Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei ole ollut mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä veriarvo sulla on ollut koholla josta ovat päätelleet, että sulla on jossain kasvain? En oo koskaan kuullutkaan semmosesta arvosta ja siksi kyselen :ashamed:
Lisäkilpirauhasen liikatoiminta.. Näin lääkäri minulle sanoi. Että sen lähes aina aiheuttaa kasvain.Alkuperäinen kirjoittaja häh:Miten mä oon ymmärtäny, että se liittyy lisäkilpirauhaseen...?? Eli ei mitenkään välttämättä kasvainta tarkoita??
Onneks muksut pitää ajatuksen kyllä hyvin kasassa.. Neljän kanssa touhutessa , päivät vierähtää nopsaanAlkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:En voi kyllä sanoa kun että voin vain kuvitella sun huolen määrän...epätietoisuus on pahinta,yritä jaksaa! :hug: :heart:
Hei,jos yhtään lohduttaa niin mun siskollani oli just tuo ja siltä löytyikin jotain ylimääräistä jostain kilpirauhasista.Niistä otettiin ohutneula näytteet ja oli hyvälaatuista! :hug:Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:Lisäkilpirauhasen liikatoiminta.. Näin lääkäri minulle sanoi. Että sen lähes aina aiheuttaa kasvain.Alkuperäinen kirjoittaja häh:Miten mä oon ymmärtäny, että se liittyy lisäkilpirauhaseen...?? Eli ei mitenkään välttämättä kasvainta tarkoita??
Juu, no ..katotaan nyt mitä tuleman pitää..Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:Hei,jos yhtään lohduttaa niin mun siskollani oli just tuo ja siltä löytyikin jotain ylimääräistä jostain kilpirauhasista.Niistä otettiin ohutneula näytteet ja oli hyvälaatuista! :hug:Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:Lisäkilpirauhasen liikatoiminta.. Näin lääkäri minulle sanoi. Että sen lähes aina aiheuttaa kasvain.Alkuperäinen kirjoittaja häh:Miten mä oon ymmärtäny, että se liittyy lisäkilpirauhaseen...?? Eli ei mitenkään välttämättä kasvainta tarkoita??
voi Toivotaan että ei tule muutoksia pahempaan. *rutistaa*Alkuperäinen kirjoittaja Tunnoton:Mulla kyhmystruuma eli monen monta kasvainta kaulassa. Vain osasta on otettu ohutneulanäytteet ja ne vaikuttais olevan hyvänlaatuisia mutta aina joskus yön pimeimmillä tunneilla mietin että mitä ne loput sitten onkaan.. :/ Varsinkin kun on ollut selittämättömiä outoja oireita viimeaikoina..
Leikattiinko ne pois, via miten hoito meni ?Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:Hei,jos yhtään lohduttaa niin mun siskollani oli just tuo ja siltä löytyikin jotain ylimääräistä jostain kilpirauhasista.Niistä otettiin ohutneula näytteet ja oli hyvälaatuista! :hug:Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:Lisäkilpirauhasen liikatoiminta.. Näin lääkäri minulle sanoi. Että sen lähes aina aiheuttaa kasvain.Alkuperäinen kirjoittaja häh:Miten mä oon ymmärtäny, että se liittyy lisäkilpirauhaseen...?? Eli ei mitenkään välttämättä kasvainta tarkoita??
Tädilläni oli juuri tuollainen tapaus ja kasvain oli hyvälaatuinenAlkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:Lisäkilpirauhasen liikatoiminta.. Näin lääkäri minulle sanoi. Että sen lähes aina aiheuttaa kasvain.Alkuperäinen kirjoittaja häh:Miten mä oon ymmärtäny, että se liittyy lisäkilpirauhaseen...?? Eli ei mitenkään välttämättä kasvainta tarkoita??
Ihana kuulla, näitä hyvänlaatuisia juttuja . =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tädilläni oli juuri tuollainen tapaus ja kasvain oli hyvälaatuinenAlkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:Lisäkilpirauhasen liikatoiminta.. Näin lääkäri minulle sanoi. Että sen lähes aina aiheuttaa kasvain.Alkuperäinen kirjoittaja häh:Miten mä oon ymmärtäny, että se liittyy lisäkilpirauhaseen...?? Eli ei mitenkään välttämättä kasvainta tarkoita??
Voi,ihanaa :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Hyvis rinnassa:Mulla löytyi rinnasta 2,5 x 3 sentin kokoinen patti. Utralla se todettiin epätarkkarajaiseksi ja huonokaikuiseksi, radiologi sanoi että vaikuttaa huonolaatuiselta. Selvä kasvain siis, ei mikään rasvapatti tai kysta. Paksuneula-biopsian jälkeen odotimme vastauksia 2 viikkoa ja tulos tuli: hyvän laatuinen kasvain. Veriarvoissa ei näkynyt mitään poikkeavaa.
Ei ole leikattu,tuosta on nyt parisen vuotta.Sielä ne on edelleen.Sillä vaan sitten heittelee paljon noi kilpirauhas arvot ja lääkkeitä se syö aikalailla tietääkseni mutta muuta hoitoa ei oo tarvis.Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:Leikattiinko ne pois, via miten hoito meni ?Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:Hei,jos yhtään lohduttaa niin mun siskollani oli just tuo ja siltä löytyikin jotain ylimääräistä jostain kilpirauhasista.Niistä otettiin ohutneula näytteet ja oli hyvälaatuista! :hug:Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:Lisäkilpirauhasen liikatoiminta.. Näin lääkäri minulle sanoi. Että sen lähes aina aiheuttaa kasvain.Alkuperäinen kirjoittaja häh:Miten mä oon ymmärtäny, että se liittyy lisäkilpirauhaseen...?? Eli ei mitenkään välttämättä kasvainta tarkoita??
Millaisia oireita sinulla on ?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mul on kilpirauhasessa kaksi alle 1 cm kokoista kasvannaista, ne on kehittyny siihen hoitamattoman vajaatoiminnan myötä. Multa ei oo ohutneulanäytettä otettu koska ne on niin pienet ja ultrassa ne näytti pääasiassa nesteentäyttämiltä eli mustilta.
Ok , kiitos vastauksestasi!!! kaikkea hyvää teille!!Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:Ei ole leikattu,tuosta on nyt parisen vuotta.Sielä ne on edelleen.Sillä vaan sitten heittelee paljon noi kilpirauhas arvot ja lääkkeitä se syö aikalailla tietääkseni mutta muuta hoitoa ei oo tarvis.Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:Leikattiinko ne pois, via miten hoito meni ?Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:Hei,jos yhtään lohduttaa niin mun siskollani oli just tuo ja siltä löytyikin jotain ylimääräistä jostain kilpirauhasista.Niistä otettiin ohutneula näytteet ja oli hyvälaatuista! :hug:Alkuperäinen kirjoittaja Hölmölän-iita:Lisäkilpirauhasen liikatoiminta.. Näin lääkäri minulle sanoi. Että sen lähes aina aiheuttaa kasvain.Alkuperäinen kirjoittaja häh:Miten mä oon ymmärtäny, että se liittyy lisäkilpirauhaseen...?? Eli ei mitenkään välttämättä kasvainta tarkoita??
Niin ja se vielä että ohutneulanäytteellä siis todettiin tuo. Ja ultralla löydettiin.Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:Kilpirauhasesta löytyi kasvain, mutta oli hyvänlaatuinen. Ei tehdä mitään vaan annetaan siellä möllötellä. Joskus se vähän mietityttää mutta kaipa lekurit tietää.