G: Onko mielestäsi pöljää antaa lapsille aivan erityyppiset nimet?

Jos lapsilla on sama isä, niin on.

Jos toisen isä on Pertti Perussuomalainen ja toisen isä Mehmet Keskivertoturkkilainen, niin sitten ei :xmas:

En mä osaa sanoa että miksi se on vähän pöljää, mutta se vaan on :D

Minusta ei. Jokainen ihminen on yksilö ja vaatii omanlaisensa nimen. Sisaruksen nimen ei pitäisi sitoa sitä mikä tulee muiden lasten nimeksi. Olen myös siinä mielessä erilainen koska ajattelen, että sukunimellä ei ole merkitystä siihen millaisen nimen antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Jos toisen isä on Pertti Perussuomalainen ja toisen isä Mehmet Keskivertoturkkilainen, niin sitten ei :xmas:

:laugh: Ai hemmetti sun ulosantiasi :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Moon niin lahjakas kielellisesti :xmas:

Meillä ainakin on erityyppiset nimet lapsilla eikä ala samalla kirjaimella tms. En ymmärrä miksi niiden pitäisi olla samankaltaisia. Eipähän mene nimet sekaisin. Jos lasten nimet olisi esim Eila ja Eira tai Jari, Jani ja Jami niin mites heitä pihaltakaan selkeästi huutelet (täällä maaseudulla). Tulisi varmaan yhden nimen huutelun päätteeksi kaikki varmuudeksi paikalle ;)

Mä oon kertonut tän ennenkin, mutta tiedän perheen missä on Toivo, Vilho, Eino, Aino ja Jasminella, enkä voi mitään sille että tulee mieleen joku "kuka ei kuulu joukkoon"- leikki :ashamed:

Toinen, palstalta bongattu klassikko on Matteus, Markus, Luukas ja Pasi :D

Jokainen valitsee lapsilleen nimet ja tuskin kukaan tahallaan huonoa valitsee joten kai se "pöljyys" on riippuvainen jokaisen omasta mielipiteestä.

Omaa kokemusta asiasta sen verran että meillä lapsilla nimet valittu sen mukaan että ovat vanhoja suomalaisia nimiä, 1900 luvun alusta. Ja perintönimiä eli kaikki löytyy jostain suvun perinnöistä. Ja sattunut vielä niin että kaikkien nimien alkuperä pohjautuu saksalaisiin nimiin. Eli kaikkien nimet ovat sellaisia että ei tarvi tavata, miten se kirjoitetaan.

Yhdellä on nimi sen verran harvinainen että sitä löytyy viimeisen sadan vuoden ajalta yhtä paljon kuin toisen lapsen nimeä yhden vuoden ajalta, joka on nykyään suosittu lasten nimi. Ja meille on ihmetelty, miksi niin erilaiset nimet eikä kaikkien mielestä sovi yhteen.. Mutta loppujen lopuksi ne ei ole erilaiset vaan sointuvat kaikki toisiinsa, ovat suomalaisia, helppoja kirjoittaa ja perintönimiä. Osa vaan on tunnetumpia kuin toiset nimet.

No mun mielestä sisarusten nimet ei tarvii olla samankaltaisia tai -tyylisiä tai alkaa samalla kirjaimella tms. Mun mielestä se olisi aika rajoittavaa, kun kuitenkin ovat ihan omat persoonansa... Mutta en kyllä laittais toiselle lapselle suomalaista nimeä ja toiselle ulkomaista :wave:

En laittais... Mun mielestä se vaan jotenkin ei sovi, ajatelkaa nyt sisarussarjaa Clarissa, Christabel, Chloe ja Tyyne. Kuka ei kuulu joukkoon? Tai Väinö, Reino ja Niclas. Kerttu ja Luca? Jadessa ja Eino.
Mutta oonkin aika ranttu, esim. saman alkukirjaimen sisarussarjat (Anna, Anneli, Anitta, Anne, Arto...) on musta aika mauttomia, samoin Mari, Sari, Ari, Jari... Että samantyylisyydelläkin on rajansa. Siis MINUN mielestä. Jokainen tietty nimeää lapsensa miksi haluaa.

