G: Ottaisitko yökylään?

• Viestiketjun aloittaja Sara
  • Ensimmäinen viesti
Sara
4 oman 1-6v lapsen lisäksi kolme 3-7v lasta ( samasta perheestä )

A ) Mielelläsi
B ) Vastentahtoisesti
C ) Et ottaisi

Entä otatko ylipäänsä lasten kavereita yökylään?

Itseä harmittaa, kun en oo ollenkaan sen tyylinen, että viihtyisin muiden lasten läsnäollessa tai osaisin olla silloin kuin kotonani. Oma vastaus on B. Tähän mennessä on ollut vain sukulaisten lapsia ja nytkin on tulossa kolme lasta kerralla, mutta otan kyllä aikanaan kavereitakin. Otan vain serkuistakin jo stressiä ja jännitän, että viihtyykö lapset ja tykkääkö ruuasta ja nukun silloin huonosti, kun pelkään, että joku alkaa ikävöimään kotiin keskellä yötä.

Miten muilla?

vieras
Kyllä mä toisaalta tykkään siitä että on vipinää. Meillä on omat niin pieniä vielä, että yökylät on pitänyt sopia miehenkin kanssa niin, että on sitten kaksi jaksavaa aikuista, ruuat suunniteltuna ja vähän ohjelmaakin. Viimeksi olin itse valvonut kuopuksen takia ennen yökylää ja kuopushan se mut herätti taas yöllä. Jotenkin en jaksant olla kauhean hyvällä tuulella, kun 5 vuotias pikkutyttö tuli auttamaan mua yöllä. Helposti sain hänetkin nukkumaan, mutta päätin, ettei yökyläläisiä kuitenkaan ennen kuin omat nukkuu yönsä ;)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä toisaalta tykkään siitä että on vipinää. Meillä on omat niin pieniä vielä, että yökylät on pitänyt sopia miehenkin kanssa niin, että on sitten kaksi jaksavaa aikuista, ruuat suunniteltuna ja vähän ohjelmaakin. Viimeksi olin itse valvonut kuopuksen takia ennen yökylää ja kuopushan se mut herätti taas yöllä. Jotenkin en jaksant olla kauhean hyvällä tuulella, kun 5 vuotias pikkutyttö tuli auttamaan mua yöllä. Helposti sain hänetkin nukkumaan, mutta päätin, ettei yökyläläisiä kuitenkaan ennen kuin omat nukkuu yönsä ;)
Niin sitä mäkin oon miettinyt, että ehkä sitten lasten ollessa vähän isompia jaksaisin paremmin enkä ottais niin paljon stressiä, kun lapset jo itse järkkää touhua eikä tarvi pelätä ainakaan niin paljon koti-ikäväkohtauksia. Mä en oo todellakaan mikään satutäti, joka jaksais puuhata jos nyt omienkaan lasten kanssa, niin ainakaan vieraiden. Oon kauhean ihmisarka ja jännitän jopa niitä lapsia. Nytkin mies on sopivasti koko huomisen päivän töissä ja tulee juuri siinä vaiheessa, kun lapset mnee nukkumaan, niin joudun oleen koko päivän yksin :(

vieras
Meillä on kolme lasta ja usein on ollut lasten kavereita yökylässä, mutta vain yksi lapsi kerrallaan. Meteliähän siitä syntyy kun on useampi lapsi. Mutta joo, tervetuloa vaan meille yökylään :)

A, jos mie tiedän, että lapsilla yleensä menee leikit ja jutut hyvin yksiin.

Meillä on enimmillään ollut 9 oman lapsen lisäksi 5 lasta naapurista yökylässä, ja yö meni tosi hyvin - ainoa tiukempi paikka oli iltapesujen aikaan, kun tuli vähän kähinöitä siitä, kuka menee ja kenen kanssa... ja missä järjestyksessä :D

yölintu
Lapsella on joskus kolmekin kaveria yökylässä. Ei kuitenkaan viikolla. Onhan siinä oma hommansa mutta onhan niitä aikuisiakin joskus. Kesällä naapurustoa asustaa tuolla ulkorakennuksessa ja hauskaa on.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
A, jos mie tiedän, että lapsilla yleensä menee leikit ja jutut hyvin yksiin.

