G: Onko teillä parasta ystävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ''vieras''
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

''vieras''

Vieras
Galluppia tylsien iltojen iloksi :) Kuinkakohan moni on mullekkin sanonut, että vain teinit luokittelevat ystäviään parhaisiin ja ei niin parhaisiin, mutta onko teillä ketään ihmistä ystävänä, joka olisi läheisempi kuin muut ystävät? Kumppania ei lasketa :D Mikäli on niin vastailes tähän pieneen kyselyyn :)

1. Mitä vuosimallia olette?
-
2. Kauan olette tunteneet? Missä tutustuitte?
-
3. Kuinka usein vietätte aikaa yhdessä?
-
4. Onko kummallakaan lasta? Mikäli on, onko se vaikuttanut jotenkin ystävyyssuhteeseenne? Oletteko esim. nähneet entistä harvemmin?
-

Mietin vain tällasia jonnijoutavuuksia, koska oma paras ystäväni odottaa lasta ja itse lapsettomana (ennen kuin joku tulee moittimaan etten tiedä äidin kiireistä mitään niin olen kyllä lapsirakas ja vauvakuumeilen :D) mietin, että mitä muutoksia tää voi tuoda tullessaan. Toivottavasti nähtäs tarpeeksi, koska kyseessä on ihana ihminen. Mutta niin, vastailkaas :)

1. Hän -74 ja minä -76

2. Olemme tunteneet siitä asti kun olin 1-vuotias, asuimme samassa rivariyhtiössä.

3. Vietämme aikaa yhdessä pari kertaa vuodessa. Toinen kerta on aina kesällä kun hän on noin kuukauden Suomessa ja silloin tapaamme lähes joka päivä.

4. Molemmilla on kaksi lasta. Hän sai ensin kaksoset joihin ihastuin niin kovasti että itsekin ensimmäistä kertaa elämässäni aloin ajatella että voisin haluta lapsia. Vuosi hänen lastensa syntymän jälkeen minä sain lapsen. Lapset eivät ole vaikuttaneet ystävyyteemme ainakaan negatiivisesti.

1) -68 minä ja -69 ystäväni
2) 28 vuotta tunnettu, ystäviä meistä tuli 21 vuotta sitten. Samalla työpaikalla ollaan.
3) Liian harvoi nykyään, hän töissä minä opiskelen. Silloin päivittäin, kun olen töissä.
4) Ystävällä yksi lapsi, minulla kolme vanhin samaa ikää kuin ystävällä. Vaikutus ystävyyssuhteeseen oli että lapsista tuli ystävykset myös.

Kyllä mulla ainakin on ns. paras ystävä, kaveri jonka olen tuntenut ala-asteen 1.luokalta alkean eli aika kauan n. 27 vuotta siis, molemmat ollaan synnyttä -77. Vaikka muutot ja opiskelut on meitä vuosien aikana erilleen heitellyt, niin aina on yhteyttä pidetty ja toistemme luona säännöllisen epäsäännöllisesti käyty. Kyseinen kaveri oli myös kaasoni 8 vuotta sitten. Nyt molemmilla on lapsi/lapsia ja nähdään lasten kanssa ja välillä ilman. Kovin pitkiä aikoja ei tätä nykyä ehditä toistemme seurassa olla, mutta tärkeintä on ehkä se, että tietää että on joku jolle voi soittaa kun elämä potkii päähän ja joku joka tuntee sut pidemmälta ajalta, koska toista tuollaista kaveria en enää voi saada. Huomenna lähdemme yhdessä Porvooseen viettämään syyspäivää.

Minä olen syntynyt 1965, Mika 1972.

Olemme tunteneet pian 12 vuotta. Tutustuimme alun perin netissä, mutta 11 vuotta olemme olleet "livebestiksiä".

On ollut elämänvaiheita, jolloin olimme yhdessä ehkä 4 päivää viikossa.
Nykyään tapaamme noin yhtenä viikonloppuna kuussa ja muuten juttelemme puhelimessa/facessa.