Voi apua! Onks jossain oikeesti tän nimiset lapset :D Eihän nimissä tosiaan mitään vikaa ole, mutta kun luettelee tollai putkeen niin yks on kyllä pikkusen ulkopuolinen.

Mä oon kertonut tän ennenkin, mutta tiedän perheen missä on Toivo, Vilho, Eino, Aino ja Jasminella, enkä voi mitään sille että tulee mieleen joku "kuka ei kuulu joukkoon"- leikki :ashamed:

Ei saakeli, noi Matteus, Markus, Luukas ja Pasi saa mut edelleen vaan nauramaan yhtä paljon :laugh: :laugh:

Mutta onhan se tosiaan vähän hassun kuulosta, jos ovat ihan eri tyyliset nimet.

No joo, mä taas olen aina vierastanut noita sarjanimiä: leo, teo ja neo tai teea, meea, neea.. Lapsihan on yksilö eikä ensisijaisesti jonkun veli tai sisko, vaikka toki sitäkin.

No joo, mä taas olen aina vierastanut noita sarjanimiä: leo, teo ja neo tai teea, meea, neea.. Lapsihan on yksilö eikä ensisijaisesti jonkun veli tai sisko, vaikka toki sitäkin.

Siinäpä hyvä nimimerkki..moon niin lahjakas..

Alkuperäinen kirjoittaja jessus sua:

Siinäpä hyvä nimimerkki..moon niin lahjakas..

Ole hyvä, saat vapaasti ottaa sen käyttöösi :D

Mä kannatan sitä, että lasten nimet on samaa sarjaa...
Jos toiset on vanhoja nimiä ja yks on sitten uusi moderni nimi, niin aika oudolle kuulostaa!
Viljo, Väinö ja Vanessa, juuh, ei... :D

Meidän lasten nimet on todella erityylisiä eli tytöllä on perinteikäs nimi ja pojalla moderni. Eivät rimmaa yhteen, mutta molemmat luetaan niinkuin kirjoitetaan ja minun ja mieheni nimimaku ei käynyt muiden nimien osalta yksiin eli meillä näin. Mun mielestä vaan se on vähän tyhmää kun yhdessä tuntemassani perheessä on Mari ja Sari ja sitte vielä kolme muuta tyttöä. Mielikuvituksen puutetta ja siellä on kuulemma poikaa yritetty ja kovasti!

Meillä juuri viikko sitten neiti sai nimen ja eroaa kyllä muiden sisarusten nimistä.Lapsia on 5,4 tyttöä ja yksi poika.Kaikki muut tytöt alkaa kuuluisalla j-kirjaimella :D paitsi tämä meidän kuopus.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuliina:
Meillä juuri viikko sitten neiti sai nimen ja eroaa kyllä muiden sisarusten nimistä.Lapsia on 5,4 tyttöä ja yksi poika.Kaikki muut tytöt alkaa kuuluisalla j-kirjaimella :D paitsi tämä meidän kuopus.

Täh... luin eka, että sulla on lapsia 5,4..... :D :D

Nooh...ei kai se pöljää ole, mutta minä en olisi voinut nimetä lapsia Reinoksi ja Clarissaksi ja vaan siksi, kun eivät sovi keskenään. Kai kukin tyylillään :)

Mahdetaanko me tuntea samat Reino ja Clarissa, vai mistä repäisit juuri tuon yhdistelmän? :)

Musta on ihanan piristävää, että lapsilla on aivan erilaiset nimet. Yhteensointuvat ja 'samanlaiset' nimet tuntuu aina siltä, että ne on enemmän äidin mieliksi väännetty samanlaisiksi sen sijaan, että nimi olisi omannäköinen ja erilainen joka lapsella. Mä annan nimen lapsen mukaan, en hänen sisarustensa nimien mukaan.

Yhteistyössä