän.

Pidä sellaiset pirskeet että loppusuku katuu kotiin jäämistään. :D
Just näin. Mitä vähemmän porukkaa sen paremmat pippalot.

öladsk
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Meillä vähän sama ongelma,kutsuttuja oli 120 ja ilmottautuneita 43,eilen oli viiminen ilmottautumis päivä.Ei ole myöskään tullut kielteisiä ilmoituksia..Mutta emme peru häitä,temme parhaamme että niistä tulee ikimuistoiset myös pienellä vierasmäärällä :)
Hyviä häitä ap:lle! :)
Varautukaa siihen, että ne ketkä eivät ole ilmoittaneet mitään, tulevat kuitenkin paikalle. Valitettavan monella on sellainen käsitys V.P merkinnästä, että vain siinä tapauksessa ilmoitetaan, jos ei päästä paikalle...Voi tulla yllätyksiä ;)

Yhteistyössä