G: paras kivunlievitys?

Epiduraali täälläkin! :wave:
Tuli ihan taivaallinen olo kun ei enää sattunut, ja kuitenkin tunsin hyvin ponnistamisen tarpeen. Ponnistusvaihe oli täysin kivuton puudutuksen johdosta =) Toivoisin tässä tokassa synnytyksessä saavani joko epiduraalin taikka spinaalin.

Nimetön
Epiduraalin puolesta liputan mäkin.. Kokeilin kyllä ammetta (en osannut kai rentoutua siinä, joten ei apua) ja ilokaasua(ei auttanut, en vissiinkään osannut oikein ottaa tms), mut epiduraali vei kivun mutta ponnistustarve tuntui silti.

MRH
Ilokaasua ja epiduraalia, ne oli paras "koktaili" viimeksi, ja niihin ajattelin tälläkin kerralla luottaa...

Ilokaasua täytyy rohkeesti uskaltaa hengittää syvään... Mulla kesti hetken että tajusin jujun, mutta sitten kyllä auttoi.

neljäs
Mulla kokemusta vain kohdunkaulapuudutteesta ja ilokaasusta.Molemmat toimi hyvin , mutta mulla olikin kohtuu lyhyet synnytykset, joten ajoitus oli loistava.Ilokaasu tätyy hengittää syvään ja oikealla hetkellä.Tän käyttöön oli hyvä neuvo kätilöltä se , että mies piti maskia kasvoilla käskystäni ja otti pois kun näytin.Itse en olsi jaksanut pitää maskia tarpeeksi tiivissti koska tärisin kuin horkassa.Auttaa kyllä oikein käytettynä:)

nekkusen äiti harmaa
Mulle kokeiltiin petidiini, ilokaasu ja epiduraali, tuossa järjestyksessä. Epiduraali oli kuin ois taivaaseen päässy :)
Ei kivuista tietoakaan, pysty jopa nukkumaan. Ainut miinus ettei päässy liikkeelle. Toista odotan ja mahdollista kivunlievitystä oon miettiny, toi epiduraali tosiaan muuten hyvä mut ois kiva pysyä tolpillaan...

Peik
Ekaa synnyttäessä sain kohdunkaulan puudutuksen, joka auttoi todella hyvin, koska lääkäri oli kuulema mestari laittamaan sen. Parissa muussakin synnytyksessä olen sen saanut, mutta vaikutus ei ole ollut yhtä dramaattinen.

Jossakin synnytyksessä mies hieroi selän akupisteitä, ja se oli tosi hyvä.

Vyöhyketerapiaakin hän on antanut, joka toimi myös yhdellä kerralla.

Kaurapussi + pystyasento on kuitenkin ollut paras yhdistelmä.

Ilokaasua olen kokeillut muutaman kerran, mutta se on ollut lähinnä henkistä tukea.

PS. Mulla on 10 synnytystä takana ja toukokuussa yksi edessä, enkä kyllä meinaa jäädä sängyn vangiksi =)

Minulla on kokemusta vaan kohdunkaulanpuudutuksesta, ja ilokaasusta. Esikoisen synnytyksesssä sain kohdunkaulanpuudutuksen jonka jälkeen synnytys pysähtyi ja jouduttiin lisäämään supistuksia tipalla. No kun supistuksia koko ajan lisättiin niin eipä siitä puudutteesta paljon hyötyä ollut :/
Toisessa ja neljännessä synnytksessä käytin ilokaasua ja se toimi ainakin minulla ihan hyvin
Piikkikammoisena ihmisenä olen vannonut että epiduraalia ei minuun pistetä ellei ole aivan pakko

Yhteistyössä