G:Paskin työ mitä olet tehnyt?

  • Viestiketjun aloittaja kohta työtön
  • Ensimmäinen viesti
kohta työtön
Tuli vaan mieleen et mitä kaikkea olette kokeilleet työrintamalla. Mulla kai työt kohta loppuu ja pitäis katella uusia. Mutta ei meinaa olla mitään, paitsi jotain puhelinmyyntiä....
 
Lehtimyyjä siltä kannalta katsottuna että ihmiset kohtelevat kuin ei oikeaa työtä olisikaan. Ehdottomasti eniten tuossa työssä saanut luuria korvaan ja muuta ala-arvoista, ja silti se on ehdottomasti paras työ mitä mulla on ollut :D Siistiä ja mukavaa sisätyötä ja aivan mahtavassa työporukassa :heart:
 
Ja toinen oli keittiöapulainen, se oli joku työharjoittelu juttu eli siitä ei saanut edes palkkaa. Mä leivoin joka aamu monen kilon taikinan sämpylää ja pullaa, tein salaatit ja jälkkärit, olin rahastamassa kassa lounasaikaan, tiskasin sen jälkeen kaikki tiskit ja lopuksi siivosin keittiön likakaivoja myöten.

Arvatkaa mitä ne kaks muuta, oikeaa työntekijää teki? :kieh:
 
minäkin
Huoltsikan myyjänä. Ei työ sinänsä olis, mut olin vasta 18v eka työpaikka, jouduin melkein heti oleen yksin töissä viikonloppuina öisin, olin niin tyhmä et en edes osannu oikeesti pelätä. Kävi paljon kännisiä istumassa kun baarit meni kiinni, se kun oli auki 24/7 ja 364pv/v. Pomot kohteli TODELLA huonosti, palkassa huijattiin jne jne.
Totesin lähtiessä (2kk kestin) että niin huonosti ei mun elämässä voi enää tulla menemään et sinne tarvis töihin mennä. Eikä ole vielä ainakaan tullu sellasta tilannetta, aikaa on kulunu jo 15v enkä ole sen koomin käyny puljussa edes tankkaamassa.
 
Sillin pakkaaminen. Kestin 4 päivää.

Siis ne sillit kun on lasipurkissa sievässä rivissä, tiedättehän. Ne ladotaan sinne käsin. Ja silloin, vuonna 1991, ne laitettiin paljain käsin. Haju on kuvottava. Oikeasti, aamulla kun avasin oven, astuin sisään, yökkäsin, kävin ulkona vetämässä henkeä ja sit vasta sisään. Ja mä EN ole herkkä hajuille noin yleisesti. Taukohuone oli yhtä kuin tupakkahuone. mä en polta. (Sama muuten oli Leafilla samana vuonna, ei muuta taukohuonetta kuin tupakkakoppi. ) Mutta tuoreen suklaan eteen voi vähän joustaa...
Makkaran pakkaamista ja ruiskutusta olen kans koittanut. Siellä oli sentään puhdasta, toisin kun siinä sillifirmassa.
 
pallero
Pahin työpaikka oli mainosalalla toimiva yritys. Perheyritys, jossa 65-v muija määräili kaikkia, vaikkei itse tiennyt mistään mitään. Mä tein hommat tietokoneella ja sain joka päivä toimia atk-tukihenkilönä kys. muijalle. Ja sitten piti vielä neutraalisti selittää: täältä valikosta löytyy tää print-komento... -muija oli aina kyyläämässä mitä tein ja nakitti mulle varaston siivoamista, ikkunan pesua, vaikka olin aivan toisenlaisiin hommiin palkattu. Viimeisinä aikoina meiltä katkesi puheyhteys, kun aloin sanomaan hänelle vastaan ja puolustauduin. Tunsin siellä itseni työpaikkakiusatuksi ajoittain juuri tuon muijan takia. Paras on ehkä ollut pikaruokaravintola: hyvä palkka suhteessa siihen ettei tarvi kouluja käydä, kiva porukka, vapaus valita työaikoja, asiakas on aina väärässä -mentaliteetti... hauskat pikkujoulut... niin, ja siellä pääsi kursseillekin, jos halusi edetä työssä.
 
Ensin meinasin vastata, että tehdas-/liukuhihnatyö, mutta sehän oli tosi hauskaa! :p Monena kesänä kesäduunissa tuli tehtyä monenmoista liukuhihnaduunia. Ilmapiiri oli ihan jees ja työ sellaista aivot narikkaan -duunia. Fyysisesti rankkaa, mutta ihan mukavaa.

Paskin duuni oli ehdottomasti assarin duuni paikassa, jossa murjottiin itsetuntoa, ilmapiiri oli enemmän kuin p**stä, pomot kiusas, jne... Tässä mun paskaduunin määritelmä.
 
pallero
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hernepelto tai mansikkamaa ovat kaikin puolin huonoimpia.
Mun mielestä mansikanpoiminta oli tosi mukavaa. Ihan kävi itselle 15-vuotiaana kesälomamatkasta ja sai vielä rahaakin. :) hyviä muistoja pelkästään! Tuohon aikaan työkkäristä sai vielä matkarahatkin, joten mentiin toiselle puolelle suomea. Tosin ystävälläni meni selkä jumiin ja hänellä ei ollut kivaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pallero:
Pahin työpaikka oli mainosalalla toimiva yritys. Perheyritys, jossa 65-v muija määräili kaikkia, vaikkei itse tiennyt mistään mitään. Mä tein hommat tietokoneella ja sain joka päivä toimia atk-tukihenkilönä kys. muijalle. Ja sitten piti vielä neutraalisti selittää: täältä valikosta löytyy tää print-komento... -muija oli aina kyyläämässä mitä tein ja nakitti mulle varaston siivoamista, ikkunan pesua, vaikka olin aivan toisenlaisiin hommiin palkattu. Viimeisinä aikoina meiltä katkesi puheyhteys, kun aloin sanomaan hänelle vastaan ja puolustauduin. Tunsin siellä itseni työpaikkakiusatuksi ajoittain juuri tuon muijan takia. Paras on ehkä ollut pikaruokaravintola: hyvä palkka suhteessa siihen ettei tarvi kouluja käydä, kiva porukka, vapaus valita työaikoja, asiakas on aina väärässä -mentaliteetti... hauskat pikkujoulut... niin, ja siellä pääsi kursseillekin, jos halusi edetä työssä.
Hei, sähän oot ihan mun kohtalotoveri! :wave: Mun pohjanoteerausduunini oli myös ns.perheyritys... Ja tosiaan muistan eräänkin kerran kun mut patistettiin ulos siistimään pihaa syyspakkasilla ja mulla varusteina hame, ohuet sukkahousut ja ohut syystakki. Ei tosiaan kuulunut toimenkuvaan, eikä myöskään muiden työntekijöiden kahvitahrojen pyyhkiminen lattialta...
 

Yhteistyössä