G: Ovatko vanhempasi eronneet ja millainen on parisuhteesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyssäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyssäri

Vieras
Monissa tutkimuksissa on todettu vanhempien suhteen näyttävän esimerkkiä lapselle tulevassa elämässä. Uskotko tähän? Onko omat vanhempasi eronneet,pettäneet ja millainen on oma suhteesi ?

-Eivät ole eronneet ovat olleet 22 vuotta yhdessä,samoin miehen vanhemmat
-En ole ikinä pettänyt enkä ikinä voisi
-On ollut vain pitkiä vakituisia suhteita,ei irtosuhteita.

ovat eronneet, äitini myös seuraavasta miehestään. Hänellä taitaa olla kestänyt max3v suhde yhden miehen kanssa.

Itse olen kihloissa tällä hetkellä lapseni isän kanssa enkä ole koskaan harrastanut lyhyitä suhteita. Ehkä olen ennemminkin vastakohta vanhempiini. Miehen vanhemmat ovat olleet 27v yhdessä ja hänellä myös ennen minua takana vain pidempiaikaisia suhteita.

Eivät ole eronneet, olisin todellakin toivonut että olisivat eronneet. Vanhempieni parisuhde on ollut sellainen, että äiti on istunut kotona 24/7, ollut masentunut ja alistettu siihen sohvalle, ei mitään omaa elämää, omaa tahtoa olisi ollut jos sitä olisi saanut tuoda esille. Ovat vielä tänäkin päivänä naimisissa.

Ja siitä mallia ottaneena, rohkenin erota kun esikoinen oli 10kk ikäinen koska en halunnut murto-osaakaan lapseni elämään sitä p*skaa mitä omassa lapsuudessani oli. Ja vaikka elän nykyään paheksutusti uusperheessä kun lapsiakin on kahden eri miehen kanssa, tiedän tasan tarkkaan että tyttäreni ovat molemmat onnellisempia kuin monien ydinperheitten lapset. Meidän kodissa tytöllä on kaksi turvallista aikuista vanhempana ja vanhemman roolissa, vaikkei avomieheni biologinen isä olekaan, kyllä hän suuren isän roolin tuo tytöllekin samalla kun muillekin lapsille.

On ollut suhteita ilman seurustelua, mutta seurustellessa olen täysin sitoutunut ja parisuhdetta olen aina halunnut.

Nykyiseen liittooni pätee sama kuin aiempaankin, periaatteeni kolme tärkeintä kohtaa; jos mies ei petä, lyö tai ryyppää, minulla ei ole syytä erota.

Erosivat isäni alkoholismin ja väkivaltaisuuden ja skitsofrenian takia ollessani noin 6 vuotias.
Nykyään äitini on kihloissa mukavan miehen kanssa, ja he ovat olleet kohta kymmenen vuotta kimpassa, ja ainakin vaikuttavat aidosti onnellisilta.

Oma suhteeni on hellä ja puhumme paljon ja olemme rehellisiä toisillemme. Minulla on ollut paljon suhteita, mutta tämä ihminen vaan kolahti ja oli aivan jotain muuta. Olemme naimisissa ja rakastan ja arvostan ja kunnioitan miestäni kuten hänkin minua. Mieheni näytti minulle mitä oikea rakkaus on.

Minä juuri luin kirjan Avioeron perintö, jossa oli tutkimusta tästä aiheesta. Siinä tutkijan suuri huoli juuri se, että avioeroperheiden lapset huomattavasti ehjien perheiden lapsia enemmän eroavat. Tilastollisesti ero oli varsin merkittävä.

Sen tutkimuksen mukaan lapset (toisin kuin aikuiset) kärsivät erosta kumulatiivisesti, se tarkoittaa että lasten kohdalla eron vaikutukset näkyvät todella vasta aikuisina, kun pitäisi muodostaa oma parisuhde. Se on eroperheiden lapsille keskimäärin huomattavasti kivuliaampaa, koska heillä ei ole mallia kestävästä parisuhteesta.

Minulla vanhemmat ovat olleet naimisissa noin 50 vuotta ja ovat varmaan maailman tappiin. Myös miehen vanhemmat ovat olleet naimisissa kauan, tosin "vain" noin 40 vuotta tai jotain. =)

Me olemme miehen kanssa olleet yhdessä yli 20 vuotta pitkästi ja tarkoitus on pysyäkin yhdessä.

Ovat eronneet.

En ole pettänyt enkä harrastanut lyhyitä suhteita. Nykyiseni kanssa menee hyvin, esikoinen syntyy helmikuussa ja häät on vuoden päästä :heart: Tulevaa en osaa ennustaa, mutta eiköhän siellä tule olemaan niin ylä- kuin alamäkiäkin, ihmisiä me vain ollaan.

Ovat eronneet (kaksikin kertaa..) Ja itellä ei parisuhdetta.

Muoks* ja pettämisestä en tiedä. Varmaan on vaikuttanut omiin suhteisiin,(ei niinkään ero,se oli onnellinen juttu,mutta se parisuhde jota jouduin katselemaan) itse en jotenkin yhtään "osaa" olla parisuhteessa.

Yhteistyössä