G: Palkkatietoja: mitä tuttavasi oikeasti tienaavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raivotar

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
3 665
0
36
Kaikenlaisia tilastoja on saatavilla mistä näkyy keskimääräisiä palkkoja ties millekin ammatille. Olisi kiva tietää mitä SINÄ tai ystäväsi ihan oikeasti tienaatte bruttona/nettona. Ei tarvitse kertoa muuta kuin eur ja ammattinimike ja/tai koulutus.

Esimerkkejä minun tiedossa olevista palkoista (Etelä-Suomessa):
- myyntitykki 5.000 e/kk brutto (peruskoulu, ei muuta koulutusta)
- taloushallinnon tradenomi 3.100 e/kk brutto
- optikko 3.900 e/kk brutto
- hammashoitaja vajaa 2.000 e/kk brutto
- assistentti 2.300 e/kk brutto

Voi että jotkut jaksaa tuhlata elämäänsä miettiessään paljonko sukulainen, kaveri tai naapuri tienaa. Mulla on parempaakin tekemistä, muiden tulot evvk. ps. sulle varmaan tulee seiska ja soittelet juorupuheluita vähintään 6 kertaa viikossa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi että jotkut jaksaa tuhlata elämäänsä miettiessään paljonko sukulainen, kaveri tai naapuri tienaa. Mulla on parempaakin tekemistä, muiden tulot evvk. ps. sulle varmaan tulee seiska ja soittelet juorupuheluita vähintään 6 kertaa viikossa?

Enhän minä toki elämääni tuhlaa. Älä suotta huoli.

Kaikki vaan tuntuvat aina tietävän mitä minkäkin ammatinharjoittaja tienaa. Mutta mitään faktatietoja ei vain tunnu kellään sitten loppujen lopuksi olevan... Mutta eipähän se mikään yllätys tietysti ollut tällä palstalla... :whistle: :laugh:

Mua ei kyllä yhtään kiinnosta mitä tutut tienaa.

Ja jos se mielettömästi kiinnostaa, niin onhan verotiedot julkisia, että ei muutakun paikalliseen verovirastoon tutkimaan ihan mustaa valkoisella mitä kukin on tienannut..

Siellä ne on kaikkien tiedot ihan kenen tahansa luettavana niin ei tarvi arvuutella onko joku puhunut p*skaa tuloistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Enhän minä toki elämääni tuhlaa. Älä suotta huoli.

Kaikki vaan tuntuvat aina tietävän mitä minkäkin ammatinharjoittaja tienaa. Mutta mitään faktatietoja ei vain tunnu kellään sitten loppujen lopuksi olevan... Mutta eipähän se mikään yllätys tietysti ollut tällä palstalla... :whistle: :laugh:

Katsos kun EI KIINNOSTA!!!

Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
En ole koskaan käynyt tutkimassa muiden verotietoja, mutta eiköhän sieltä saa vain oman kuntansa asukkaiden tietoja? Ei siis koko Suomen... :whistle:

No oman kunnan joo. Mut eikö siinä ole ihan tarpeeks sitä tietoa?

En mä ihan niin hyvin kaikkia espoolaisia tunne, että sieltä löytäisin mielenkiintoisten ammattien palkkatietoja. Eihän edes kaikki työkaverit asu Espoossa. :|

Yhteistyössä