G:Paljonko omaa aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Paljonko sinulla on ihan omaa aikaa perhe-elämältä?
Mitä silloin teet?
Montako lasta ja minkä ikäisiä?

Omat: Minulla on omaa aikaa noin kerran max pari kertaa viikossa 1-1,5t. Saatan käydä kävelyllä, lukea kirjaa, joskus uimassa, kaupoissa omilla asioilla. Harvemmin tapaan ystäviä ilman lapsiani. Vanhin kolmesta lapsestani on 5vuotta ja pienin 4kk vauva.

Oma aika rajoittuu iltamyöhään, kun tulen töistä. Viikonloppuina ehkä 1-1,5 h lauantaina taiu sunnuntaina, jos jaksan vääntäytyä yksin tai kaverin kanssa lenkille. Niin, ja saunassa saan istua 20 min yksin joka lauantai :D Siinä mun oma aika. Mutta siis arkisin revin sen iltayöstä ja pihistän, ikävä kyllä, nukkuma-ajastani.

Niin, ja lapsia kolme, iältään 13-, 8- ja 4-vuotiaat.

Vaihtelee paljon.
Tykkään omasta hetkestä vaikka lukien tai koneella, kun 2 nuorempaa nukkuu päiväunia ja 2 vanhempaa on ulkona :)
Pidän muuten omana aikana sitäkin, että lähden 1v7kk kanssa keskustaan :whistle:

Tarkoitus ois käydä uimassa ja ratsastamassa yksin, mut kun tiedän kuinka paljon nuo niistä tykkäävät niin en mä oo ainakaan tähän mennessä yksin osannut lähteä :ashamed:

Sanoisinko että tarvittaessa saan omaa aikaa. Salille 'saan' mennä aina kun haluan, eli 2-3krt/vko, parisen tuntia siihen menee. Ehkä kerran kuussa käyn tyttöjen kanssa ravintolassa tai kaverin luona iltaa istumassa muutaman tunnin. Sitten ehkä kerran kuussa tai kerran kahdessa käyn kirppareilla pyörimässä siihen menee la tai su, useampi tunti.

Tosin joskus menee niin etten lähde mihinkään ilman lasta 2-3viikkoon.

Yksi 1v lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Vaihtelee paljon.
Tykkään omasta hetkestä vaikka lukien tai koneella, kun 2 nuorempaa nukkuu päiväunia ja 2 vanhempaa on ulkona :)
Pidän muuten omana aikana sitäkin, että lähden 1v7kk kanssa keskustaan :whistle:

Tarkoitus ois käydä uimassa ja ratsastamassa yksin, mut kun tiedän kuinka paljon nuo niistä tykkäävät niin en mä oo ainakaan tähän mennessä yksin osannut lähteä :ashamed:

Itsekin käyn uimassa salaa lapsilta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Vaihtelee paljon.

Itsekin käyn uimassa salaa lapsilta ;)

Mä päädyn aina ottamaan vähintään tuon 1v7kk mukaan :ashamed:
Eli eihän mun uimisesta mitään tule, mut on ainakin hauskaa :D

No oikeesti, ne iltapäivän kahvihetket ihan rauhassa on kyllä niin kivoja ja tarpeen :)

2xviikossa 3 tuntia. Toisella kerralla käyn liikuntaharrastuksessa ja vaikka kahvilla rauhassa sen jälkeen. Toisella kerralla kaupoissa, tapaan ystäviä, leffassa tms. Lapset 4v ja 2v.

Alkuperäinen kirjoittaja xbxb:
2xviikossa 3 tuntia. Toisella kerralla käyn liikuntaharrastuksessa ja vaikka kahvilla rauhassa sen jälkeen. Toisella kerralla kaupoissa, tapaan ystäviä, leffassa tms. Lapset 4v ja 2v.

Kuulostaapa tuo hyvältä. Oletteko sopineet miehen/hoitajan kanssa tämän ihan säännölliseksi?

