G: ostaisitko sekarotuisen koiranpennun?

• Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
En.
Tahdon käydä näyttelyissä ja harrastaa muutakin, siinä syy.

Minusta on aivan käsittämätöntä että ihmiset oikeasti maksavat sekarotuisesta / paperittomasta koirasta jopa 500 euroa :eek:

Voisin ostaakkin ja ostaisin jos meillä vain olisi paaaljon isomipi piha eikä naapureita lähellä. Nimittäin tykkään, että koira saisi olla vapaana pihalla, kun itsekin ollaan kotona. Itse tykkään keskikokoisista koirista. Rodulla niin ei ole mulle väliä, kun en tykkää mistään koiranäyttelystä. Mulla on ollu kaksi koiraa kaverina toinen oli sekarotuinen ja toinen wels gorgi.

äiti04
Olen huomannut että pienistä sekarotuisista maksetaan vähintään 300-500e.
Itse maksanut omasta keskikokoisesta koirastani (bordelcollien ja belgianpaimenkoiran sekoitus) 700mk 6-vuotta sitten.
Aivan ihana koira on. Mietin silloin saksanpaimenkoiraa tai vastaavaa mutta osui silmään ilmoitus tosta yhdistelmästä.

Nyt olis mietinnän alla jos teettäisin pennut omalla koiralla kun on ollut kysyntää jo monta vuotta (tuttavia) et ottais pennun jos teetän.
Mutta isäksi jos sais puhdasrotuisen tai musta/tumma melko pitkäkarvainen koiran niin tulis varmaan ihania.

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Loka:
Voisin ostaa mutta mitään satoja euroja en maksaisi, ihan vaan sen takia että en halua että kukaan "teettää sekarotuisia" pentuja ja myy niitä kalliilla !!
Tiedän erään ihmisen jolla on monta koiraa. Sanoi sitten kerran, että pitää tuolla pienimmälläkin teettää pennut että jää siitäkin voitolle :eek:

vieras
Voisin ja ostinkin. Ostin ison koiran ja maksoin satasen, molemmat vanhemmat ovat puhdasrotuisia. Maailman ihanin koira onkin. en halua harrastaa näyttelyjä, joten ihan sama että on sekarotuinen. Ja ajoin yhteensä 1500 kilsaa että sain tuon söpöläisen kotiin...

vieras
En koska mä haluun harrastaa kaikkea ja siihen on paperillinen koira ainoa vaihtoehto.
Sekarotuista voisin harkita JOS hinta olisi kohtuullinen JA tarkkaan tiedossa sukutaulut.

sulkasato
En kannata sitä ns. pentutehtailua, mutta voisin silti maksaa sekarotuisestakin koirasta, varsinkin pienestä koirasta. Mulle ei koiran rodulla ole väliä, en halua näyttelykapistusta vaan kaverin. Niinku melle sanoi yläpuolella, eipä kukaa sit hanki ainakaa nii helposti hetken mielijohteesta koiraa jos siitä joutuu maksamaan. Ja tuskin sekarotuisesta koskaan joutuu nii paljo maksamaan ku rotukoirasta.

en varmaankaan ottaisi,meillä on tällä hetkellä puhdasrotuinen koira. Vaikkakaan ei minulla seropeja vastaankaan mitään ole. Joskus käy yksinkertaisesti "vahinko" ja koira saa pennut. Mutta jos vartavasten pentuja tehtaillaan niin sitä en hyväksy!
Ja jos nyt sitten päätyisin seropiin niin ottaisin vastaan tai sitten maksaisin max. 100e

Yhteistyössä