G: oletko ylioppilas, amis vaiko kauppis?

  • Viestiketjun aloittaja I am so happy
  • Ensimmäinen viesti
nakki
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Ja mitään en ole elämässäni niin katunut kun sitä kolmea vuotta minkä tuhlasin lukioon. NIIIN turha paperi kun olla ja osaa!
Mikä siinä on turhaa? :eek: etkö saanut tarpeeksi rahaa lahjaksi vai onko pipo tiukalla? Lukio on yleissivistävä koulu. :)
 
Yo + kaksi ammattitutkintoa, ja tämän vuoden fuksi.

Pidin itsekin aiemmin yo-tutkinnon suorittamista vähän turhana, mutta tulipahan käytyä. Olin siitä kuitenkin iloinen tänä vuonna, kun viimein (7 vuotta kirjoitusten jälkeen) päätin hakea yliopistoon. Joo, tiedän, että sinne voi hakea myös muilla todistuksilla mutta meni jotenkin kivuttomasti näin. Kielien opiskelussa lukio on hyvin hyödyllinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nakki:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Ja mitään en ole elämässäni niin katunut kun sitä kolmea vuotta minkä tuhlasin lukioon. NIIIN turha paperi kun olla ja osaa!
Mikä siinä on turhaa? :eek: etkö saanut tarpeeksi rahaa lahjaksi vai onko pipo tiukalla? Lukio on yleissivistävä koulu. :)
Jos jatko-opinnot suuntautuu amis-ammattikorkea-akselille, ei lukion papereilla tee vaan mitään. Jos peruskoulun jälkeen menee amikseen, saa saman vaadittavan pohjakoulun, itseasiassa lähtökohdiltaan jopa paremman, ammattikorkeakoulua varten kuin lukiossa, mutta on jo yksi ammatti takataskussa. Se on vaan fakta! No, olihan se kokemus sekin, mutta tulipa tuhlattua kolme vuotta elämästään. Sinä aikana olisi voinut opiskella jo jonkun ihan oikean ammatinkin, vaikka juuri merkonomiksi tai vaikka puusepäksi. Olisi siltä pohjalta voinut sitten jatkaa ihan mihin vaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua on aina mietityttänyt onko maisteri ylioppilas vaikka hän ei olisi käynyt lukiota. Tai onko ylipäätään yliopistossa opiskeleva ylioppilas, jos hän on mennyt yliopistoon vaikka avoimen väylän kautta?
Ei ole, jos ei ole suorittanut ylioppilastutkintoa.
Sitten olen vaan kauppis :)
 

Yhteistyössä