4. Onko kummallakaan lasta? Mikäli on, onko se vaikuttanut jotenkin ystävyyssuhteeseenne? Oletteko esim. nähneet entistä harvemmin?
Minullaon 8(9) lasta, Mikalla 4.
Olemme toistemme lasten kummeja ja osallistumme toistemme lasten elämään.

Minä -87 eikä ystäviä :( yläasteella sairastuin masennukseen jonka vuoksi kaikki "stävät" kaikkosivat jonnekkin, myöhemmin kuulin heiltä etteivät jaksaneet kun voin usein niin pahoin. Enkä sen vuoksi edes halua ystäviä saatika päästää ketään ihmistä lähelle.

1) Paras ystäväni ja minä ollaan samanikäisiä, 70-luvun puolestavälistä.
2) Tunnettu yli 30v, oltiin naapureita lapsena.
3) Nähdään yleensä joka viikko ainakin kerran. Soitellaan tai tekstaillaan päivittäin.
4) Hänellä on lapsi, minulla ei. Kyllä se on vaikuttanut ystävyyteen mutta ehkä pikemminkin lähentävästi? Tosin jotkut asiat on jääneet häneltä lapsen myötä, niitä teen sitten muitten ystävien kanssa. Niinkuin ex tempore -reissut.

Minulla on ollut samanikäinen bestis, mutta hän muutti miehensä luokse, ja sen jälkeen en ole ollut tervetullut ystäväni elämään (hänen miehensä ei pidä minusta) joten ystävyys on hiipunut hyvän päivän tuttuudeksi. Tämä kaveri käy pari kertaa vuodessa meillä pakollisilla "kummin velvollisuus"-vierailuilla.

- 1986
- 14 vuotta, koulussa.
- Muutaman kerran vuodessa
- Minulla, ei ole vaikuttanut mitenkään.

Oikeastaan ei ole ihan parasta ystävää, 3 tosi hyvää ystävää kuitenkin. Vanhimman ystävän kanssa ollaan oltu ystäviä 36 vuotta ! Ekalta luokalta asti. Peruskoulussa ja kauppiksessa oltiin kuin paita ja peppu. Nyt aikuisella iällä nähdään tai vähintään soitellaan lähes joka viikko. Meillä molemmilla on 2 lasta joilla ikäeroa vain muutama kk. Minä + mieheni olemme ystäväni pojan kummeja. Ja hauska yhteensattuma että aikoinaan meidän äitimme olivat (ovat edelleen) ystäviä keskenään ja myös meidän lapsemme ovat taas ystäviä keskenään eli 3 sukupolvea jo :)

- 91 ja 90
- Netissä
- Aina kun ystäväni opiskeluiltaan tulee lomalle tms käymään synnyinpaikkakunnallaan
- Minulla on nyt reilut 5 kk ikäinen vauva ja ystäväni on lapsen kummi. Mielestäni vauva on enemmänkin lähentänyt suhdettamme. Näemme saman verran kuin aina ennenkin.

1982

15 vuotta, koulussa tutustuimme

Useamman kerran viikossa

Hänellä on, minulla ei. Ei haittaa tahtia, yhtä paljon näemme edelleen, lapsi kulkee mukana ja on minullekin erittäin tärkeä. :)

- Minä -80 ja ystävä kaksi vuotta nuorempi

- Ihan pienestä pitäen, samalla kadulla asuttu

- Nykyään enää harvemmin. Asutaan eri paikkakunnalla ja erilaiset elämäntilanteet. Mielellään näkisin useamminkin, mutta nykyään ehkä vain noin kerran tai pari kuukaudessa.