Meillä on enimmillään ollut 9 oman lapsen lisäksi 5 lasta naapurista yökylässä, ja yö meni tosi hyvin - ainoa tiukempi paikka oli iltapesujen aikaan, kun tuli vähän kähinöitä siitä, kuka menee ja kenen kanssa... ja missä järjestyksessä :D

Hui, hattua nostan.
Mä oon tavallaan kateellinen just näiden huomenna kylään tulevien serkkujen äidille, kun se tuntuu ottavan niin lunkisti muiden lapset ja mielellään ottaa kyläilijöitä. Mä teen sen vain lasten takia, kun tiedän, että ne viihtyy ja tykkää.

olgaoskari
A
Omat 15, 13, 8 ja 4
Tervetuloa vaan samaan hulinaan, viihtyvätpä omatkin eikä noille ole tarttenut ohjelmia järjestellä ja jos ei samat sapuskat kelpaa kuin omille niin sitten saapi olla syömättä - kaikki kyläilijät on kyllä syöneet ja enemmänkin kuin omat...
Lasten kavereita meillä yökyläilee harva se viikonloppu - joskus on yksi ja joskus on ollut neljäkin yhtä aikaa
Omia ei kavereille yökylään saa sitten millään (harvoin kyllä kukaan on pyytänytkään, tiedä sitten miksi näin) - kotona on kuulemma kivempaa

joo
Ottaisin ehkä mieluummin vähän vanhempia lapsia, n. 6 vee ja ylöspäin, kummityttö 3 vee on kyllä ollut, mutta kun se välillä niin ikävöi kotiin... Pojan kavereita ottaisin, kait ne yhdessä leikkis. Poika 7.

Ai siis että olisin seitsämän lapsen kanssa :eek: Juu, ei... tai en tiedä. :/
Kai se vähän riippuu niistä lapsista, että mimmosia ovat. En millään pystyisi valvomaan neljää vierasta pilttiä jotka viipottavat eri suuntiin. Milloin on yksi tunkemassa kättään koiratarhaan,-milloin joku meinaa hypätä laiturilta veteen ja milloin yksi putoaa puusta ja murtaa ranteensa...

*Näkee kauhukuvia.. :whistle: *

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin sitä mäkin oon miettinyt, että ehkä sitten lasten ollessa vähän isompia jaksaisin paremmin enkä ottais niin paljon stressiä, kun lapset jo itse järkkää touhua eikä tarvi pelätä ainakaan niin paljon koti-ikäväkohtauksia. Mä en oo todellakaan mikään satutäti, joka jaksais puuhata jos nyt omienkaan lasten kanssa, niin ainakaan vieraiden. Oon kauhean ihmisarka ja jännitän jopa niitä lapsia. Nytkin mies on sopivasti koko huomisen päivän töissä ja tulee juuri siinä vaiheessa, kun lapset mnee nukkumaan, niin joudun oleen koko päivän yksin :(
hanki nyt jostain vähän lujuutta nainen...et tuu kovin hyvin pärjäämään elämässä jos lapsiakin pelkäät..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Kai se vähän riippuu niistä lapsista, että mimmosia ovat. En millään pystyisi valvomaan neljää vierasta pilttiä jotka viipottavat eri suuntiin. Milloin on yksi tunkemassa kättään koiratarhaan,-milloin joku meinaa hypätä laiturilta veteen ja milloin yksi putoaa puusta ja murtaa ranteensa...

:LOL: Älä nyt, mä en nuku ens yönä ollenkaan, kun jännitän tulevaa! Ei sillä, ihan kilttejä lapsia ne on, mutta siltikin tuntuu, että 7 1-7- vuotiasta on mulle liikaa ja se huuto mikä siitä syntyy... Lapsista vain kaksi on tyttöä, loput poikia.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
hanki nyt jostain vähän lujuutta nainen...et tuu kovin hyvin pärjäämään elämässä jos lapsiakin pelkäät..
Kyllä mä pärjään, ei se siitä ole kiinni. Mä vaan etukäteen jännitän ihan hulluna, niin kuin jännitän aina, jos on joku uusi erilainen tilanne tulossa. Enkä tosiaan osaa olla kovin luonnollinen vieraiden lasten tai aikuisten kanssa. Ujo olen.

:LOL: Älä nyt, mä en nuku ens yönä ollenkaan, kun jännitän tulevaa! Ei sillä, ihan kilttejä lapsia ne on, mutta siltikin tuntuu, että 7 1-7- vuotiasta on mulle liikaa ja se huuto mikä siitä syntyy... Lapsista vain kaksi on tyttöä, loput poikia.
Huh, on sulla hommaa. Eikä kyllä käy kateeksi, varsinkaan tuon poikalauman osalta. :whistle: Tsemppiä koitokseen ja yritä pysyä järjissäsi. :hug:

ap

Huh, on sulla hommaa. Eikä kyllä käy kateeksi, varsinkaan tuon poikalauman osalta. :whistle: Tsemppiä koitokseen ja yritä pysyä järjissäsi. :hug:

Kiitos, yritän ajatella niin kuin synnytyksessä, että aikanaan tää on ohi :)

Yhteistyössä