G: Perheenne ruokamenot (ym.)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dore
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3 henkeä ja ruokamenot 400-500e/kk

Minä oon miettinä et millä rahasummalla tulisi toimeen kolmihenkinen perhe jossa 15v ja kaksi aikuista. Tuntuu että mikään ei riitä. varsinkin kun asuu maalla jossa kauppa 10km päässä. Vaihtoehtoja ei ole kuin yksi kauppa jossa hinnat hipuu taivaita. Kyllä kaupungissa ruokaa saa halvemmalla jos vain viitseliäisyyttä riittää kierrellä tarjousten perässä. Näin minä tekisin jos olisi mahdollisuus. Kaupungilla käydessä tietysti täytän kaikkea mahdollisia varastoja pesuaineita yms. Näin syntyy säästöä pitkällä juoksulla mutta ostaessa tuntuu kyllä että pussinpohja näkyy. Euroon siirryttyä meidän ruokakulut kasvoivat melkein puolella. Kun mikä ennen maksoi markan nykyään se maksaakin euron eli n.6mk ei ihme että tuntuu ettei raha riitä mihinkään. Varsinkaan näin työttömänä ollessa. Kesäisin kasvatan kaikkea mahdollista itse ja sitten pakastelen niitä talven varalle metsästä otetaan se minkä sieltä saa. Kait tässä saa kohta hampaat naulaan laittaa kun rahat eivät riitä kuluihin. Jos jollain ois viisaita säästötapoja niin ottaisin niitä ilomielin vastaan. Uskonsa tienistiinsä menettänyt

Meillä 5 henkeä: vanhemmat ja kolme poikaa (kaksi teiniä ja eskarilainen). Kyllä meilläkin ruokarahaa kuussa kuluu 800-1000e; riippuen siitä onko juhlia.ym juttuja.. Ruoka on Suomessa sikakallista.. :/

2+3, lapset 10v, 5v ja 10kk, vauvan ruoka tehdään itse lukuunottamatta hedelmäsoseita, korviketta menee noin 500 ml/2 päivää, vauvalla maitoa pitää lisätä ruokiin ja ruokajuomana on maito. Valmisruokia ei syödä, paitsi joskus hernekeittoa. Arkisin isommat lapset syövät päiväkodissa/koulussa, mies ottaa edellispäivän ruokaa evääksi. Olen koittanut tiputtaa ruokakulujua, lähinnä kaiken turhan karsimista, eli limut ym+ lopettaa ruoan roskiin heittämisen, noin 500e/kk menee kauppaan, sis. talous- ym paperit

meillähän ruoka on todella halpaa, kun sitä verrataan tuloihin ja muihin kustannuksiin? Katsokaapa tilastoja muiden maiden ruokamenoista verrattuna heidän tuloihinsa. Ostetaan ilolla kotimaista, turvallista ja terveellistä ruokaa!

Yhteistyössä