-Minulla on lapsi ja se tuntuu muuttaneen ystävyyttä. Meitä ei kutsuta koskaan perheenä kylään ja muutenkin ystäväni tuntuu olevan se kiireinen tapaus vaikka raskausaikanani huokaili ettei mulla ole enää kohta aikaa mihinkään. Nykyään se olen minä joka järjestää aikaa ja ehdottaa tapaamisia. Harmittaa kyllä tämä...

Olen vuosimallia -79. Tajusin eilen miten tungen elämästäni kaikki ulos. Suojellakseni itseäni tai/ja toisia. Molempia. Yksi minulle tärkeimmistä ystävistä katosi elämästäni, vaikka edelleen on siinä. Ensin masennuin minä, sitten hän. Sen jälkeen en enää löytänyt tietä ja nyt en halua häntä ihan lähelle. Ei meillä ole enää mitään yhteistä minusta, joten intressit yrittämiseen on nollat. Se tuntuu liian vaativalta, liian pelottavalta, liian vaikealta ja liian valheelliselta meidän menneisyydellä yrittää aloittaa pöydältä mikä on täynnä muruja.

Nyt toinen hyvä ystäväni kamppailee itsensä kanssa ja koen hänet välillä loukkaavaksi, välillä itseni sietämättömäksi hänelle. Kyllästyin itseeni. Minua ei kuitenkaan tunnu haittaavan yksinäisyys näköjään. Sitä kaipaan kroonisesti koko ajan. Jos minulle sattuu jotain, en minä tunne enää edes tarvetta soittaa kenellekään kertoakseni. Ikäviä asioita kun sattuu, en siihen edes kykene. Olen liian omaehtoinen, enkä kunnioita ystäviäni tarpeeksi.

1. minä -79, ystävä -81
2. Ollaan sukulaisia, vanhemmat ovat meidän kummeja päikseen
3. Viikottain nähdään, niin usein kuin vaan ehditään ja lapset on terveitä
4. Molemmilla on kaksi lasta, äitiysloma-aikana on nähty useammin mutta nyt vähän harvemmin kun minä olen edelleen kotona ja hän tekee 3-vuorotyötä

[QUOTE="...";24596419]Mulla on useampi "paras ystävä" :) Eri elämäntilanteissa mukaan tarttuneita ja ikuisesti mukana matkustavia. 4 sanoisin.[/QUOTE]

Myös minulla juuri näin. Välillä on jonkun kanssa pidempi väli, ettei yhteyttä pidetä niin aktiivisesti ja silloin kenties toisen ystävän kanssa ollaan aktiivisemmin yhteydessä, elämäntilanteitten mukaan.

Itselläni on kaksi lasta, kaksi ystävistäni on lapsettomia ja kahdella ystävistäni on kolme lasta. Eli perheellisen ja lapsettoman ystävyys voi olla täysin mahdollista.

Mulla on semmonen onnellinen tilanne että on "vanha paras ystävä" kenen kanssa on tunnettu 30 vuotta, ja "uus paras ystävä" kenen kanssa on tunnettu n. 6 vuotta. Molemmat on aivan ihania, aivan erilaisia, tehdään yhdessä eri juttuja... heillä on molemmilla 3 lasta, mulla 2. Nähdään paljon sekä lasten kanssa että ilman, molempia tapaan viikoittain. Molempien kans on myös tehty ns. aikuisten reissuja.

-minä -72 ja hän muistaakseni -55
-Perhetuttuja
-Ennen viikottain, nykyisin ei juuri koskaan sillä asuu Kaliforniassa.
-Molemmilla on lapsia. Ei muuttanut tapaamisia mitenkään, ainoastaan välimatka :D

ennen oli hyviä ystäviä. välimatka on viilentänyt välit. osa katkaissut välit ilman mitään syytä, tai en ainakaan ymmärrä miksi vältellään vaikka ennen oltiin bestiksiä??ihmiset on outoja.. no nyt olen löytänyt ihanan ystävän uudelta paikkakunnalta...semmosen sielunkumppanin..

Yhteistyössä