G: Oletko raskaana? Otitko sikainfluenssapiikin?

• Viestiketjun aloittaja Rokotus
  • Ensimmäinen viesti
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
juu raskaana, vkoja 21 + risat, en oo ottanut rokotetta. Pelkään rokotetta enemmän kuin itse tautia
Lisään vielä, että mulla neuvola täti ei ole painostanut mitenkään ottamaan tai olemaan ottamatta. Itseasiassa koko rokotteesta ei ole siellä puhuttu mitään, ei siis yhtään mitään.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja rv23:
En ottanut rokotetta enkä ota! En katsonut sitä tarpeelliseksi.
Riski siitä että rokote itse aiheuttaisi vauvalle jotain on suuri koska sitä ei ole tutkittu.
Vauva itse saa rintamaidosta sitten vasta-aineet taudille (eihän alle puoli vuotiaita vauvojakaan rokoteta ja siihenkin on taatusti hyvä syy!!!).
Alle puolivuotiaita ei rokoteta koska äidin piikki antaa suojan myös vauvalle..

eräs
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja rv23:
En ottanut rokotetta enkä ota! En katsonut sitä tarpeelliseksi.
Riski siitä että rokote itse aiheuttaisi vauvalle jotain on suuri koska sitä ei ole tutkittu.
Vauva itse saa rintamaidosta sitten vasta-aineet taudille (eihän alle puoli vuotiaita vauvojakaan rokoteta ja siihenkin on taatusti hyvä syy!!!).
Alle puolivuotiaita ei rokoteta koska äidin piikki antaa suojan myös vauvalle..
jännä miten erilaista tietoa ihmiset saa samasta asiasta :/

metsämurmeli
Otin, ihan alkuraskaudesta.. en vielä tiennyt olevani raskaana.
Jos olisin ollut tietoinen raskaudesta, en EHKÄ olisi ottanut. Liian vähän tietoa rokotteesta, mitä vaikutuksia lapseen jne.... mutta näin meni enkä jaksa asiaa enää miettiä.

ippu
Olen raskaana viikkoja on nyt 14+6. En oo ottanu rokotetta. En uskalla pelkään sitä. Itse tautia en osaa pelätä läheskään samassa mittakaavassa kuin rokotetta. Ainakaan sen perusteella, kuinka lievä se loppuen lopuksi oli tuo ensimmäinen aalto. En oo uskaltanu mun vajaa 2v lapsellekaan ottaa sitä rokotetta.

Yhteistyössä