G: onko sin mielestä pyykinpesu kotityötä?

tottakai on. pyykit koneeseen ja ripustaa kuivumaan, kuivien viikkaaminen kaappiin. koneellinen vaatteita ja toinen koneellinen vaippoja jokapäivä. lakananvaihtopäivinä sit enemmänki. kyllä se mun mielestä on kotityö
 
Onhan koneeseen ne likaiset jonkun laitettava ja puhtaat kuivumaan jne. vaikka tuskin pyykinpesua enää tarvii käsin tehdä ainakaan mittavassa määrin? Ja ketkä silittää, mankeloi niin kuuluu sekin pyykkitouhuun...Että mielestäni on kotityötä :)
 
Ja jos nauttii esim ikkunoitten pesusta- sitä ei lasketa? Koska TYÖN on oltava rankkaa tai inhottavaa.

Kyllä mun mielestä koko pyykkihuolta-vaatehuolto-tekstiilienhuolto on kotityötä, ellei sitten kerää pussiin ja roudaa pesulaan.....
 
"vieras"
[QUOTE="eee";24243818]Jep, ja kyllä mulla ainakin menee aikaa siihenkin, kun kerään kokoon pestävät pyykit, lajittelen ne värien mukaan, suljen vetoketjut ja avaan napit ja käännän vaatteet nurinpäin, laitan mahdollisesti tahranpoistoainetta hetkeksi vaikuttamaan tahrojen päälle jne. Ei se mulla aina ihan minuutissa ole ohi.

Ja tietty vaatteet pitää vielä ripustaa kuivumaan ja viikata kuivina kaappiin.[/QUOTE]

Jep ja vielä seitsemään eri kaappiin, oikeiden kokojen mukaan.

Ei se ainakaan kiva harrastus ole, kun meilläkin kestovaippaillessa pyörii vähintään 2 koneellista päivässä :LOL:
 
"poikia3"
Kyllä pyykinpesu on mun mielestäni kotityötä, se kun on muutakin kuin se, että kone pesee ne vaatteet. Kolmen pojan kanssa meillä on poikia ainakin riittävästi, kone pyörii joka ikinen ilta ja viikonloppuisin useamminkin. Vaikka meillä pyykkiä lajitellaankin jo koreihin, joudun silti tekemään tarkemman lajittelut, valkoiset pysyvät valkoisina, kun pesee ne yksin), vaaleat, värilliset, punaiset, tummat ja mustat, sekä lisäksi vielä lakanat ja pyyhkeet ja nekin värien mukaan.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24243849:
Samaa mieltä. Meillä ei ainakaan pyykit itsekseen lajittaudu materiaalien ja värien mukaan, eivät ripustaudu pesun jälkeenkään itsekseen pyykkinarulle eivätkä päädy itsekseen puhtaina vaatekaappeihin. Osan joutuu vielä silittämäänkin.
Mitä vaatteita sä silität?
Mun ei oo trvinnut edes miehen kauluspaitoja silittää sen jälkeen kun olen opetellut nekin laittamaan kuivuriin. hyvin vain oikoo ennen kuivuriin laittoa. mä en oo enää silittänyt mitään vaatteita, ei trvitse, lakanakin ssuoeuistuvat kuivura iävästi. kuivur muten omyös allergiaperhssä tossi kätevä, eule slnpajon vtepöyä. En ole huomannut että meidön vaattet olis nmaalia enemmän kutituneet ( mun vaattet kutistuu muutenkin =) )tai kärsineet.
 

Yhteistyössä