G: Paljonko teidän menot on kuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuukako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuukako

Vieras
Taas tämmönen :D
Tutkailin huvikseni tiliotettani, ja huomasin että minun menoni on ihan hemmetin pienet! Riippuen vähän menojalasta, vaateshoppailuista ja auton suurista vakuutuslaskuista ym, niin menoni heittelee aika kovasti, mutta haarukka on about 550-900€. Tuosta 290€ on vuokraa. Loput sitten menee laskuihin, ruokaan, bensaan ja hauskanpitoon.

Tässä kuussa esim. suuri menoerä on ollut asynttärilahjat, joihin on uponnut reilusti yli satku. Ja välillä tosiaan hurahtaa käyttämään vähän turhan paljon rahaa ale-myynneissä ym. Mutta ei hitto että saisikin hyvin säästettyä jos aina kuukausimenot ois tuolla jossain 700€ alla.

Ja siis alipalkattu työssäkäyvä sinkku täällä :)

viime kuun menot(ruoka ym, laskut, bensat) 2 aikuista ja 2 lasta 600€. ei mielstäni mitenkään paha. tässä kuussa menee vähemmän kun ei ole vakuutusmaksuja maksettava eikä sähköä ja tv-lupaa

Alkuperäinen kirjoittaja KalmanSilmä;26697817:
Nuo oli siis sun menos, ei yhteiset? Tai sitten ette asu Suomessa.. Eihän tuo VOI olla mahdollista?

koko perheen menot viime kuulta. itse ollaan lasten kanssa lomalla, mies töissä. ja ihan suomessa asutaan

Just tämän kuun säästän kauppakuitit (ruoka+hygienia) ja katson voiko nipistää. Shoppiluun, kahviloihin yms. en laita rahaa. Bensa, asumismenot, vakuutukset nielee ison osan eli mitään ei jää :)

Asumiskulut (vastike, sähkö,lyhennykset jne) : 845
Autokulut( 2 autoa, polttoaineet, verot ym): 1350
Ruoka&vaatekulut ym : 400e

Ja tohon päälle tottakai jos lähdetään ravintola-illalliselle ja humpalle tai käydää leffassa tms.

Onneksi autot on kohta maksettu ja kokoajan lyhenee asuntolainakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja KalmanSilmä;26697834:
En kyllä silti usko, mutta eipä se taida olla uskonasia. Tai minun asiani..

Kiinnostaa kyllä, miten menot voi olla tuollaiset? Jaa toki hyvät nuukailuvinkkisi. ;)
meillä ei ole lainoja, on kilpailetettu sähköt ja vakuutukset, lämmitykseen ei mene rahaa. vettä ei tarvi maksaa, ei vuokria, kesällä syödään paljon kalaa jota pyydetään itse, kasvattelen harrastus pohjalta kasvimaalla kaikkea kivaa jota säilön joutessani talveksi, ihan normaalia maalaiselämää. ei mitään nuukailua,

Itse olen hyvä säästämään. Miehen mielestä liiankin pihi, kun kaiken ylimääräisen laitan säästöön.

Kaikki vaatteet ostan aina alennuksista, nuoremmat käyttävät isosiskojen vanhoja vaatteita. Ruuat pyrin ostamaan -30% ja -50%- lapuilla. Kävellään aina kun mahdollista. Herkkuja ei meillä ole ja vauvoillekin olen aina tehnyt ruuat itse.

Kauppaan menen vain silloin, kun on pakko.

Asumiseen menee 2000 euroa kuussa. Ruokaan, harrastuksiin, autoon, vakuutuksiin ja muihin pakollisiin menoihin 1000 euroa siihen päälle. Turhuuteen joitain satasia ja säästöön hyvässä tapauksessa tonni - toisinaan sekin menee johonkin kohtuu turhaan.

Asumiseen 900€, muuhun lainaan 400€, muihin laskuihin (vakuutukset,osamaksut,sähkö,auto jne) n.500€.. Eli 1800€ laskuihin ja lainoihin. Siihen ruokaa noin 500-600€, bensaa 200€, lopulla vaatetta, uimahallit, elokuvateatterit jne. humputukset.

Meillä menee lainoihin 1700 euroa kuussa, keskimäärin ehkäpä 600 euroa laskuihin, polttoaineisiin 500 euroa ja ruokaan varmastikin noin 800 euroa. Yhteensä siis 3600 kuussa.

