G: oletko nuorena juonut paljon alkoholia? 2-3päivää putkeen?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
---
no oon tietty :D tupakoin joskus useammin, pääsääntöisesti kuitenkin silloin kun oltiin juomassa. useimmiten juotiin vaan 1 päivä, mut sitäkin rankemman kaavan mukaan. sana humalahakuinen juominen oli varsin tuttu :D noita useamman päivän putkia oli sit lähinnä juhannuksena ja muina pitkinä viikonloppuina. huumeita en ole käyttänyt. ja en ole lopettanut, vähentänyt vaan hurjasti ja tämä tapahtui varmaan 24 vuotiaana, muistaakseni.

Joo kyllähän sitä tuli juopoteltua ja tupakoinkin.
Huumeita en oo varsinaisesti käyttänyt.

Alkoholia juon yhä silloin kun siltä tuntuu, mutta tupakoinnin lopetin 6 vuotta sitten kokonaan.
Lapsia odottaessa en myöskään polttanut enkä käyttänyt alkoholia.

Tulihan sitä nuorempana, villissä opiskelijaelämässä kaikkea tehtyä.
Oli vappubileet, juhannukset, opiskelijahärdelliä... kaikkeen kuului alkoholi.

Tupakointia oon harrastanut, lopetin kun esikoinen ilmoitti tulostaan ja sen jälkeen ollut tupakoimatta kokonaan.

Huumeet eivät varsinaisesti ole ollut elämääni.

Alkoholi kuuluu elämään vieläkin, tosin pienempinä ja harvempina annoksina kuin nuoruudessani. Tupakka ei kuulu elämääni enää ollenkaan.

Muutama siideri on tullut otettua ja se on jäänyt siihen. Kännäilystä en niinkään piittää, koska sitä on saanut katsoa omassa lapsuuden kodissa isän osalta. Päätin ettei minusta tule samanlaista. Muutenkin olen varovainen alkoholin suhteen. Tupakoin aika harvoin, mikä pitäis kyllä lopettaa. Huumeita en ole ikänä käyttänyt enkä käytä. Ei siitä tule kuin ongelmia.

No en! :O

Yhden ainoan kerran vedin kunnolla perseet olalle ja opin missä kulkee raja..... todellakin.
Tupakoinnin aloitin siinä 15 vuotiaana, mutta koska se piti tehdä salaa vanhemmilta, niin aika vähäistä oli loppujen lopuksi.

Huumeita en ole kokeillut enkä haluakaan.

Polttelen satunnaisesti yhä, raskausaikana tai imetyksen aikana en ole pahettani harrastanut, en myöskään niitä 'sallittuja' alkoholiannoksia.

Alkoholia nautin, en juo. Enkä tavallisesti humallu. Mitä nyt joskus sattuu käymään sitenkin, mutta harvoin.

^vierailija^
En oo polttanu tupakkaa (maistanu kännissä ja oksentannu, ei kiitos toistamiseen :D ) enkä kokeillu huumeita. Enkä ole koskaan saanu aikaseks putkia vetää. Ei vaan jotenkin kiinnosta kännäillä ku sen yhden illan.

Mutta överikännejä on tullu juotua, ja varmasti tulevaisuudessakin sattuu sama vahinko moneen otteeseen ennen ku opin rajani :D

yyhoo
Huumeet newer ever, tupakkaa tuli poltettua yläasteella ja amiksessa vähän aikaa ja joskus sitten aikuisena kännipäiten muutamia kertoja, mutta "säännöllinen" polttaminen jäi noihin muutamiin vuosiin. Alkoholia käytin jo nuorena aika iisisti, poikkeuksena muutamat juhannukset, jolloin jaksoi ottaa sen kolme päivää. :ashamed:

Viikkoki saatto mennä niin että humahti. En jaks eritel sen kummemmin mitä kaikkee on tullu tehtyy, mut sen verran voin raottaa et harvassa on ne aineet mitä en olis koittanu. Huumausaineet jäi ku aloin seurustelemaan exän kans, yletön ryyppäämine loppu ku aloin ekaa lasta odottaa. Nyt en polta enkä ole pariin vuoten alkoholia maistanutkaan. En oo silti absolutistiksi ryhtyny, enkä sano etten koskaan enää jois mitään, mut uskoakseni menee pitkälle ensi vuoteen enne ku on ajankohtasta.

