G:Paljonko olet budjetoinut lasten talvivaatteisiin?

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sanskuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Talvihaalari 149 ?, Takki 89 ?, goret 69,90?, kuomat 34 ?, talvihanskat 29 ?, kauluri 9?, hattu 20 ?, toppasormikkaat 12 ?, toppahousut 39 ?, luulis pärjäävän :whistle: Pipoja nyt tarvii viä, enemmän kun 1
Onko sulla kuitit tallessa vai mistä sä noin tarkasti kaikki hinnat muistat? :eek:
:LOL: Eihän noita nyt niin paljoa ole, että kyllä ne nyt muistaa
No kun mä en muista et paljonko mulla meni tänään ruokakauppaan rahaa, mistään muusta nyt puhumattakaan..

Talvihaalari 149 ?, Takki 89 ?, goret 69,90?, kuomat 34 ?, talvihanskat 29 ?, kauluri 9?, hattu 20 ?, toppasormikkaat 12 ?, toppahousut 39 ?, luulis pärjäävän :whistle: Pipoja nyt tarvii viä, enemmän kun 1
Onko sulla kuitit tallessa vai mistä sä noin tarkasti kaikki hinnat muistat? :eek:
:LOL: Eihän noita nyt niin paljoa ole, että kyllä ne nyt muistaa
No kun mä en muista et paljonko mulla meni tänään ruokakauppaan rahaa, mistään muusta nyt puhumattakaan..
Ja on mulla kyllä muutamista kuititkin tallella, mutta en katsonut :LOL:

Viime keväänä ostin jonathanin toppahaalarin 42e alesta ? rukkaset siihen. Nyt ostin cirafin kaksiosaisen toppapuvun 40e, vikingin goret 45e, lindexiltä hienostelutakin 30e, pipon 10e. lisäksi tuolta löytyy lisää pipoja ym viime vuodelta jotka menee vielä. ja kaapissa on yhdet saadut kuomat (ovat kuin uudet, käytetty ilmeisesti vaan rattaisssa istuen tms). vielä kun löytäisin ns. hienostelu kengät edullisesti.

Kuopukselle ostin viime vuonna sikapäiviltä Footin talvilenkkarit 1 ? ja ne menee vielä, Lindexiltä löytyi toppatakki 14,95 ? ja toppahousut 9,95 ? eli yhteensä mennyt 26 egeä. Isoimmille en ole vielä edes käynyt katsomassa. Kummallekin pitänee ostaa uudet toppatakit

Ei oo mitään budjettia..Toppikseen meni 59,90, lakki 19,90..kengät 25, sit kinttaat,kypäräpipo ja kauluri on vielä ostamatta..mummu onneksi kutoo lapsille villapuvut ja sukat joka talveksi:) Huhhuh..ja joka vuosi pitäis laittaa uudet!

Ei ollu budjettia ei... Ja nyt meidän neidillä on kyllä vaatetta... Yli meni siis että kolisi. Mutta miten ahneudelle saisi malttia? Harkitsin jo yksi päivä jopa jostain luopua. Sairasta mutta silti niin ihanaa :whistle:

jaahas...kaikille ostin takit ja toppahousut yht.lähemmäs 200erkkiä...
Sit lakit n.100e
käsineet n.100e
puku pienimmälle 35e
vielä ostamatta kunnon puku isommalle ja toka saa ekan vanhan...
Kengät pienelle 20e ja ostamatta yhdelle...

lady of the lake
Esikoiselle talvipuku (2-osainen) ostettu viime kevään alennusmyynneistä, kuopukselle ostin vastikään kun mukavan löysin.Mammuttimarkkinoilta ostin molemmille uudet kinttaat, tosin viime talvisetkin vielä menevät varakinttaina.Pyrin aina valmistautumaan etukäteen ja ostan esim.juuri kevään alennuksista uudet puvut seuraavalle talvelle ja käytän alennusmyyntejä hyväksi-säästää monta euroa!Kengät vielä ostamatta, kuopukselle kakkoskenkinä esikoisen vanhat Vikingit...

Kävin juuri Parkanossa Reiman tehtaanmyymälässä. Ei mun mielestä' ollut mitenkään erityisen halpoja hintoja siellä.. Tosin olen aika noviisi näissä vertailuissa. Eipä tullut ostettua mitään.

Tuntuu suioratsaan vähän oudolta ostaa näitä talvikamppeita tähän aikaan jo. Luulen, että oottelen vähän ja ostan alesta paremmat, kirpparilta on mielestäni ihan ok toppis jo ostettuna.

RiikkaTii
Ostin molemmille (1 v ja 4 v) pari uutta hyväkuntoista toppapukua kirppikseltä, suunnilleen 5 euroa / kpl. Lisäksi ostin kirppikseltä kinttaat molemmille, noin 2 euroa pari. Lisäksi nuorempi sai lakin (2,5 euroa) ja toppakengät (2 euroa). Vanhempi sai Goretex-kengät (2 euroa) ja villasukat (3,5 euroa), edelleen samasta paikasta. Sitten ostin paketin ohuita hanskoja molemmille (uutena, n. 3 euroa / paketti). Lisää kintaita ja villasukkia meillä oli kotona jo valmiiksi, samoin pipoja ja kypärälakkeja.