Tiedostan tämän olevan kohtuullisen paljon, mutta taloustilanteemme on sellainen, että voimme tämän lisäksi vaihtaa perheen ykkösautoa vuosittain ja kakkosautoa noin kahden vuoden välein. Lisäksi tulee matkusteltua keskimäärin 5 kertaa ulkomaille joka vuosi. Yleensä vuodessa jää vielä rahaa jonkun verran säästöönkin, jolla tehdään jotain erityistä tai ollaan tekemättä.

Ymmärrän meidän taloudellisen aseman olevan reilusti mediaanin yläpuolella, joten emme edusta myöskään mediaania kulutuksen suhteen.

En edes halua tietää, kunhan on jotain pankkitilillä ennen palkkapäivää... Tällä hetkellä ei makseta lainkaan vuokraa/nettiä/sähköä/vettä, kun ollaan expattina ja miehen työnantaja maksaa nuo. Silti menot liikkuvat varmaan 1500-2000 euron kieppeillä, tuohon sisältyy pari pienempää lainaa, ruokamenot, puhelimet, vaatteet, kampaajat, ihonhoito ja meikit. Käydään paljon yöjalassa ja syödään pari kertaa viikossa ulkona. Itsellä ei jää pienestä palkasta mitään säästöön, mies säästänee muutaman satasen kuussa.

No, kyllä se todellisuus iskee taas ensi viikolla vasten kasvoja, kun muutetaan takaisin Suomeen, joudutaan maksamaan asumiskulut n. 750 e kuussa, netit sun muut ja ruokakin on paljon kalliimpaa kuin nyt. Baarielämä ja ulkona syöminen saa jäädä, kun tuskin on varaa rellestää. No saapahan maksa levähtää...

Lainoihin menee n. 1300e/kk, muut laskut (vakuutukset, talon asumiskulut, netti jne) 800e/kk, päivähoito +ip 570e/kk, diiselit ja työruokailut 500-600e/kk, ruoka+vaatteet+yms tilpehööri 800e/kk. Yhteensä keskimäärin 4000e/kk menee siis ihan elämään tältä kolmilapsiseltä perheeltä.

Asumiseen 1000e/kk, päivähoito, netti yms oiskohan 500e/kk. Liikkuminen 200e/kk, ruoka 500e/kk. 2200e/kk, enemmänkin menee helposti, koska harvoin menot rajoittuvat noihin pakollisiin perusjuttuihin.

tulot on kuulemma hoitomaksu laskelmien mukaan jotain 5000-6000€/ kk ja kaikk hävii ennen seuraavaa tilipäivää vaikka kuin laskis et jäis ruhtinaallisesti niin ei kyllä jää mitään. Pitäis pitää pihiyskuukausi jossain välissä niin näkis oikeet summat. asumiseen tosin menee 1300€ max ja sit autot noin 4-500€ kuussa hoitomaksu 250€ bensat noin 500€ työpäivien pakolliset ruokailut noin 200€ eipä siitä jää kuin 2000€ mikä ei kyllä voi pitää paikkaansa sillä käytetään ässää ja bonustiedot ruoista ja muista on bensojen kansssa 1000-1500. Eli ei siis todellisuudessa olla niin rikkaita kuin paperilla väitetään.

tulot on kuulemma hoitomaksu laskelmien mukaan jotain 5000-6000€/ kk ja kaikk hävii ennen seuraavaa tilipäivää vaikka kuin laskis et jäis ruhtinaallisesti niin ei kyllä jää mitään. Pitäis pitää pihiyskuukausi jossain välissä niin näkis oikeet summat. asumiseen tosin menee 1300€ max ja sit autot noin 4-500€ kuussa hoitomaksu 250€ bensat noin 500€ työpäivien pakolliset ruokailut noin 200€ eipä siitä jää kuin 2000€ mikä ei kyllä voi pitää paikkaansa sillä käytetään ässää ja bonustiedot ruoista ja muista on bensojen kansssa 1000-1500. Eli ei siis todellisuudessa olla niin rikkaita kuin paperilla väitetään.

Kyllä sitä rahaa vaan aika paljon "katoaa" ihan huomaamatta. Ainakin itse olen huomannut, että vaikken muka "osta mitään" jonakin päivänä, niin lompakosta voi kadota 50€. Vähän herneitä ja mansikoita torilta, sitten voi käydä kahvilla ja jäätelöllä. Kioskilta haen ihan ohimennen juomapullon, ja samalla tarttuu esim. joku lehti mukaan jne. Olemme suht varakkaita, eli minua ei nuo "ylimääräiset" menot haittaa, mutta jos haluaisin säästää, niin tuollaiset kyllä jäisi ekana.

Yhteistyössä