Nyt keväällä käyn ainakin kerran viikossa grafiikan kurssilla, johon menee kolmisen tuntia. Muuten välillä (tarvittaessa) jätän muksut miehelle ja käyn kirppiksellä tai kaupassa ihan yksin.. Kun vauva kasvaa, niin omaa aikaakin saa lisää. =)

lapsia neljä. mulla on omaa aikaa ti, ke ja to 7:30-16:30. lisäksi harrastan noin kolme kertaa viikossa pari tuntia näitten päivien lisäksi. aivan mahtava tilanne. olen siis lomautettuna.

eipä minulla sellaista oikeastaan ole. Esim. liikuntaa harrastan lasten uimakoulun tai treenien aikana, kun olen muutenkin ajanut uimahallille ja siellä olen, enkä oikein muuallekaan ehtisi.
Aikani kuluu palkkatöissä, lapsia kouluun ja päivähoitoon kuskatessa, ja harrastuksiin viedessä. Esim. maanantaisin lähden kotoa klo 8 aamulla, ja palaan illalla vasta klo 19.00, olen tuossa välissä napannut lapsen pihalta mukaan uimahallille. Sitten alkaa läksyjen tekeminen ja lasten iltapuuhat. Kun lapset vihdoin nukkuu, katson hetken telkkaria. Ja vastaavia ryntäilypäiviä on monta!

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
lapsia neljä. mulla on omaa aikaa ti, ke ja to 7:30-16:30. lisäksi harrastan noin kolme kertaa viikossa pari tuntia näitten päivien lisäksi. aivan mahtava tilanne. olen siis lomautettuna.

Onko sulla lapset koulussa? Aika luksusta.

Kuulostaapa tuo hyvältä. Oletteko sopineet miehen/hoitajan kanssa tämän ihan säännölliseksi?

On tietyt päivät mulla ja tietyt miehellä. Ei tule sanomista puolin eikä toisin.

On tietyt päivät mulla ja tietyt miehellä. Ei tule sanomista puolin eikä toisin.

Olette viisaita. Säännöllisyys tekis mullekin hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:

Onko sulla lapset koulussa? Aika luksusta.

2 koulussa, 2 tarhassa 3 pv/vko. en voi ottaa tarhasta pois, kun ei tiä milloin kutsu takas töihin käy. käyn kamujen kaa lounailla, tai miehen kaa. huomenna esim hoitelen aamulla vähän juoksevia asioita, sitten menen jumppaan ja lounaalle miehen kanssa. käyn sitten kaupassa ja reiki-hommia iltapvllä. todellakin aivan erittäin mahtavaa luxusta! nautin kympillä. kun ei tiä, millon loppuu. muutenkin olen ihminen, joka tarttee paljon omaa aikaa.

Mies tekee harrastuksiaan ja osin työtään työhuoneessaan joka päivä.Meillä menee tyyliin sillai että mies kattoo likkaa 1h,mä 2h.näin menee koko päivä.Eli oisko mies likan kans noin 2,5h päivässä,sinä aikana saan tehdä ruoan,pyykätä,siivota ja laittaa pannunpesään valkeen.

Omaa aikaa on puolin ja toisin silloin kun siltä tuntuu. Tällä hetkellä mies käy pari kertaa viikossa pelaamassa hallilla ja minä käyn kerran viikossa laulamassa ja yleensä lauantaisin pääsen kaupungille ihan isseksein. Mutta käytännössä pääsisin lenkille tms. yksin vaikka joka ilta, mies tykkää olla lasten kanssa kotosalla.

muoks. ja lapset siis 5v ja 2kk

Kokemuksen kautta. Aikamme näiden asioiden kanssa väännettiin ja välillä riideltiin. Sitten tehtiin sopimus tietyistä päivistä ja kaikki toimii kuin rasvattu :)

Kokemuksen kautta. Aikamme näiden asioiden kanssa väännettiin ja välillä riideltiin. Sitten tehtiin sopimus tietyistä päivistä ja kaikki toimii kuin rasvattu :)

Niin ja on myös automaattisesti tasapuolista. Pitää ehdottaa miehelle. Kiitti ideasta. :)

Kerran kuukaudessa on omaa aikaa n. pari tuntia. Silloin mies kahtoo vauvaa. Silloin saatan käydä kampaajalla tai shoppailemassa.

Periaatteessahan sitä omaa aikaa on joka päivä, kun vauva nukkuu päiväunet. Silloin kuntoilen.. eli nostelen painoja yms. Silitän ja siivoan.

Meillä on vauva 6kk.

Niin paljon kuin haluan/on tarvetta.

Mitä milloinkin, käyn shoppailemassa, kavereilla, harrastuksissa, baarissa tms.

4v ja 2v.

Mulla ei tulis itselläni mieleenkään sopia mitään aikoja milloin mulla on "vapaata", kuulostaa jotenkin todella omituiselta.

Yhteistyössä