"vieras"
Festareilla kyl. Tupakoinkin. Tupakoinnin lopetin vuonna 2000. Juominenkin on vuosien aikana vähentynyt muutamiin kertoihin vuodessa, enkä juo humalahakuisesti. Koskaan en ole käyttänyt huumeita.

Mulla katos viinankäytön raja jossain vaiheessa nuoruutta. Huumeita en ole käyttänyt. Poltan edelleen tupakkaa, yritän tosin jatkuvasti lopettaa, minä selkärangaton pikku spagettimatonen..

Lopetin juomisen kun tulin raskaaksi. Olin tipaton sen parisen vuotta, kerkesin kyllä raskauksien välissä maistella jotain alkoholia, mutta oli jotenkin ihanan vapauttavaa kun sai taas tietää olevansa raskaana eikä saa ottaa tippaakaan :D

Otan nykyään kyllä silloin tällöin. Samanlaista "pakkoa" en tunne alkoholin juomista kohtaan kuin joskus silloin nuorempana..

"vieras"
En ole koskaan käyttänyt mitään noista, enkä koskaan tule käyttämäänkään. Alkoholiakaan en ole koskaan edes maistanut. Minä olen lapsesta asti juonut limpparia.

"vieras"
nuorena neitokaisena yksillä festareilla juotiin kaks päivää putkeen.
toisena päivänä otettiin myös jotain tabuja en tiedä mitä mutta tuli tosi höntti olo enkä älynnyt mennä edes pissalle vaan laskin housuun koko päivän. hyi ällö.

"eee"
Voin sanoa, että omista kavereistani 99 prosenttia on juonut alkoholia 2-3 päivää putkeen useita kertoja. Olemme siis yliopisto-opiskelijoita. Lähes kaikki korkeakouluopiskelijat tätä harrastavat. Esim. vappu on opiskelijoiden suuri juhla, jota teekkarit saattavat juhlia juomalla viikonkin putkeen.

Myös muut ihan tavalliset suomalaiset nuoret tekevät tätä useamman kerran kesässä - juhannus, monipäiväiset festarit, mökkireissut jne. Eipä se mitenkään poikkeuksellista ole. Avomieheni on amiksen käynyt ja myös hänen duunarikaverinsa vetävät useamman päivän putkia juuri kesälomilla, Neste Rallyssa ja joskus tavallisina viikonloppuinakin.

Tupakkaa en polta, huumeita en ole koskaan edes kokeillut. Juomista en ole lopettanut enkä ole lopettamassakaan. :D

kauhea
Pahimmillaan join 20 pv putkeen yläasteella, koulupäivinäkin. En ollut joka päivä pahasti kännissä mutta kännissä kuitenkin. Silloin alkoholi oli ongelma minulle. Poltin myös tupakkaa, kerran kokeilin huumeita. Lopetin tupakoinnin ennen kuin täytin 18 ja juomista vähensin reilusti kun yläaste loppui. Nykyään ei ole ongelmaa mistään päihteistä tm.

Vastaaja
olen vetänyt lähes joka viikonloppu, 12-vuotiaana alkoi. Loppunut? Ei ole, vedän nykyäänkin kahden (juhannuksena jopa 3) päivän putkia. Huumeita en ole käyttänyt, jos ei paria pilvenpolttokokeilua lasketa. Tupakoinnin aloitin 13-vuotiaana.

Vastaaja
olen vetänyt lähes joka viikonloppu, 12-vuotiaana alkoi. Loppunut? Ei ole, vedän nykyäänkin kahden (juhannuksena jopa 3) päivän putkia. Huumeita en ole käyttänyt, jos ei paria pilvenpolttokokeilua lasketa. Tupakoinnin aloitin 13-vuotiaana.

Tulihan sitä juu teinivuosina,pahimmillaan viikko putkeen:whistle: Nykyään ei vois enää kuvitellakkaan että ottas edes sitä yhtä tasottavaa krapulapäivinä:x
Tupakoinnin alotin joskus 14-vuotiaana ja poltan yhä,nyt 24v. Kolme lasta on ja odotus sekä imetysajat ollut polttamatta ja juomatta kokonaan. Nykyään otan harvemmin alkoholia mutta olen kyllä kännissä sitten kun otan. Kirkkaiden juomisen lopetin ekan lapsen syntymän jälkeen,nykyään juon vain olutta. Ja siis tarkoitin että ennen ekan lapsen odotusta join kirkkaita,synnytyksen jälkeen en. Ja siis en,en juonut niitä kirkkaita myöskään odotusaikana:D

Yhteistyössä