Villasukka
Ostan mitä lapsi tarvitsee, alesta/normaalilla hinnalla. Villaiset väliasut, sukat ja tumput teen itse. Laadukkaat vaatteet ovat kalliita mutta mieluummin ostan kunnon haalarin ja säästän jossain muussa. Muutoin kannatan kierrätystä mutta kengät hankin uusina.
Siis rahaa kuluu tarvittava määrä...

Vieras
Onkos tämä nyt sitten joku kehuskeluketju, että kellä menee eniten.
En varmaan sitten kuulu tähän, mutta laitan silti. :whistle:
Ostin viime keväänä puvun puoleen hintaan 30 euroa. Tänään Kuomat 30 euroa ja kypärälakki 10 euroa. Villapuku on viime talvelta ja varavillapuvun ostin kirppikseltä 2,5 eurolla.
Hanskoja on ennestään vaikka kuinka monet eli varmaan pipo pitää vielä ostaa. Siihen menee varmaan 10-15 euroa, en tiedä paljonko maksavat.
Eli tähän mennessä mennyt 72,5 euroa. Vielä jos löytäisi vaikka kirppikseltä jonkun varapuvun niin olisi hyvä. =)

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ostin viime keväänä puvun puoleen hintaan 30 euroa. Tänään Kuomat 30 euroa ja kypärälakki 10 euroa. Villapuku on viime talvelta ja varavillapuvun ostin kirppikseltä 2,5 eurolla.
Hanskoja on ennestään vaikka kuinka monet eli varmaan pipo pitää vielä ostaa. Siihen menee varmaan 10-15 euroa, en tiedä paljonko maksavat.
Eli tähän mennessä mennyt 72,5 euroa. Vielä jos löytäisi vaikka kirppikseltä jonkun varapuvun niin olisi hyvä. =)
Ja kaiken muun voin ostaa käytettynä, mutta kenkiä en. Pojalla on ns. länkisääret ( :D) joten tärkeää on ostat uudet ja sopivat kengät.

Siis meillä ei kovastikaan lompsa näistä talvihankinnoista kevene, koska ostan käytettyä HYVÄKUNTOISTA kirppikseltä. Rääsyissä eivät kulje, vaan ainakin omasta mielestäni ihan nätisti ja maalaisjärjellä hyvin puetut ovat meidän lapset. --> Juuri vastikään tein kaupat pojalle syys-kävelykengistä, UUDET, LAHJAKSI SAADUT JA KÄYTTÄMÄTTÖMÄT ovh 40 euroa, sain hintaan 18 e. Eli bongailu ja sinnikkyys näissä vaatehankinnoissakin kannattaa!!!

Vieras
Ja kaiken muun voin ostaa käytettynä, mutta kenkiä en. Pojalla on ns. länkisääret ( :D) joten tärkeää on ostat uudet ja sopivat kengät.

Ai joo, pitää muuten vielä syntymättömälle vauvalle ostaa toppapuku. =)
Siihen menee varmaan 20-30 euroa.

Liissa
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
En ossaa sannoo,mennään lauantaina Reiman tehtanmyymälässä,Kankaanpäässä,käymään.Kattelen sen jälkeen,mikä oli budjetti jos sieltä jotain löytyy.

Olisko kellään sieltä kokemuksia,kannattaako käydä,vai onko ihan samat hinnat kuin vähittäiskaupoissakin?
kannattaa käydä kankaanpään reiman tehtaanmyyälässä. Itsekin olen sinne menossa mutta vasta 11.13.10 kun on varaston tyhjennysmyynti!
Yleensä haen kolmelle lapselleni haalarit travallen teht.myymälästä tampereelta, puoleen hintaan kun saa alesta ostaa. Aleviikko on aina juhannuksen aikaan ja joulun aikaan, liity postituslistalle niin saata meilillä hyvissä ajoin tiedot tulevista alennuksista.
Ihanaa kun voi ostaa todella laadukasta edullisesti!!

mie
Ihan uteliaisuuttani kysyin millaisia summia muilla menee ja mitä aiotte hankkia.En edes ajatellut että joku voisi pitää tätä keskustelua kehuskeluketjuna ;)

Itse olen tarkka väreistä ja maksan vaikka vähän enemmän jos löydän oikein kivat ja kunnolliset tamineet,ne on sitten mukavat päällä.

Pastori
Aijon käyttää tasan 593,78?. Ostan sillä haalarin ja kengät. Jos löytyy jotain ylimääräistä niin saattaa neiti saada uuden hatunkin ja käsineet. Reimatecia tietenkin.

Sitruuna
Huiii, mua ihan hirvittää, miten paljon voi lasten vaatteisiin laittaa.. Meiän perheellä ei yksinkertaisesti ole varaa. Olisihan se kivaa, kun lapset voisi kulkea uusissa hienoissa vaatteissa, mutta kun ei voi niin ei voi. Toisten lasten vanhoissa meilläkin kuljetaan, joko sukulaislasten, kavereiden vanhoissa tai kirppiksiltä ostetuissa. Kenkiä joutuu joskus ostamaan uutena.

Hui, mulla menee edelleenkin kylmät väreet. Ja olen kai kateellinenkin.. Kun perheen tulot käteen saatuna on reippaasti alle 2000 euroa kuussa, niin ei siitä voi kyllä mitenkään lohkaista 500 euroa lasten vaatteisiin. Hrrr...

Ollapa rikkaampi :(

Yhteistyössä